خوب است بدانیم که …

۱) دلار حواله سنا ۲۴٫۰۳۱ – ۲۴٫۴۷۹ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۴٫۹۲۶ تومان، دلار آزاد ۳۱٫۸۵۰ تومان

۲) در بورس کالا، پلی پروپیلن از ۲۱۷ میلیون ريال تا ۵۰۱ میلیون ريال در گریدهای مختلف رقابت شد. ۲۱۷ میلیون ريال پایه بود اما برخی کالاها دوبرابر هم قیمت خوردند.

۳) در بورس کالا، PVC هر تن ۲۳۱-۲۵۵ میلیون ريال، روغن پایه SN500 هر تن ۱۴۷میلیون ريال، ورق گرم مبارکه ۱۲۵-۱۲۹ میلیون ريال، ورق گالوانیزه ۱۷۶-۲۰۲ میلیون ريال

۴) ارزش معاملات روز دوشنبه ۱۶٫۴همت، خروج پول ۱٫۳۹همت، خرید حقیقی در گروه خودرو، نفتی، مخابرات. توجه حقیقی به شپنا، خودرو، اخابر، خساپا، ثشاهد. حمایت حقوقی از وسپهر، وتجارت، وبملت، فملی، بپاس!

۵) تعدادی از شرکت ها ارسال گزارش ۶ماهه خود را آغاز کرده اند. وپاسار از بانکی ها با شناسایی درآمد مشاع با اهمیت، آریاساسول با رشد حاشیه سود ناخالص و تسعیر ارز، وسین با سود عملیات بیمه ای و شناسایی سود سرمایه گذاری، نشان دادند که در این گروه ها باید منتظر گزارش های خوب ۶ ماهه بود.

۶) بازارگردانی رسمی در شاروم، رکیش، غمارگ، قمرو، وتجارت، وسکاب، ثشاهد آغاز شد. تمام شرکت ها برای آغاز بازارگردانی اجبار دارند.

۷) شفن همچنان در حال واگذاری تاپیکو به شستا بوده و در مقابل وبملت می خرد. فناوران به درصدی های بانک ملت وارد شده است.

۸) دامین برای بخشی از محصولات خود افزایش نرخ ۵۵درصد دریافت کرده است. غمینو هم شفاف سازی مشابهی منتشر کرد.

۹) های-وب در خصوص پروژه های جدید و ۵G شفاف سازی کرد. فلوم هم یک قرارداد جدید بست.

۱۰) زپارس گزارش توجیهی افزایش سرمایه منتشر نمود.

۱۱) در حالی که روز گذشته گفته شد قیمت گذاری خودرو به سازمان حمایت واگذار شده، این خبر مجددا تکذیب شد و قیمت گذاری در اختیار شورای رقابت است. شورای رقابت در انتظار گزارش بانک مرکزی از تورم است تا بر اساس آن نرخ تعیین کند.

۱۲) رئیس بانک مرکزی می گوید ” با بانک مرکزی و بانک تجارت عراق بر سر آزاد کردن منابع مالی کشورمان به توافق رسیده‌ایم.” (عراق که حیاط خلوت بود، آن هم پول مارا نمی دهد)

۱۳) ترامپ می گوید “اگر من برنده شوم، ظرف یک ماه توافق فوق‌العاده‌ای با ایران خواهیم کرد. بدجور دلشان می‌خواهد من ببازم، ایران کشور بسیار ثروتمندی بود و حالا آنها کشور بسیار فقیری هستند.

۱۴) ذخائر ارزی چین کاهش یافته است. بانک مرکزی چین در هفته های اخیر دست به تزریق گسترده نقدینگی به بازار زده است.

۱۵) مدیرعامل ذوب می گوید ” راه اندازی واحد شماره ۱ کوره بلند میتواند برای سهامداران خبر خوشی باشد که پس از مراحل گرم کردن آن، ذوب آهن با هر سه کوره خود تولید خواهد کرد.”

۱۶) بانک گلدمن ساکس آمریکا اعلام کرد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تاثیری در رشد بازارهای انرژی نداشته و پیروزی دموکرات‌ها می‌تواند خبر خوبی برای بازار نفت و گاز باشد.

۱۷) آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی از ۳ هفته آینده آغاز می شود.

۱۸) روسیه می گوید “توزیع و استفاده گسترده واکسن کرونای ساخت این کشور از اواسط آبان آغاز شود.”

۱۹) انگوران در نیمه اول سال حدود ۴۷۳ هزار و ۳۲۵ تن ماده معدنی استخراج کرد که رشد ۵درصد نشان می دهد.

۲۰) نرخ ورق گرم داخلی ترکیه معادل ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار می باشد. قیمت در CIS حدود ۴۹۰دلار است.

۲۱) در حالی قیمت PVC در بورس کالا ۲۴ میلیون تومان است که در بازار آزاد به ۳۵میلیون تومان رسیده و حاشیه سود دلال از تولید کننده جلو زده است.

۲۲) قیمت پلی پروپیلن جهانی صعودی شده و در آسیا به ۱۰۰۰ دلار رسیده است.

۲۳) مهرداد کریمخانی می گوید “از سر گیری دوباره فعالیت‌های شرکت‌های تولید کننده نفت شِل در آمریکا پس از طوفان دلتا در تعطیلات هفته قبل و همچنین پایان اعتصابات کارگران نفتی در نروژ باعث معاملات منفی نفت شده است.”

۲۴) مهرداد کریمخانی می گوید “تقاضای بالای چین بعنوان بزرگترین مصرف‌کننده مس در جهان و همزمان افزایش احتمال اعتصاب در معادن شیلی باعث تقویت مس شده است.”

۲۵) کاهش ٢ میلیارد دلاری صادرات ایران به ترکیه.

۲۶) برای اولین بار یک کشتی باری از بندر “جبل علی” امارات وارد بندر حیفا اسراییل شد.

۲۷) مدیرعامل شرکت برکت الصحه از ثبت نخستین داروی شرکت سبحان انکولوژی در عراق خبر داد. این پنجمین داروی ثبت شده توسط شرکت برکت الصحه در عراق است و قبلا ۴ دارو از تولیدات شرکت البرز دارو در عراق به ثبت رسیده بود.”

۲۸) امارات میزبان مطالعه بالینی واکسن COVID-19 روسیه شد

۲۹) ترامپ در راه فلوریدا است. تلاش برای کسب آرای خاکستری پنسیلوانیا و ویسکانسین آغاز شده است. رای گیری در جورجیا هم آغاز شده و مردم همیشه در صحنه از ۵ صبح صف کشیده اند. این احتمالا بزرگترین انتخابات تاریخ آمریکا از نظر درصد مشارکت کنندگان خواهد بود.

#دلار  #بورس  #سهام  #افزایش_سرمایه

موفق باشید. ۲۲ مهر ۱۳۹۹

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *