خوب است بدانیم که …

۱) دلار سامانه سنا فروش ۱۹٫۴۲۴ – خرید ۱۹٫۹۱۵ تومان

۲) دلار پتروشیمی ها برای این هفته ۱۹٫۴۴۳ ـتومان

۳) در بورس کالا، کاتد مس ۱۲۷میلیون تومان قیمت خورد. شمش روی ۴۷٫۴میلیون تومان هر تن، و بیلت آلومینیوم ایران ۴۲میلیون تومان معامله شد.

۴) قیمت پایه محصولات فرعی پالایشی تقریبا نسبت به دو هفته قبل ۱۰درصد رشد داشته که ناشی از بهبود قیمت فرآورده ها در سطح جهانی و رشد دلار نیمایی است.

۵) مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف صرفاً برای سهام قابل واگذاری به صندوق سرمایه گذاری پالایشی (دارا دوم)، قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره نویسی صندوق یاد شده خواهد بود.

۶) افزایش ضریب اعتبارات کارگزاری‌ها به ۵۰ درصد رسما ابلاغ شد.

۷) حسن روحانی می گوید “درآمدهای کشور از محل صادرات محصولات پتروشیمی از ۱۱ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ می‌رسد و با تکمیل جهش سوم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ این درآمدها به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.”

۸) در شفاف سازی بانک پارسیان آمده “نظر به تکلیف مجمع عمومی عادی سالانه بانک پارسیان مبنی بر تعیین تکلیف معاملات فروش املاک به شرکتهای صبا تامین پارسیان و آتیه پارسیس کیش به اطلاع می رساند پس از مذاکرات انجام شده و با عنایت به عدم ایفای تعهدات توسط خریداران و نیز رعایت صرفه و صلاح سهامداران بانک مقرر گردید پروژه های ساختمانی زر افشان و پیروزی اقاله شود.”

۹) های وب گزارش توجیهی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی منتشر کرد.

۱۰) معاون بازار شرکت فرابورس می گوید “پیشنهاد تعیین فرمول حجم مبنا بر اساس میزان معاملات هرسهم خبر داد که بستگی به موافقت سازمان بورس دارد.”

۱۱) واحدهای شیرین سازی گاز، استحصال اتان و متانول پتروشیمی بوشهر با ظرفیت ۴ میلیون تن امروز افتتاح می شود.

۱۲) مهدی رباطی می گوید “اصلاح بورس روزهای پایانی را می گذارند و مانند نویزی کوتاه در روند کلی رو به رشد بازار این وضعیت هیجانی قطعا گذارست. ولی بعنوان یک اقتصاد خوانده علاقمندم بدانم استدلال علمی تورم به دلیل رشد بورس چه بود و چرا پس از افت ۳۰درصد شاخص قیمت، دلار و مسکن ريالی با کاهش قیمت مواجه نشدند.

۱۳) افزایش سرمایه فولاد، کگل، کچاد و فخوز به زودی می رسد. روز گذشته افزایش سرمایه فملی روی کدال نشست.

۱۴) منابع خبری می گویند وزارت رفاه و اقتصاد در جهت حمایت از سهام زیر مجموعه خود قدم بر می دارند. (شستا باید توسط رفاه حمایت شود. گفته می شود شبندر هم شرایط مشابهی دارد)

۱۵) صحبت های رئیس بانک مرکزی صریح بود. وی گفت “از ابتدا با ارز ۴۲۰۰ مخالف بوده‌ام و هم اکنون هم مخالفم، اما تابع سیاست‌های دولت هستم”

۱۶) تعطیل شدن شرکت‌های تولید نفت در خلیج مکزیک به دلیل تهدید ناشی از طوفان‌های استوایی (مارکو و لورا)، تولید نفت خام دریایی این منطقه را ۱۳ درصد کاهش داد.

۱۷) دومین واکسن کووید۱۹ روسیه در راه است. آزمایش بالینی واکسن در ماه سپتامبر تکمیل می شود و تاکنون عوارض جانبی در شرکت کنندگان مشاهده نشده است.

۱۸) سفارت ایران در ونزوئلا اعلام کرد قراردادهای تجاری امضا شده با ونزوئلا با ارسال اولین محموله میوه به ایران نهایی شد.

۱۹) غریب‌آبادی، نماینده ایران در آژانس می گوید “سفر گروسی ربطی به مکانیسم ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست. اجازه نخواهیم داد دیگران روابط آژانس و ایران را مدیریت کنند.”

۲۰) سهام عدالت قابل تجمیع و فروش بلوکی شد. ضمنا بانک ها می توانند بلوک ها را خرید کنند.

۲۱) روز گذشته رئیس هیات مدیره فولاد خوزستان از سیمیدکو بازدید کرد. این شرکت زیرمجموعه جدید فخوز است که کنسانتره و گندله تولید می کند که روز گذشته بخش ریلی آن هم افتتاح شد.

۲۲) مدیرعامل تاصیکو می گوید “تا پایان سال مالی جدید، ۹ طرح اساسی با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر و سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان از شرکت سرمایه گذاری صدر تامین به بهره برداری خواهد رسید.”

۲۳) کره‌جنوبی به دنبال تسویه بخشی از بدهی نفتی با تجهیزات پزشکی است.

۲۴) براي اولين بار پس از ظهور كرونا پلي اتيلن سبك در آسيا به محدوده قيمتي يك هزار دلار رسيد.

۲۵) روز گذشته ارزش معاملات ۹٫۵هزار میلیارد تومان. خروج پول ۲٫۹هزار میلیارد تومان. ورود پول حقیقی به ساختمانی ها. خروج پول از بانک و شیمیایی و نفتی.

۲۶) یک مقام کمیسیون ملی بهداشت چین فاش کرد که کشورش یک ماه پیش یعنی در تاریخ یکم مرداد سال جاری، استفاده فوری از واکسن های ضد کرونا که آزمایشات بالینی را طی کرده اند آغاز کرده است.

۲۷) موسسه رتبه بندی اس اند پی می گوید “رونق اقتصادی چین پس از رهایی از ویروس کرونا در معرض خطر ناشی از افزایش نرخ بهره و کاهش نرخ تورم قرار دارد که در نهایت منجر به بالا رفتن نرخ بهره واقعی می شود.”

موفق باشید. ۳ شهریور ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *