۱) دلار حواله سنا ۲۶٫۸۱۹، دلار بر اساس درهم ۲۷٫۳۹۰ تومان، دلار آزاد ۲۸٫۶۰۰ تومان.

۲) فولاد مبارکه ، رکورد بالاترین درآمد ماهانه را زد. در تایرسازها هم بالاترین نرخ های فروش ثبت شد. به طور کلی گزارش ماهانه مهر، ثبت رکوردهای جدیدی درآمدی برای بسیاری از شرکت های تولیدی بود.

۳)دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی در نامه ای به وزیر صمت می گوید “فزایش ۵۰ درصدی قیمت شیر خام و عدم افزایش قیمت ۱۰ قلم کالای تعزیراتی ظرف ۴ ماه گذشته باعث گردیده که کارخانجات شیر دچار ضرر و زیان سنگینی گردیده و کسی پاسخگوی آنها نمی‌باشد.” وی در بخشی از نامه خواستار قطع دلار ۴۲۰۰ تومانی برای گاوداران و افزایش قیمت محصولات لبنی شده است.

۴)صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس که پیشتر گفته بود برخی شرکت های بزرگ اصلاح نکرده اند، حالا در مصاحبه ای می گوید” قیمت عمده سهم ها با عوامل بنیادی همخوانی دارد”

۵) وزارت خزانه‌داری آمریکا، وزارت نفت ایران، شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت‌کش ایران را به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۳۲۲۴ تحت تحریم قرار داد. علت تحریم ها، تأمین مالی تروریسم عنوان شده است.

۶) با تصویب کارگروه ستاد تنظیم بازار،تایرهای رادیال تولید داخل از قیمت گذاری دستوری توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان معاف شدند و از این پس قیمت تایرهای رادیال تولید داخل توسط انجمن صنفی صنعت تایر تعیین میشود و پس از تایید توسط سازمان حمایت جهت فروش در بازار اعلام میشود.

۷) دلار صنعت پتروشیمی به ۲۴۶.۰۲۷ ريال رسید.

۸)در بورس کالا، اوره گرانول ۴۱میلیون ريال، PVC هر تن ۲۷۵میلیون ريال، روغن پایه SN500 هر تن ۱۵۲ میلیون ريال، شمش ایرالکو ۵۳۰میلیون ريال، شمش روی ۶۶۰میلیون ريال، مس کاتد ۱۷۹۶میلیون ريال. ورق گالوانیزه G شرکت متفرقه ۲۰۸میلیون ريال.

۹) کسعدی روی برخی از محصولات خود افزایش نرخ گرفت.

۱۰) خودروسازان نسبت به قیمت ۳ماه قبل، ۲۵درصد افزایش نرخ گرفتند که مبنای آن تورم بوده است.

۱۱) رسما با شفاف سازی های کدالی، سهام ونیکی به بانک تجارت برگشت. تجارت، سهامدار عمده ونیکی!

۱۲) کاوه پیشنهاد افزایش سرمایه خود را روی کدال گذاشت.

۱۳) فولاد مبارکه با خودروسازان به توافق رسید تا ورق را اعتباری بدهد. دوره این اعتبار ۶ماه خواهد بود.

۱۴) شستا در مهرماه هم از محل فروش سهام، به سود با اهمیتی رسید.

۱۵) بیمه دی از شرکت در مناقطه خبر داد، ثالوند از پروژه ای که به زودی استارت می خورد.

۱۶) معاون تولید شپنا از اجرا و بهره‌برداری دو طرح جدید با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ بشکه در روز در پالایشگاه اصفهان خبر داد. وی گفت “طرح تولید نرمال هگزان از سال ۱۳۹۷ مطرح بود که پس از انجام مطالعات، این طرح وارد فاز اجرا گردید و به بهره‌برداری رسید.”

۱۷)ارزش معاملات روز دوشنبه ۶٫۸ همت، خروج پول ۱٫۸همت، توجه حقیقی به گروه پالایشی. نمادهای ومعلم، افق، شسنا، شساخت، نوری. حمایت حقوقی از فلزات اساسی، بانک ها، خودرو.

۱۸) روز گذشته جمعی از سهامداران در مقابل مجلس تجمع کردند که رئیس سازمان بورس نیز در میان آنان حضور یافت.

۱۹) «الیوت آبرامز» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران می گوید “تحریمهای آمریکا علیه ایران به ویژه آن تحریمهایی که خارج از برجام وضع شده است به این زودیها لغو نخواهد شد. آنهایی که معتقدند وقتی رئیس جمهور بایدن در ماه ژانویه قدرت را در دست بگیرد تا روز سوم همه تحریمها از بین خواهد رفت، خواهند فهمید که حتی اگر بخواهند هم نمی‌توانند این کار را بکنند.”

۲۰) خدارحمی می گوید “مشارکت کننده های بازار سرمایه به دلیل نگرانی که دارند اخبار خوب را نمی بینند و تنها به اخبار نگران کننده توجه می کنند.”

۲۱) رئیس سازمان حمایت، به قاچاق دام و افزایش قیمت گوشت اشاره کرده است. مشکلات تامین روغن خام را ناشی از کمبود ارز دانسته و در خصوص قیمت برنج ابراز امیدواری کرده که قیمت ها تعدیل شود.

۲۲) یک کارشناس سیاسی می گوید “با تحریم جدید آمریکا، بازگشت کاغذی بایدن به برجام فایده‌ای برای ایران ندارد.”

۲۳) در هندوستان پی وی سی با رشد ۳۰ دلاری در محدوده ۱۱۳۰ تا ۱۱۸۰ دلار در هر تن CFR رسید.

۲۴) در صورتی که در انتخابات پیروز شود بلافاصله پس از روی کار آمدن برای بسته محرک ۲ تریلیون دلاری برای مقابله با کووید ۱۹ تلاش خواهد کرد. او می خواهد مالیات ها را نیز به سرعت افزایش دهد.

۲۵) دادگاه عالی اجازه نمی دهد که آرای دیررس پست الکترونیکی در ویسکانسین شمارش شود.

۲۶) صندوق سرمایه گذاری JP MORGAN می گوید “پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات کماکان یک سناریوی غیرمنتظره است ولی در صورت تحقق ، پتانسیل وقوع رشد بیش از ۵۰۰+ واحد در S&P تا کانال ۳۹۰۰$ را ایجاد خواهد کرد.”

موفق باشید. ۶ آبان ۱۳۹۹

بتا سهم

#بازار_سرمایه      #دلار     #بانک

فولاد مبارکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *