تحلیل صنایع شیمیایی ایران با نماد شیران

در نمودار ذیل به روند قیمتی آلکیل بنزن طی یک سال گذشته پرداخته می شود:


قیمت محصول شیران در بورس کالا در کمتر از چهار ماه، ۶۸ درصد رشد داشته است

🔷در معاملات چهارشنبه بورس کالا، ۸۰۰ تن آلکیل بنزن خطی شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با نماد شیران در قیمت ۲۲ هزار و ۷۷۱ تومان عرضه شد و تمامی مقدار عرضه شده تقاضا و معامله شد. این قیمت نسبت به هفته ی گذشته جهش ۷٫۷ درصدی داشته است.

🔷 از عوامل رشد قیمت آلکیل بنزن خطی، می توان به افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت جهانی محصول و افزایش تقاضا برای محصول نهایی اشاره کرد.

جزئیات برآورد کارشناسی سودآوری #شیران

برای سال جاری مقدار تولید نرمال پارافین تولیدی با توجه به ۴۰ روز اورهال شرکت ۱۳۶ هزار تن پیش بینی شده است. همچنین مقدار تولید LAB برابر ۱۰۲ هزار تن برآورد شده است. مقدار فروش LAB و نرمال پارافین مازاد با توجه به موجودی ها ۱۰۵ و ۷۷ هزار تن در نظر گرفته شده است.

نرخ فروش دلاری محصولات با توجه به وضعیت فعلی بازار جهانی و با نفت ۴۳ دلاری برآورد شده است. بر همین اساس نرخ LAB فوب خلیج فارس ۱٫۰۱۰ دلار و نرمال پارافین ۵۱۱ دلار برآورد شده است.

ضریب مصرف نفت سفید ۱۰۱ درصد نرمال پارافین تولیدی و ضریب مصرف بنزن ۳۱ درصد واحد آلکیلاسیون است. نرخ نفت سفید برای شش ماهه دوم سال ۳۵۶ دلار و بنزن ۴۶۸ دلار در نظر گرفته شده است.

متوسط نرخ دلار نیما برای شهریور ماه تا دی ماه ۲۱٫۸۰۰ تومان لحاظ شده است.

شرکت مانده ارزی ۲۱ میلیون دلاری را در ترازنامه شش ماهه به ثبت رسانده که با دلار ۱۶ هزار تومانی تسعیر شده است که در این تحلیل فرض بر تسعیر مانده ارزی شرکت با دلار ۲۵ هزار تومانی است.

در ۶ سال اخیر سایر درآمدهای غیرعملیاتی شیران سهم ۴۵ درصدی نسبت به سود خالص شرکت داشته اند که در سال مالی گذشته و ۶ ماهه امسال به دلیل استراتژی فعال مدیریت شرکت در بازار سرمایه به ۵۸ درصد رسیده است. برای ادامه سال با توجه به سود اوراق مشارکت، حجم سپرده های بانکی، سود دریافتی از خدمات بندری، سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت های بورسی و همچنین سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها در بازار سرمایه، این عدد ۱٫۰۰۰ میلیارد برآورد شده است.

برای سال مالی آتی مقدار تولید و فروش در حدود سال های اخیر شرکت و نرخ متوسط دلار نیما ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. نرخ های دلاری اختلاف ۵ درصدی نسبت به ۶ ماهه دوم سال ۹۹ دارند.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *