خوب است بدانیم که….

۱) روز گذشته قیمت دلار نیما بر اساس متوسط حواله یورو ۲۱٫۳۰۰ تومان بوده است. دلار بازار آزاد ۲۳٫۸۳۰

۲) در بازارهای جهانی شاخص دلار به ۹۱٫۸ سقوط کرد. ضعف شاخص دلار منجر به تقویت کامودیتی ها در مقابل آن می شود به همین دلیل نفت برنت ۴۵٫۷ دلار هر بشکه، کاتد مس ۶۷۶۰ دلار، شمش روی ۲۵۶۰دلار و بالاخره آلومینیوم بالای ۱۸۰۰ دلار معامله شد.

۳) در بورس کالا، اوره ۳٫۵۵میلیون تومان معامله شد.

۴) متوسط قیمت آپارتمان در تهران از ۲۳میلیون تومان عبور کرد. این نشان می دهد که بازدهی این طبقه از دارایی نسبت به سایر بازارها طی مرداد بالاتر بوده است. آپارتمان همچنان بر اساس یک متر ۱۰۰۰ دلار خود را به سرعت منطبق می کند!!

۵) روز گذشته، حقوقی هایی که اقدام به عرضه صف شستا در روز چهارشنبه کرده بودند، به میزانی بیش از فروش قبلی، خرید انجام دادند.

۶) خواجه نصیری می گوید “از این به بعد در بازار شاهد روندی که صعودی اکید و نزولی اکید باشد، نخواهیم بود. با افزایش فعالیت‌های بازارگردانی، بازار از تصمیم‌گیری بر اساس صف‌های خرید و فروش رها خواهد شد.”

۷) چهار کاندید واکسن کووید ۱۹ چینی آزمایش‌های بالینی بین‌المللی فاز ۳ را آغاز کرده‌اند اما غربی ها می گویند این واکسن ها بین ۴۵درصد تا ۷۰درصد ایمنی ایجاد می کنند.

۸) معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران می گوید “۲۳ درصد صادرات ما به کشور عراق و ۲۴ درصد هم به کشور چین انجام می‌شود. همکنون ۸۸درصد مرزهای ایران باز است.”

۹) سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید “بنا داریم تا طرح عرضه ۶ میلیون مسکن در بلندمدت و چیزی شبیه مسکن مهر را با رفع ایرادات این پروژه کلان بین مجلس و دولت نهایی کرده و مصوب کنیم.”

۱۰) امروز حدود ۱۴۰هزار تن شمش فولاد در بورس کالا عرضه می شود که هرچند حجم سنگینی است اما با تقویت دلار داخلی انتظار استقبال ازان وجود دارد.

۱۱) قیمت شمش داخلی چین ۲درصد رشد کرد همچنین سنگ آهن مجددا ۱۲۴دلاری شد.

۱۲) متانکس قیمت متانول خود را ۱۵دلار هر تن افزایش داد.

۱۳) قیمت پلی پروپیلن در گرید نساجی روند صعودی قوی دارد. علت این است که در تولید ماسک استفاده می شود. این گرید در ایران به ۲۸میلیون تومان هر تن رسیده است.

۱۴) قیمت پروپان و بوتان ۳۶۰دلار هر تن.

۱۵) سرمایه داران ‌و سهامداران بزرگ وال ستریت که حامی جو بایدن هستند امشب طی نامه ای از او درخواست کردند که با ترامپ مناظره نکند! چرا که مناظره با ترامپ میتواند کلید شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری باشد!

۱۶) معاونت فدرال رزرو امریکا می گوید “سوابق نشان میدهد فدرال رزرو قادر به افزایش رونق تورمی و رشد تورم بوده است. سیاستهای مالی و حجم خرید داراییها (QE) را به بحث خواهیم گذاشت.”

۱۷) بکهنوج، دجابر، ساربی، غویتا، شیران…افزایش سرمایه می دهند.

۱۸) لسرما در تلاش است تا برای تولید کولر گازی با وزارت نیرو به توافق برسد. در غیر این صورت هم تولید را آغاز می کند اما ممکن است به مقدار فروش دلخواه نرسد.

۱۹) کپارس افزایش نرخ فروش دریافت کرده است.

۲۰) همکنون پتروشیمی نوری ۷٫۵درصد بالاتر از ظرفیت اسمی تولید می کند در حالی که سال گذشته در ۹۷درصد ظرفیت اسمی فعال بوده است.

۲۱) بانک ملت طی روز جاری به بازار باز می گردد. این مساله می تواند بر کلیت صنعت بانکی هم اثرگذار شود.

۲۲) جلسه کمیسیون مشترک برجام امرور در وین برگزار خواهد شد.

۲۳) بیمه ملت هم بالاخره سراغ تجدید ارزیابی رفت. استارت ارزیابی دارایی ها زده شد.

۲۴) تولید آزمایشی ۷۰ دستگاه از محصول پروژه K132 با تامین قطعات و اعمال بهبودهای لازم تا چند روز دیگر در گروه صنعتی ایران خودرو استارت می‌خورد.

۲۵) با اعمال محدودیت زیست محیطی بروی واحدهای تولید آگلومره در ناحیه تانگشان چین، انتظارها برای افزایش قیمت گندله ایجاد شده است.

۲۶) تقویت مس در بازارهای جهانی به این علت است که کرونا مقدار عرضه را بیش از تقاضا کاهش داده است.

۲۷) قیمت نفت‌خام برنت توانست به بالاترین سطح پنج ماه اخیر خود رشد کند که دلیل آن وعده کاهش ۳۰ درصدی عرضه نفت امارات در اکتبر، تقویت قابل توجه بخش غیر خدماتی اقتصاد چین و کاهش ارزش دلار بوده است.

۲۸) روز گذشته ارزش معاملات خرد ۲۸٫۳هزار میلیارد تومان. ورود پول حقیقی ۵۹۵ میلیارد تومان. توجه به گروه فلزات اساسی. چند رشته ای ها مورد حمایت حقوقی. فملی، شبندر، فولاد، شپنا، وبصادر، تجارت مورد توجه حقیقی ها. شستا، اخابر،وگردش مورد حمایت حقوقی ها.

موفق باشید. ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

ولید هلالات

تحلیل تصویری تکنیکال را در کانال تلگرام و آپارات ببینید:

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: aparat.com/kargozari.org

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *