افزایش نرخ سود بانکی به بهانه کنترل تورم!؟

اقای کامران ندری، بازار سرمایه مسیر خود را طی خواهد کرد؛ لطفا آدرس غلط ندهید.

چرا با این ادبیات اصل موضوع را بیان نمیکنید و از آثار مخرب افزایش سود بانکی حرفی نمی زنید.

گویا یادتان رفته است که افزایش سود سپرده بانکی در دوره اول ریاست جمهوری اقای حسن روحانی و سیاست شخص وزیر اقتصاد آن دوره، یعنی علی طیب‌نیا، آغاز تقویت بیش از حد غول نقدینگی بود!؟

در آن دوره سود بانکی افزایش یافت تا خلق پول در بانک‌ها، رشد پایه پولی و در نتیجه جهش بی سابقه نقدینگی در اقتصاد کشور رخ دهد.
از طرف دیگر به بهانه توجیه این سیاست غلط، تورم به صورت کاملا مصنوعی و آماری پایین نمایش داده شد ولی در واقعیت همه بازارها دچار یک رکود بی سابقه شد. نرخ ارز هم به صورت دستوری کنترل شد تا فنر آن ۴ سال جمع شود.
تمام این مسیر اشتباه حاصل همان سیاست غلط نرخ سپرده بالای بانکی بود؛ نرخ سپرده بانکی بالای ۲۰ درصد بود و تورم اعلامی ۱۵ درصد!!

بخش اعظمی از دلار ۳۲ هزار تومانی نه بحث تحریم که شاید نتیجه همان سیاست غلط بود؛ سرکوب بازارها و قیمت گذاری دستوری برای اقتصاد!!
اخبار بورس

بازار سرمایه بازار سرمایه گویا یادتان رفته است که افزایش سود سپرده بانکی در دوره اول ریاست جمهوری اقای حسن روحانی و سیاست شخص وزیر اقتصاد آن دوره، یعنی علی طیب‌نیا، آغاز تقویت بیش از حد غول نقدینگی بود!؟

گویا یادتان رفته است که افزایش سود سپرده بانکی در دوره اول ریاست جمهوری اقای حسن روحانی و سیاست شخص وزیر اقتصاد آن دوره، یعنی علی طیب‌نیا، آغاز تقویت بیش از حد غول نقدینگی بود!؟گویا یادتان رفته است که افزایش سود سپرده بانکی در دوره اول ریاست جمهوری اقای حسن روحانی و سیاست شخص وزیر اقتصاد آن دوره، یعنی علی طیب‌نیا، آغاز تقویت بیش از حد غول نقدینگی بود!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *