خوب است بدانیم که …

۱) دلار حواله سنا ۲۳٫۷۹۵ – ۲۳٫۵۹۵ تومان، دلار بر پایه درهم ۲۳٫۸۹۴ تومان، دلار آزاد ۲۹٫۸۵۰ تومان

۲) استایرن منومر پتروشیمی پارس ۱۳۹ میلیون ريال هر تن، الکیل بنزن خطی ۲۴۶میلیون ريال، اوره گرانول ۴۰٫۶ میلیون ريال، بنزن ۹۷ میلیون ريال، شمش روی ۵۴۳ میلیون ريال، کریستال ملامین ۲۲۲ میلیون ريال.

۳) فورموسای ایالات متحده به دلیل “کمبود مواد اولیه و مشکلات تولید در مورد پی وی سی، شرایط فورس ماژور اعلام نمود.
۴) مدیریت نظارت بر ناشران بورسی، ضمن اعلام لازم الاجرا بودن قانون بازارگردانی، اعلام کرده در صورتی که ناشر ازان تخطی کند، بر علیه مدیران ناشر محکومیت هایی وضع می شود.

۵) صادرات اوره چین در ماه اوت با ۷۰ درصد سقوط نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۲۰۱ هزار تن رسید، و صادرات ژانویه تا اوت را با کاهش ۲۲ درصدی به ۲٫۱ میلیون تن رساند.

۶) ترامپ به یک بیمارستان نظامی منتقل شده اما امور کشور را به معاون اول واگذار نکرده است. این نشان می دهد که می خواهد امور را خود به پیش ببرد. ترامپ از بیمارستان، در پیامی تصویری گفت که وی در شرایط خوبی به سر می‌برد و از تمام کسانی که برای وی آرزوی سلامتی کرده‌اند قدردانی کرد.

۷) اویل پرایس می گوید در پی قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، چین متعهد می شود، تولید در میادین نفتی غرب کارون را حداقل ۵۰۰ هزار بشکه در روز طی دو سال آینده افزایش دهد.

۸) مرکز پژوهش‌های مجلس می گوید “: در ۵ ماهه اول سال ۱۳۹۹ حدود ۴ میلیارد دلار با نرخ ترجیحی، کالا وارد کشور شده است. این در حالی است که درآمد ارزی دولت از محل صادرات نفت براساس آمار اعلام شده توسط بانک مرکزی ۷۰۰ میلیون دلار بوده و به بیان دیگر به نظر می رسد حدود ۳.۳ میلیارد دلار از ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) از محل ذخایر بانک مرکزی تامین شده است. “

۹) سی‌ان‌ان می گوید “فراموش نکنید ترامپ مناظره‌های ۲۰۱۶ را باخت اما رئیس‌جمهور شد.”

۱۰) دومین نفتکش ایران هم بدون مزاحمت وارد آب‌های ونزوئلا شد.

۱۱) شاخص مدعیان هفتگی بیمه بیکاری ایالات متحده در ارزیابی هفته منتهی به ۲۵ سپتامبر، که انتظارات برای آن عدد ۸۵۰K بود به عدد ۸۳۷Kرسید.

۱۲) عضو رای دهنده به نرخ های بهره فدرال رزرو رابرت کاپلان تاکید می کند که نرخ های بهره تا زمانیکه همه گیری به پایان نرسیده است و فدرال رزرو به اهداف خود نرسیده است باید در صفر درصد باقی بمانند که به گفته وی این ۲ تا ۵ سال طول می کشد.

۱۳) دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، خطاب به وزیر بهداشت گفت “وقتی دلار نیست، اینقدر گلایه نفرمایید و صبوری بفرمایید.”

۱۴) رهبر کره شمالی، در پیامی برای بهبود ترامپ و همسرش آرزو کرد.

۱۵) مقام هاى اسرائيل و لبنان تاييد كردند كه طى مذاكراتى به توافقى براى چهارچوب حل اختلاف برسر مرزهاى آبى مورد مناقشه رسيده اند.

۱۶) ) شاخص مدیران خرید (PMI) فولاد چین در ماه سپتامبر با حدود ۰٫۵ واحد افزایش ماهانه به ۵۱٫۵ رسید.

۱۷) همایون دارابی می گوید “حداکثر تاثیر احتمالی انتخابات آمریکا بر بورس ایران ۱۰ درصد است و به صورت دراز مدت نمی توانند بر بازار تاثیر بگذارد”

۱۸) فورتسکیو (FMG) به علت پیش بینی افزایش تقاضای سنگ آهن بعد از تعطیلات هفته طلایی چین، تخفیفات خود بر روی محصولات فاین را کاهش داد.

۱۹) عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات می گوید ” افزایش سرمایه وبصادر از محل سلب حق تقدم در حال طی کردن مراحل پایانی است و پیش‌بینی می‌شود با انجام این کار در پایان سال ٩٩ نرخ کفایت سرمایه بانک به چهار درصد برسد.”

۲۰) میانگین نرخ بازدهی اخزا به ۱۷٫۱ درصد رسید. (ثبات نسبی)

۲۱) تامین سرمایه امین، تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق اجاره مربوط به هلدینگ فارس را به عهده گرفت.

۲۲) شفن به شستا، تاپیکو می دهد، بانک ملت می گیرد. این جریان ادامه دارد و برای رفع موانع قانونی در ترکیب سهامداری است که شفن نباید سهامدار تاپیکو باشد.

۲۳) افزایش سرمایه فولاژ و غویتا مورد تایید حسابرس قرار گرفت. فاما و فایرا طرح توجیهی افزایش سرمایه دادند.

۲۴) خنفر و غبشهر افزایش نرخ محصول گرفتند.

۲۵) پارتا در خصوص شهرک صنعتی رازی که زیرمجموعه محسوب می شود، شفاف سازی داد.

۲۶) مدیرعامل ایران خودرو از تولید انبوه موتور ۴۵۷ دیزل در چند روز آینده خبر داد. وی گفت “به زودی تولید انبوه گیربکس شش سرعته آغاز خواهد شد. نوع نیمه اتوماتیک این گیربکس نیز در بهمن ماه امسال به تولید خواهد رسید. “

۲۷) روز چهارشنبه ارزش معاملات ۹٫۴همت، خروج پول ۱٫۶همت.

۲۸) تولیدکنندگان آلومینیوم اروپا از تصمیم کمیسیون اروپا برای وضع تعرفه موقت آنتی دامپینگ حداکثر تا ۴۸ درصد بر روی آلومینیوم شکل یافته (اکستروژن) از چین استقبال کردند.

موفق باشید. ۱۲ مهر ۱۳۹۹

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *