تحلیل بنیادی کگهر

کگهر سیاست های خاص خود را در تولید کلوخه و دانه بندی دارد اما کنسانتره نسبتا در سطح میانگین تولید، پیش می رود. این شرکت پتانسیل دارد که حدود ۵ میلیون تن کنسانتره بسازد و نهایتا آن را به گندله تبدیل کند. اگر فرض کنیم که در سال مالی منتهی به آذر ۱۳۹۹ این شرکت گندله ای تولید نکند، آنگاه ۱۳۱۰ ریال eps با سرمایه جدید به دست می آورد.

برای سال بعدی اگر شمش را ۹۵ میلیون ریال فرض کنیم، با تولید ۱٫۵ میلیون تن گندله، به درآمد ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی با حاشیه سود ناخالص ۹۳ درصد می رسد این یعنی در سال بعدی ۲۴۰۰ ریال سود می سازد. اگر فرض کنیم خط تولید گندله به طور کامل به بهره برداری برسد و تمام کنسانتره به گندله تبدیل شود، آنگاه، با شمش ۹۵ میلیون ریالی به سود ناخالص ۹۸ هزار میلیارد ریالی می رسد. این یعنی به ازای هر سهم و با سرمایه ۲۵ هزار میلیارد ریالی ۳۶۰۰ریال eps خواهد داشت.

در نهایت

با فرض اینکه کگهر هیچ گندله ای در سال مالی منتهی به آذر ۱۳۹۹ نفروشد، این شرکت ۱۳۱۰ ريال سود خواهد داشت. (در یک حالت میانه ۱۶۵۰ ريال)

با تبدیل کامل کنسانتره به گندله در سال آتی، می تواند ۳۶۰۰ ريال سود بسازد با شمش ۹۵میلیون ريالی.

طی هفته های اخیر شمش از ۸۰میلیون ريال به ۱۰۰ میلیون ريال هر تن رسیده است.

ولید هلالات

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *