خوب است بدانیم که …

۱) دلار نیمایی ۲۰٫۱۰۴ تومان – یورو نیمایی ۲۵٫۹۳۳ تومان (معادل دلاری ۲۱٫۷۶۵ تومان) – دلار آزاد ۲۳٫۵۸۰ تومان

۲) شاخص دلار به ۹۲٫۲ کاهش یافته که منجر به تقویت کامودیتی ها شده است. اونس ۱۹۷۰$ – نفت برنت ۴۶٫۱۳$

۳) آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد این کشور در ماه جولای روزانه ۱۲۰ هزار بشکه از ایران نفت وارد کرده است.

۴) رییس سازمان بورس می گوید “قصد داریم شرکت های سهامی عام بورس را با هدف تکمیل پروژه های جدید و نا تمام راه اندازی کنیم.”

۵) قائم مقام و عضو هیات عامل سازمان ایمیدرو از الزام افزایش سرمایه شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی وابسته به این سازمان حداکثر تا ۲ ماه آینده خبر داد. این شرکت ها شامل فولاد، فخوز، فملی، کگل و کچاد است.

۶) معاون امور صنایع وزارت صمت می گوید “در راستای اجرای مصوبات ستاد اقتصادی سران سه قوه، واگذاری دارایی های غیر مولد خودروسازان در دستور کار قرار دارد.”

۷) معاون وزیر راه می گوید “روزانه متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار پیامک به مالکان خانه های خالی ارسال شده و تا الان به تعداد ۱.۵ میلیون رسیدیم.”

۸) محمدرضا بنی طبا، سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات می گوید “اقدام دولت در خصوص تخصیص ارز ارزان قیمت به نهاده‌های دامی در صورتی می‌تواند برای صنعت لبنیات مثمر واقع شود که اختلاف قیمت میان ارز آزاد و دولتی در راستای حمایت از مصرف کنندگان صرف شود.”

۹) معاون وزیر نیرو می گوید “طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع یزد و کرمان به‌زودی به بهره برداری می‌رسد”

۱۰) مدیرعامل بانک صادرات می گوید “تصمیم گرفته شد از محل صرف سهام و با سلب حق تقدم سهام افزایش سرمایه انجام شود.”

۱۱) فرهاد دژپسند، می گوید “معتقدم فروش بخشی از سهام در دست مردم در بورس طی روزهای اخیر، به منزله خروج آنها از این بازار نیست زیرا اطلاعات نشان می‌دهد، افراد پول سهام خود را از بازار خارج نکرده‌اند، بلکه در حال نظارت و بررسی اوضاع و احوال آن هستند.”

۱۲) مدیرعامل تاپیکو می گوید “چوب خزر کاسپین و محصولات کاغذی لطیف در بازار سرمایه پذیرش شده‌‌اند و امیدواریم که طی دو ماه آینده عرضه آنها انجام شود. اقدامات لازم برای پذیرش و عرضه شرکت سرمایه‌گذاری وتوسعه صنایع لاستیک (نخ تایر)، شیمی بافت و هلدینگ سلولزی به عنوان سایر شرکت‌های مدیریتی تاپیکو در حال انجام است. در خصوص ستاره خلیج فارس در تلاش هستیم تا با رایزنی‌های مختلف بخشی از تسهیلات ارزی را به ریالی تبدیل کرده و بتوانیم تسهیلات دریافتی را با سرعت بیشتری تسویه کنیم.”

۱۳) سرمایه بانک ملت ثبت شد و سهام آن به پرتفو افزوده شد لذا با تایید شرکت، نماد وبملت می تواند بازگشایی شود.

۱۴) چادرملو در مرداد ماه موفق به تولید یک میلیون و ۵۰ هزار ن کنسانتره سنگ آهن شد و رکورد تولید از ابتدای راه اندازی خطوط مجتمع کچاد برای اولین بار شکسته شد.

۱۵) براساس داده های اداره کل گمرک چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان، این کشور در جولای امسال ۲٫۴۶ میلیون تن محصولات نیمه نهایی فولاد وارد کرد که ۱۰ برابر بیشتر از مدت مشابه سال قبل است و بالاترین سطح از سال ۲۰۱۶ می باشد.

۱۶) یک منبع خبری می گوید “جعفر سرقینی به زودی برای تصدی پست وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.”

۱۷) در بورس کالا، شمش روی ۴۷٫۵میلیون تومان، سبد میلگرد حدودا ۸٫۴میلیون تومان، بنزن ۸٫۴میلیون تومان، اوره گرانول ۳٫۴۸میلیون تومان. الکیل بنزن خطی ۲۱٫۱میلیون تومان.

۱۸) مدیرعامل پترول می گوید “تا پايان سال ٩٩ سهام پتروشيمي إيلام به بورس عرضه مي شود. پترول با موافقت سهامدار عمده(هلدينگ خليج فارس) قرار است از محل سود انباشته و آورده سهامداران افزايش سرمايه از ٢٥٠٠ ميليارد تومان به ١٠ هزار ميليارد تومان انجام دهد.”

۱۹) میزان تزریق وام‌های جدید بانکی در چین توسط بانک مرکزی در ماه گذشته روندی نزولی داشته و از ۱۸۰۰ میلیارد یوان در پایان ماه ژوئن به ۱۰۰۰ میلیارد یوان در پایان ماه جولای رسیده است.

۲۰) فدرال رزرو آتلانتا انتظار دارد که تولید ناخالص امریکا در فصل سوم سال ، رشد ۲۸.۹درصد ثبت کند.

۲۱) سخنگوی وزارت خارجه چین تهدید کرد که اگر امریکا مانع فعالیت Wechat یا TikTok در امریکا شود ، مصرف کنندگان چینی میتوانند از خرید محصولات Apple صرف نظر کرده و آن را بایکوت کنند!

۲۲) شاخص PMI اقتصاد چین در ماه اوت منتشر شده و با وجود افت اندک نسبت به انتظار بازار در بخش تولیدی، شاهد جهش قابل ملاحظه در بخش غیرتولیدی و خدمات است.

۲۳) فعالان بازار برای هفته دهم اقدام به افزایش تعداد قراردادهای خرید Long کامودیتیها در بورسهای آمریکا کرده اند. (انتظار برای صعود قیمت کامودیتی ها دارند)

موفق باشید. ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

ولید هلالات

دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *