۱) دلار حواله سنا ۲۳٫۵۹۹ – ۲۳٫۷۱۴ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۴٫۰۱۳ تومان، دلار بازار آزاد ۲۹٫۰۰۰ تومان (درهم با دلار ۲۴هزار تومانی معامله می شود و این برای اولین بار است که درآمد شرکت های بورسی با چنین نرخی تسعیر می شود)

۲) در بورس کالا، اوره پریل ۲۵درصد بالای پایه معامله شد! خراسان هر تن را ۵۰میلیون ريال فروخت!!! گرانول کرمانشاه ۴۰٫۶ میلیون ريال قیمت خورد. لوبکات ۵۴میلیون ريالی شد.

۳) روز گذشته ارزش معاملات ۸٫۷ همت(هزار میلیارد تومان)، ورود پول ۶۷۳میلیارد تومان، شاخص ۲٫۸درصد رشد، ورود پول به فلزی، پالایشی، شیمیایی، خروج از بانکی ها. توجه حقیقی به فملی، فولاد، شپنا…حمایت حقوقی از آریا، شاراک، دی.

۴) قیمت گاز طبیعی مجددا نزولی می شود. موجودی مخازن گاز آمریکا در پایان هفته گذشته ۱۲درصد بیش از میانگین موجودی ۵ سال گذشته بوده است.

۵) میزان صادرات نفت عربستان روند صعودی گرفته است.

۶) در شهریورماه تورم اقلام خوراکی با اهمیت بوده است. برخی اقلام تورم ماهانه ۱۱ تا ۱۲ درصد را تجربه کرده اند.

۷) صندوق سرمایه گذاری JP MORGAN می گوید “سناریوی مطرح و محتمل و قابل اتکا در بازارهای مالی، پیروزی قاطع جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ست. و سناریوی پیروزی ترامپ در انتخابات، یک سورپرایز بسیار بزرگ و غیر منتظره تلقی خواهد شد!”

۸) جوبایدن می گوید “سلامت آقای ترامپ یک مساله ملی است و نباید با دید حزبی به آن نگاه کرد.”

۹) اوباما برای سلامت ترامپ و همسرش دعا کرد.

۱۰) قیمت شکر در بازار داخلی روند صعودی با اهمیتی به خود گرفته است. عموما در مهرماه که چغندر برداشت می شود، قیمت شکر و چغندرقند کشاورزان هم تعیین می شود ازین جهت نقطه زمانی مهمی برای قندی ها است.

۱۱) شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس در بورس درج شد.

۱۲) همتی روز گذشته گفت ۵۰ تولیدکننده تمام ارز صادراتی را به کشور بازگردانده اند. وی از ذوب آهن اصفهان تقدیر کرد. همتی گفت “قیمت ارز کاهش خواهد یافت.”

۱۳) صرافی‌های ملی و توسعه صادرات تا اطلاع ثانوی مسئول دریافت ارز حاصل از صادرات شدند.

۱۴) ازین پس دلار پتروشیمی ها بر اساس متوسط ماهانه حواله سنا خواهد بود. در زمان هایی که رشد نرخ ارز با شیب تندی باشد یا کالاها در بورس کالا با تقاضای کمی همراه باشند، این تصمیم در حد ۳درصد تفاوت نرخ ایجاد می کند. در حالت نرمال تفاوتی ایجاد نمی کند.

۱۵) خداداد غریب پور از تاسیس صندوق بازارگردانی کگل و کچاد خبر داد.

۱۶) پروژه تصفیه گازوئیل شرکت پالایش نفت اصفهان بالغ ‌بر ٨٨.۴۴ درصد پیشرفت داشته است و در ابتدای سال ١۴٠٠ به بهره‌برداری می‌رسد. (گفته می شود که تجدید ارزیابی این شرکت در پاییز انجام می شود اما یک عدد شکفت انگیز نیست)

۱۷) مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از خروج از زیان انباشته و اعلام سود تا پایان سال ، برنامه افزایش سرمایه و ارتقا نماد از فرابورس به بورس و تاسیس صندوق بازارگردانی اختصاصی خبر داد.

۱۸) حق تقدم استفاده نشده کگل وارد فرآینده پذیره نویسی شد.

۱۹) غکوروش، غشوکو، دیران … افزایش نرخ فروش گرفتند.

۲۰) افزایش سرمایه بنو، زشریف تایید حسابرس گرفت. گشان و بمیلا مجوز افزایش سرمایه گرفتند. بنیرو تصمیم دارد افزایش سرمایه دهد.

۲۱) گروه بهمن تصمیم دارد یک خودروی جدید به بازار عرضه کند و انتظار دارد که با تقاضای قوی مواجه شود.

۲۲) وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تصرف شهر ماداقیز در شمال شرق منطقه قره‌باغ توسط نیروهای این کشور را تایید کرد.

۲۳) توییتر، حساب کاربرانی که برای ترامپ آرزوی مرگ کنند تعلیق خواهد کرد!

۲۴) معاون ترامپ می گوید “تا سه ماه آینده واکسن کرونا را به بازار عرضه خواهیم کرد”

۲۵) اجرای مطالعات بالینی دو واکسن COVID-19 سینووک چین و جانسون&جانسون در شیلی تائید شد. فروش یک تست آنتی‌ژن COVID-19 با قابلیت پاسخگویی در ۱۵ دقیقه تا پایان اکتبر در اروپا آغاز می‌شود.

۲۶) هلدینگ خلیج فارس دو هزار میلیارد تومان اوراق اجاره عرضه می‌کند.

۲۷) گلوبال دیتا پیش بینی کرده که احتمالاً در آینده نزدیک سرعت بهبود اقتصاد جهانی افزایش پیدا می‌کند و شرکت ها باید با نیم نگاهی به این مقوله برای آینده خود تصميم گیری کنند. این شرکت به بهبود بازار پروپیلن و مشتقات آن اشاره کرده است.

۲۸) خبرگزاری های نزدیک به دموکرات ها همچون CNN می گویند حال ترامپ وخیم است و ۴۸ ساعت آینده بسیار تعیین کننده است. خبرگزاری های نزدیک به جمهوری خواهان اما فضا را عادی نشان می دهند و می گویند اون به راحتی تنفس می کند.

موفق باشید. ۱۳ مهر ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *