خوب است بدانیم که …

۱) دلار حواله نیما ۲۶٫۲۹۶ – ۲۶٫۵۴۸ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۶٫۴۴۳ تومان ، دلار آزاد ۲۹٫۹۰۰ تومان

۲) در بورس کالا، روغن پایه SN500 هر تن ۱۴۶-۱۵۵ میلیون ريال، شمش ایرالکو ۴۹۸میلیون ريال، شمش روی فرآور ۵۹۰میلیون ريال، کاتد مس ۱۶۴۰میلیون ريال

۳) گزارش ۶ماهه های مختلفی از راه رسید که نشان میدهد باید منتظر سودهایی فراتر از انتظار طی تابستان بود. شرکت ها تا پایان روز چهارشنبه فرصت ارائه گزارش دارند. محتمل است که سیلی از گزارش ها فردا عصر به بازار برسد. بازار در دو روز پایانی هفته فرصت مطالعه دارد و طبعا شرکت هایی که بسیار اصلاح کرده اند، هفته بعدی مورد توجه خواهند بود.

۴) ارزش معاملات روز دوشنبه ۳٫۵همت، خروج پول ۱٫۲همت. حقیقی خریدار در گروه زغالسنگ. کطبس، کاما، وملل مورد توجه حقیقی ها. فولاد، فملی، فارس، شتران مورد حمایت حقوقی

۵) رئیس مجلس می گوید “همان طور که در سال ۹۷، با خاصه خرجی ارز ۴۲۰۰ تومانی کشور را دچار چالش کردیم، امروز هم با تخصیص ارز ترجیحی به نام مصرف کننده و به کام دلال، منابع این کشور را هدر می‌دهیم.”

۶) رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، بر استفاده از ابزار نرخ سود به‌صورت غیردستوری و منطبق بر مکانیزم بازار تاکید کرد.

۷) سخنگوی وزارت خارجه می گوید “سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی به عراق با محوریت پول‌های بلوکه شده ایران، موفقیت آمیز بود.”

۸) مدرس خیابانی، سرپرست سابق وزارت صمت مدیرعامل سرمایه گذاری امید شد.

۹) علی صحرایی، مدیر عامل شرکت بورس تهران می گوید “از این پس سهام عدالت در بازار عادی عرضه نخواهد شد.”

۱۰) همتی می گوید “در پنج روز گذشته، بطور متوسط روزانه ۱۵۰ میلیون دلار در بازار نیما عرضه شده است‌. شرایط بازار مثبت شده و ان‌شاءالله نرخ ارز را کنترل خواهیم کرد.”

۱۱) عضو هیات مدیره ذوب آهن می گوید “آقای رزم‌حسینی برای معاونت معدنی تصمیمی شجاعانه بگیرید. کاهش صادرات فولاد فاجعه است.”

۱۲) امیر سیدی می گوید “در شوروی تمام نرخهای مبادلاتی توسط Gosplan تعیین می شد، نتیجه آن مدیریت اقتصادی، تورم وحشتناک، قحطی و فروپاشی شوروی بود. کسانی که بازار را قبول ندارید، بازار شما را قبول ندارد و از روی شما و هر کنترل کننده قیمتی عبور خواهد کرد.”

۱۳) زمین های پتروشیمی زنجان تعیین تکلیف شد. زنجان در شفاف سازی خود نوشت “این شرکت اقدامات پیشین خود برای اخذ سند اراضی مذکور را از سر خواهد گرفت.”

۱۴) افق کوروش سهام ش شرکت فن آوران انیاک رایانه را خریدار کرد.

۱۵) شستا از محل سود انباشته(اندوخته) افزایش سرمایه می دهد. سمتاز هم گزارش توجیهی افزایش سرمایه داد.

۱۶) صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح ۱۰٫۱۲درصد سهام حفاری شمال را اول آذر می فروشد. قیمت پایه ۱۲٫۷۱۹ ريال

۱۷) تولید صنعتی چین در ماه سپتامبر ۶٫۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

۱۸) هند تا ۲۰۵۰ جای ژاپن را به عنوان سومین اقتصاد بزرگ دنیا می‌گیرد.

۱۹) تولیدات اتومبیل چین در ماه سپتامبر۲۰۲۰ به میزان ۲٫۵۲ میلیون عدد بوده که به نسبت سالانه رشد ۱۴ درصدی داشته و میزان فروش در این ماه ۲٫۵۷ میلیون عدد بوده که افزایشی ۱۲٫۸ درصدی به نسبت سپتامبر ۲۰۱۹ داشته است. بازار ورق سرد چین هم در این مدت به دلیل بهبود وضعیت تولید و فروش اتومبیل در این کشور پایدار و مثبت ارزیابی شده است.

۲۰) تعداد مسافران هوایی ایالات متحده برای اولین بار از ماه مارس، روزانه به یک میلیون نفر رسیده است که ۶۰ درصد کمتر از روز مشابه در سال ۲۰۱۹ می باشد.

۲۱) تراز بازرگانی دو جانبه ترکیه و اسرائیل به بیش از ۶ میلیارد دلار بالغ شده است. (ترکیه تندترین انتقادها را از اسرائیل می کند و مدافع فلسطین است. اردوغان بارها درگیری لفظی با مقامات اسرائیل در سازمان ملل داشته است)

۲۲) قیمت پی وی سی آسیا جهش بزرگی درهفته گذشته داشت. پی وی سی CFR چین حدود ۹۰ دلار در هر تن افزایش پیدا کرد و به ۱۰۶۰ دلار رسید، بالاترین قیمت پس از تابستان ۲۰۱۴٫ در برخی نقاط PVC به ۱۰۸۰ دلار رسیده است.

۲۳) وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در مصاحبه با الجزیره از حصول توافقاتی مهم با روسیه و چین برای نوسازی سیستم‌ها و تجهیزات نیروی هوایی خبر داد.

۲۴) نماینده دولت آمریکا در امور ایران گفته دولت کشورش این ماه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد.

۲۵) شورای وزیران امارات به ریاست «محمد بن راشد آل‌مکتوم»، توافق سازش با رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

۲۶) مشاور بایدن در اظهار نظری جدید می گوید ” اگر آنها (ایرانی‌ها) این کار را انجام ندهند (به تعهداتشان برنگردند) و تصورشان این باشد که می‌خواهند همین مسیر را ادامه دهند و برنامه هسته‌ایشان را تقویت کنند، این نقطه مناسبی برای شروع نیست.”

موفق باشید. ۲۹ مهر ۱۳۹۹

ولید هلالات

#خروج_پول  #بورس_کالا   #دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *