خوب است بدانیم که …
۱) حسن روحانی می خواهد به صنعت قالیبافی توجه ویژه کند. (گشایش قالیبافی)

۲) دلار حواله سنا ۲۳٫۳۵۶ تومان، دلار حواله بر اساس درهم ۲۲٫۹۷۶ تومان، دلار بازار آزاد ۲۹٫۳۳۰ تومان(سقف جدید)

۳) دلار صنعت پتروشیمی برای بورس کالا در این هفته ۲۲٫۵۸۳ تومان اعلام شد.

۴) در بورس کالا، شمش ایرالکو ۴۳٫۸ میلیون تومان هر تن، ۵۴٫۲ میلیون تومان، کاتد مس ۱۵۰میلیون تومان.

۵) بر اساس اطلاعات به دست رسیده (تایید نشده) آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قصد تعطیلی سفارت خود در منطقه سبز عراق را دارند. این مساله ای مهم است.

۶) وال‌ استریت‌ ژورنال به ‌نقل از مقامات ‌آمریکایی می گوید “در صورت بسته‌ شدن سفارت آمریکا در بغداد تمامی مواضع حشدالشعبی در عراق مورد هدف قرار میگیرد.”

۷) وزارت راه و حمل و نقل عراق طی نامه‌ای به حشد الشعبی دستور داده است که تمامی دفاتر خود را در فرودگاه بین المللی بغداد تعطیل کند.

۸) در پی اعلام جنگ آذربایجان به ارمنستان اکنون دو کشور همسایه ایران وارد جنگ رسمی شدند. ترکیه هم یک پای ماجراست چون پهپادهای این کشور وارد حریم ارمنستان شده اند.

۹) نیویورک‌تایمز نوشته به انبوهی مدارک مالیاتی دونالدترامپ دست یافته که نشان می‌دهد در۱۰سال از۱۵سال گذشته هیچ مالیاتی به دولت فدرال نداده و سالی که به ریاست‌جمهوری انتخاب شد کلا۷۵۰$ مالیات فدرال داده است! (در زمان خوبی، مدرک موثری، بر علیه ترامپ رونمایی شد)

۱۰) کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل می گوید “واقعاً جای تاسف دارد که تلاش ما برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران از سوی سایر کشور‌ها ناکام می‌ماند.”

۱۱) مدیرعامل بورس می گوید “لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس
این مصوبه به بانک‌ها ابلاغ شده و از امروز قابلیت اجرایی دارد و حتی روز گذشته به صورت شفاهی از سوی وزارت اقتصاد به مدیران عامل بانک‌ها ابلاغ شد.”

۱۲) حسین سلاح ورزی می گوید ” طرح تزریق یک درصد منابع صندوق توسعه هنوز اجرا نشده و درحال طی کردن مراحل اداری است؛ اما به طور قطع اجرا خواهد شد.”

۱۳) رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه می گوید “به زودی بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان در اختیار صندوق تثبیت قرار می گیرد.”

۱۴) روز گذشته جلسه ایمیدرو با شرکت های تابعه که معدنی-فلزی ها هستند برگزار شد. در این جلسه راهکارهای پیشنهادی برای تقویت بازار مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آن ها می توان به تشکیل صندوق بازارگردان، اجرای مصوبه بورس در مورد ۱۰ درصد سهام خزانه در مورد کل شرکت ها، اجرای مصوبه بورس در مورد اوراق اختیار فروش تبعی و بیمه سهام و افزایش اعتبارات بازارگردان های مستقل شرکت هایی همچون ملی مس و فولاد مبارکه اشاره کرد.

۱۵) روز گذشته اولین پمپاژ آب خلیج فارس به شرکت گل گهر صورت گرفت.

۱۶) نماینده مردم نیشابور می گوید “جای تاسف دارد که دولت مردم را به بورس دعوت و ناگهان آنان را در این بازار به حال خود رها می‌کند.”

۱۷) از قالیباف مجلس به گشایش اقتصادی در دولت : “شعار مرگ بر آمریکا جز کار و تلاش و پیگیری مشکلات مردم نیست. مردم از ما کار می‌خواهند؛ کار و ذهن ما لحظه‌ای از این مسیر منحرف نخواهد شد.”

۱۸) شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس نوشت ” در سال ۹۰ تعداد شرکت های حاضر در بورس کمتر از ۵۰۰ شرکت و ارزش دلاری بازار در حدود ۳۰۰ میلیارد دلار … امروز تعداد شرکت های حاضر در بورس بالغ بر ۷۵۰ شرکت و
ارزش دلاری بازار در حدود ۲۰۰ میلیارد دلار!

۱۹) شرکت چوب خزر کاسپین از شرکت‌های تابعه شستا به عرضه اولیه در بورس نزدیک‌تر شد.

۲۰) عضو کمیسیون بودجه مجلس می گوید “کالابرگ الکترونیکی به ۶۰ ميليون ايراني ارائه مي شود”

۲۱) گل گهر در گندله سازی شماره ۱ و ۲ و کنسانتره خط چهارم رکورد تولید زد.

۲۲) قیمت پروپیلن بعلت عرضه محدود در آسیا افزایش یافت.نرخ پروپیلن CFR چین در سطح ۹۱۵ دلار در هر تن اعلام شد.

۲۳) بر اساس یک گزارش ۶۶٪ از ۱۵۴ مدیر شرکت نفت و گاز با تماس فدرال رزرو در این ماه بر این باورند که تولید نفت خام ایالات متحده به اوج رسیده است. (سقف تولید ۱۲٫۲ میلیون بشکه)

۲۴) شصفها بدهی ارزی خود را ريالی کرد و از مزایای ماده ۲۰ قانون استفاده نمود.

۲۵) ثامید جهت فروش بخشی از پروژه های خود به ارزش ۲۰۰میلیارد تومان مزایده گذاشت.

۲۶) شفا، تملت … افزایش سرمایه می دهند.

۲۷) گزارش ماهانه تایرسازها نشان از رشد با اهمیت نرخ فروش دارد.

۲۸) سود اخزا در حال کاهش است. معادل بانکی به زیر ۱۷درصد آمده است.

موفق باشید. ۷ مهر ۱۳۹۹

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *