خوب است بدانیم که …

۱) دلار حواله نیمایی ۲۱٫۵۵۵ تومان، دلار حواله بر اساس درهم ۲۲٫۹۶۳ تومان، دلار اسکناس بازار آزاد ۲۶٫۸۴۰ تومان

۲) در بورس کالا، اوره به ۴۰میلیون ريال سلام کرد! استایرن منومر پتروشیمی پارس ۱۲۰میلیون ريال هر تن، پلی پروپیلن شیمیایی ۲۶۵ میلیون ريال، PVC هر تن ۱۹۲میلیون ريال، روغن پایه SN600 هر تن ۱۲۶میلیون ريال.

۳) مایک پامپئو می گوید “به زودی، ما طیف وسیعی از اقدامات بیشتر را برای تقویت اجرای تحریم های سازمان ملل علیه ایران، اعلام خواهیم کرد.” اشاره او به ۸شب گذشته است که ۳۰روز از موعد درخواست آمریکا برای فعال شدن مکانیزم ماشه گذشته و حالا تحریم های سازمان ملل باید بازگردد.”

۴) روسیه می گوید “خیلی دردآور است که می‌بینیم یک کشور بزرگ اینگونه خود را تحقیر می‌کند و با هذیان‌گویی لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل مخالفت می‌کند”

۵) فرانسه می گوید “سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه به اجرای کامل برجام پایبند می‌مانند. این تنها راه مهار برنامه هسته‌ای ایران است. امروز تحریم‌های سازمان ملل همچنان لغو شده باقی می‌ماند و ایران همچنان مسئول عمل به وظایفش است.”

۶) سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت این سازمان تاکید کرد ادعای آمریکا برای بازگردانده شدن تحریم‌های لغو شده قطعنامه ۲۲۳۱، فاقد اثر حقوقی، باطل و بی‌اثر است.

۷) سازمان ملل تاکنون واکنشی به درخواست آمریکا نشان نداده است. قاعدتا جلسه ویژه ای برگزار باید شود و نهایتا سازمان ملل یک نظر رسمی بدهد. احتمالا دعوای حقوقی در زمینه صورت می گیرد و موضوع باید داوری شود لذا فعال شدن یا نشدن واقعی مکانیزم ماشه فرآیندی زمان بر است و باید دید کدام تفسیر از قطعنامه ۲۲۳۱ مورد تایید قرار می گیرد.

۸) تا این لحظه خبری از حسن روحانی نیست. وی قرار بود یک خبر خوب روز شنبه یا یکشنبه بدهد.

۹) روز گذشته و قبل از اعلام آمریکا مبنی بر فعال شدن مکانیزم ماشه “آلمان، فرانسه و انگلیس با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند که تعلیق تحریم‌های ایران بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت و تاکید کردند که به توافق هسته‌ای با ایران (برجام) پایبند هستند”

۱۰) معاون مالی شپنا می گوید “مراحل کارشناسی جهت تجدید ارزیابی رو به اتمام است و به زودی وارد فاز اعلام درصد افزایش سرمایه خواهیم شد. همچنین ۱۷ مهر مجمع افزایش سرمایه از انباشته داریم.”

۱۱) شستا هفته جاری بازگشایی می شود البته مدیریت نظارت بر ناشران می گوید زمان بازگشایی مشخص نیست.

۱۲) بانک صادرات در اقدامی دیگر قصد دارد شرکت‌‌های انرژی سپهر، توسعه نیشکر و تامین سرمایه سپهر را وارد بازار کند.

۱۳) ذوب آهن و افق کوروش، اختیار فروش تبعی منتشر کردند.

۱۴) غمارگ، غپاذر، غبشهر شفاف سازی هایی در خصوص نرخ های فروش خود منتشر کردند.

۱۵) غویتا سهام خزانه را تصویب کرد تا از وضعیت سهام این شرکت حمایت شود.

۱۶) بیمه دی بابت مطالبات خود ۱۲۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه دریافت کرد.

۱۷) دلر می خواهد با توجه به طرح های توسعه ای تغییری در مدل افزایش سرمایه ایجاد کند. حالا افزایش سرمایه شرکت تماما از آورده نقدی خواهد بود.

۱۸) رئیس جمهور قانون افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم را که در ۲۹ مرداد امسال در مجلس به تصویب رسیده بود ، برای اجرا به سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد.

۱۹) حسن روحانی اول مهرماه در سازمان ملل سخنرانی می کند. آمریکا هم در همین روز نوبت سخنرانی دارد و رویداد مهمی خواهد بود.

۲۰) ددام و سپ به دنبال افزایش سرمایه …

۲۱) شرکت سپید ماکیان درج نماد شد.

۲۲) مادیرا در خصوص موبایل و تبلت با برند LG و همینطور محصولات X.vision از جمله تلویزیون، کولرگازی، لباسشویی و مانیتور شفاف سازی داده و اطلاعاتی در این خصوص افشا نموده است.

۲۳) مدیرعامل بانک دی روز گذشته میزان افزایش سرمایه این شرکت را ۳۷۰۰ درصد اعلام کرد و گفت منتظر تایید حسابرس هستیم.

۲۴) پروازهای ایرانی تهران – استانبول از اول مهر آغاز می شود.

۲۵) امیرصباغ می گوید “تعداد موقعیت های خرید Long مس در هفته گذشته با رشد ۳۰۰۰ قراردادی به ۵۹ هزار موقعیت خرید رسیده است!”

۲۶) شرکت فولاد آمریکا U.S.Steel پیش بینی کرده با توجه به آسیب جدی کلیه کسب و کارها و صنعت فولاد داخلی از بیماری کروناویروس، در سه ماهه سوم سال جاری، ۱۰۰ میلیون دلار زیان قبل از کسر مالیات، استهلاک و بهره ثبت نماید. (زیان ده شدن تولیدکنندگان در بازار جهانی، مانع از قیمت شکنی و رقابت آن ها می شود و خبر خوبی است)

۲۷) الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ به‌طور کامل بهبود یابد.

موفق باشید. ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *