خوب است بدانیم که ….

۱) دلار نیمایی ۲۰٫۹۱۷ تومان – دلار نیما بر اساس درهم ۲۱٫۹۷۰ تومان – دلار آزاد ۲۴٫۸۷۰ تومان

۲) ورق گرم مبارکه در بورس کالا بین ۹۵٫۵میلیون ريال تا ۱۱۵میلیون ريال معامله شد. ورق سرد ۱۴۰میلیون ريال هر تن قیمت خورد. مس مفتول ۱۴۳٫۷میلیون تومان قیمت خورد. شمش روی ۵۲٫۳میلیون تومان معامله شد. PVC عمدتا ۱۷٫۸میلیون تومان تا ۲۰میلیون تومان دیده شد. پلی پروپیلن در گرید های مختلف از ۲۲ تا ۲۸ میلیون تومان قیمت خورد.

۳) سعید محمد علیزاده می گوید “سهام خزانه یکی از ابزارهای نوین مالی و حمایتی از سهام در شرایط هیجانی است، در این راستا سازمان بورس و اوراق بهادار آماده همکاری لازم جهت صدور مجوز حداکثر طی ۵ روز کاری برای درخواست‌کنندگان خرید سهام خزانه است.” (این ابزار باعث می شود تا شرکت بتواند سهام خود را با کد معاملاتی شرکت خریداری کند. این ابزار در دنیا مرسوم است)

۴) معاون سازمان خصوصی سازی می گوید “بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ممکن است به مدت یک هفته، زمان پذیره‌نویسی صندوق ETF دولتی (دارا دوم) تمدید شود.”

۵) دکتر علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید ” کسی رئیس سازمان بورس را به مجلس فرانخوانده است. مجلس تکلیف خود را با سهامداران عمده منفعل روشن می کند. بانک مرکزی به حقوقی ها خط اعتباری تخصیص دهد.”

۶) سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید “طرحی را با عنوان ساماندهی صنعت خودرو تدوین کرده ایم” (روز گذشته قیمت دنا توربو پلاس به ۵۰۰میلیون تومان رسید)

۷) عضو هیات رئیسه مجلس می گوید، دولت روز چهارشنبه گزینه پیشنهادی خود در خصوص وزارت صمت را معرفی می کند.

۸) بورس کالا با همکاری با وزارت راه و تاکید وزیر راه برای عرضه املاک دولتی و ارگان ها در بازار سرمایه، درصدد برآمده تا این املاک را در قالب حراج الکترونیک عرضه کند که در این زمینه ایده ها و طرح های بورس کالا برای عرضه املاک در بستر بورس در حال پیاده سازی است.

۹) احتمالا مهلت خرید ETF پالایشی ها یک هفته تمدید شود.

۱۰) در مطلبی از Tsepress آمده که ” گفته می‌شود داروسازان در تهیه ارز مورد نیاز خود نرخی حتی بالاتر از سامانه نیما پرداخت می‌کنند که نزدیک به قیمت ارز در بازار آزاد می‌باشد؛ در این راستا شنیده شد شرکت دارویی لقمان در هفته جاری، برای دریافت ارز خود مجبور به پرداخت نرخی معادل دلار ۲۵۰۰۰ تومانی شده است”

۱۱) ربیعی، سخنگوی دولت، می گوید “حمایت از بازار سرمایه استراتژی دولت است. اظهارات مربوط به دستکاری در بورس بی‌اساس است.”

۱۲) پتایر، زگلدشت، کتوکا، کاما، غزر … افزایش سرمایه می دهند.

۱۳) قیمت سنگ آهن چین به ۱۳۰ دلار رسید.

۱۴) رییس جمهوری آمریکا گفته که شرکتهایی که در چین سرمایه گذاری کرده و اشتغال آمریکا را به آنجا منتقل کرده اند، اجازه انعقاد قرارداد با دولت آمریکا را ندارند!

۱۵) ترامپ در کنفرانس خبری گفت “اگر من انتخاب شوم سال آینده عالی ترین در طول ادوار خواهد بود. واکسن کووید۱۹ می تواند در ماه اکتبر آماده شود. ما یک ریکاوریV شکل داریم. احتمال جداسازی اقتصاد ایالات متحده از چین وجود دارد و این منجر به زیان های پولی نخواهد شد.”

۱۶) مارجین تولید میلگرد و ورق گرم در پایین ترین سطح ۴ ساله بوده و باعث بدتر شدن صورتهای مالی فولادسازان چینی شده است. مارجین تولید میلگرد با احتساب قیمت سنگ آهن روز تنها ۴۸ یوان است.

۱۷) واکسن چینی کرونا که در حال سپری کردن مرحله نهایی آزمایش بالینی خود است توانسته است در بدن سالخوردگان نیز پادتن تولید کند.

۱۸) ملک سلمان،‌ پادشاه عربستان می‌گوید که روابط کشورش با اسرائیل تنها زمانی عادی خواهد شد که فلسطین به عنوان یک کشور مستقل موجودیت یابد و به رسمیت شناخته شود.

۱۹) چین و هند در مرز شرقی دچار درگیری شده اند.

۲۰) وزیر آلمانی می گوید “در ریکاوری اقتصادی پیشرفت هایی را نسبت به شوک همه گیری می بینم.”

۲۱) مدیرعامل فولاژ گفته ۶۰هزار تن فولاد مورد نیاز صنعت پیچ و مهره را تامین می کنیم. وی در این خصوص گفت “امسال بیش از ۲۲ هزار تن آن را به صورت مستقیم و بقیه را از طریق شرکت‌های نورد مانند کویر کاشان و افق ابهر تامین می‌کنیم.”

۲۲) آمارهای گمرک چین شان می‌دهد که برای سومین ماه متوالی در ماه آگوست صادرات این کشور رشد کرده است.در آگوست سال جاری صادرات چین ۹٫۵ درصد نسبت به سال گذشته بالا رفته که بیشترین میزان از مارس ۲۰۱۹ تاکنون به شمار می‌رود.

۲۳) حسن روحانی در گفتگو با وزیر سوئیسی گفت “هر روزی که آمریکا به برجام متعهد باشد، راه برای او باز است.”

۲۴) ظریف خطاب به همتای سوئیسی گفت “قدردان تلاش‌های سوئیس برای سبک کردن خرابکاری‌های آمریکا هستیم”

موفق باشید. ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *