بازار نفت طوفانی می‌شود!

قیمت جهانی نفت امروز 99/07/21| بازار نفت طوفانی می‌شود!

در حالی که تولیدکنندگان آمریکایی پس از پشت سر گذاشتن طوفان دلتا شروع به از سرگیری تولید خود کرده اند و در حالی که اعتصاب کارکنان صنعت نفت نروژ خاتمه یافته است، قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی شاهد کاهش بود.

به نقل از رویترز، در حالی که تولیدکنندگان آمریکایی پس از پشت سر گذاشتن طوفان دلتا شروع به از سرگیری تولید خود کرده اند و در حالی که اعتصاب کارکنان صنعت نفت نروژ خاتمه یافته است، قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰٫۸۲ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۳۳ سنت معادل ۰/۸۱ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۲۷ سنت رسید.

هفته گذشته قیمت نفت شاد افزایش بیش از ۹ درصدی بود که بیشترین رشد هفتگی برای نفت برنت از ماه ژوئن به شمار می رفت. اما روز جمعه و پس از آنکه شرکت های نفتی نروژ به توافقی برای پایان دادن به اعتصابات دست یافتند قیمت نفت رو به کاهش گذاشت.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت:

«نگرانی ها از کاهش عرضه سبب شد تا در هفته گذشته قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت شاهد رشد خوبی باشد… با توجه به اینکه فصل طوفان های گرمسیری در آمریکا تازه شروع شده، احتمال اینکه قیمت ها بالا بماند وجود دارد.»

در آمریکا، روز یکشنبه از قدرت طوفان دلتا که بزرگترین ضربه ۱۵ سال اخیر را به فعالیت های تولید انرژی فراساحلی در خلیج مکزیک وارد کرده کاسته شد.

کارگران روز یکشنبه به سکوهای حفاری باز گشتند در حالی که شرکت توتال فعالیت پالایشگاه ۲۲۵ هزار بشکه خود در تگزاس را از سر گرفت. اما پس از قطع برق به دلیل وقوع طوفان، فعالیت خط لوله کولونیال، بزرگترین خط لوله انتقال فرآورده های نفتی در آمریکا متوقف شده است.

خبرگزاری تسنیم

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *