خوب است بدانیم که ….

۱)  دلار نیما ۲۰٫۵۴۸ تومان – دلار نیما بر اساس درهم ۲۲٫۳۸۷ تومان – دلار آزاد ۲۴۶۸۰

۲) روز گذشته در بورس کالا شمش فولاد خوزستان ۹٫۱میلیون تومان قیمت خورد که ۲۱٫۴درصد از قیمت پایه بالاتر بود و نسبت به هفته های قبل ۱۶درصد رشد کرد. پلی پروپیلن های شاراک هم ۱۹٫۳میلیون تومان هر تن به فروش رسید. اوره پریل و گرانول ۳٫۴۸ – ۳٫۵۵ میلیون تومان معامله شدند. برخی از گرید های پلی اتیلن سبک به ۱۸میلیون تومان رسید!! پتروشیمی جم پلی اتیلن را ۱۶ – ۱۶٫۷ میلیون تومان فروخت.

۳) معاون اقتصادی شپنا می گوید تخفیف اعطا شده به این پالایشگاه معادل ۲٫۸دلار در هر بشکه طی بهار بوده است. (یک دلار بالاتر از انتظار)

۴) ابلاغ مجوز افزایش سرمایه تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان از سود انباشته به همه زیر مجموعه های هلدینگ خلیج فارس صورت گرفته و پتروشیمی مبین آغازگر این افزایش سرمایه است. جواد عشقی نژاد می گوید “سهامداران هلدینگ خلیج فارس چهارشنبه هفته جاری یا شنبه هفته آینده خبرهای بسیار خوبی از این مجوعه دریافت خواهند کرد.”

۵) مدیرعامل فرابورس ایران می گوید “با ريالی شدن بدهی ارزی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پذیرش سهام این پالایشگاه در دستور کار قرار گرفته است.” ستاره خلیج فارس زیر مجموعه ۴۹درصد تاپیکو محسوب می شود.

۶) وآیند می گوید ” تجدید ارزیابی در دستور کار است.”

۷) پتروشیمی تبریز به زودی بورسی می شود. این شرکت زیرمجموعه ۴۹درصد شبریز است اما گروه امیر هم ۱۸درصد آن را در مالکیت دارد.

۸) وسین طی یک شفاف سازی اطلاعاتی در خصوص صورت مالی خود افشا نموده که نشان می دهد احتمالا برای برگزاری مجمع سالانه آماده می شود.

۹) عرضه اولیه سهام شرکت کیا الکترود شرق در بازار SME روز سه شنبه انجام می شود. در بازار SME حداقل خرید اشخاص حقیقی ۵۰۰ میلیون تومان و از طریق کارگزاری می تواند باشد.

۱۰) محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا می گوید “رایتل ، زغال‌پروده طبس، هامون شمال، صنایع عمومی، شیمی‌بافت، چوب خزر کاسپین، محصولات کاغذی لطیف، کارگزاری صباتامین، سیمان آبیک، آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران، نخ‌تایر صبا، افق‌تامین انرژی طوس، پخش دارویی اکسیر و سابیر ، در پاییز و زمستان بورسی خواهند شد.”

۱۱) علی اکبر چهارمحالی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری رنا می گوید “سهامداران ثمره حمایت‌ها را امروز مشاهده خواهند کرد. حمایت‌ها از سهم‌های گروه سایپا ادامه خواهد داشت و حتما در روز‌های آتی اوضاع بهتری شاهد خواهیم بود. “

۱۲) علی صحرایی می گوید “قرار نیست از چند نماد خاص صرفا حمایت به عمل‌ آید و نماد‌ها و شرکت‌های دیگری هم قرار است طی روزهای آتی مورد حمایت قرار گیرند.”

۱۳) کامیار فراهانی در مطلبی ضمن ذکر دلایل خود از نهادهای حقوقی خواسته تا اختیار فروش سهام صادر کنند که این مساله باعث می شود دیدگاه سرمایه گذار از کوتاه مدت به بلند مدت تغییر کند و مخاطره سرمایه گذاری کاهش یابد.

۱۴) وزیر خارجه سوئیس در ایران است. به اصفهان رفت و حالا با مقامات سیاسی در تهران دیدار می کند. او روز گذشته گفت “تلاش سوئیس آن است که حداقل‌های گفت‌و‌گوی بین ۲ کشور ایران و آمریکا برقرار شود.”

۱۵) روز گذشته، ارزش معاملات ۱۴٫۶ همت – خروج پول حقیقی ۱٫۳۴همت – توجه ها به فلزات اساسی – خروج پول از چند رشته ای صنعتی – فملی، پارسان، فخوز، نوین مورد توجه حقیقی ها – شستا، ایران خودرو، وآیند مورد حمایت حقوقی ها.

۱۶) وسپه، بنو، بترانس، قند قزوین … افزایش سرمایه می دهند.

۱۷) مازن السدیری، مدیر تحقیقات موسسه الرحجی کپتال ریاض درباره بازار نفت گفت “بازار با مازاد عرضه روبه‌روست و بهبود کامل آن ممکن است تا سال ۲۰۲۲ به طول بینجامد. “

۱۸) وزیر انرژی روسیه می گوید “پیش بینی من درباره بهای نفت دربازار جهانی کمتر از پیش بینی گلدمن ساچس است و به احتمال زیاد قیمت نفت بین ۵۰ تا ۵۵ دلار برای هر بشکه خواهد بود.”

۱۹) مهرداد کریمخانی می گوید “بر اساس اعلام انجمن خودروسازان چین بازار خودروی این کشور که در جهان بزرگترین محسوب می‌شود، در پنج سال آتی با رشد اندکی مواجه خواهد شد. همچنین در کل سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل به میزان ۱۰ درصد افت خواهد داشت.”

۲۰) مهرداد کریمخانی می گوید “نرخ بازده اوراق‌خزانه در آمریکا رشد کرد که دلیل آن انتشار داده‌های بهتر از انتظار از وضعیت اشتغال در اقتصاد این کشور در آگست بود. براین اساس، امروز نرخ بازده اوراق خزانه ده ساله به میزان ۰٫۰۸ درصد رشد کرد و به بالاتر از ۰٫۷ درصد رسید. نرخ بازده اوراق خزانه سی ساله نیز با رشد ۰٫۰۸ درصدی به ۱٫۴۲ درصد رشد کرد.

۲۱) تحلیلگران مورگان استنلی اعلام کردند سهم یوان در ذخایر ارز خارجی دنیا نسبت به سطح فعلی که ۲ درصد است، بیش از دو برابر خواهد شد و از ین ژاپن و پوند انگلیس پیشی خواهد گرفت.

موفق باشید. ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *