۱) دلار حواله سنا ۲۶٫۶۶۳ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۷٫۶۶۵ تومان، دلار آزاد ۲۸٫۳۰۰ تومان.

۲)باتوجه به اینکه صادرات نفتی کشور کاهش قابل توجهی داشته است، بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی توافق شد که باید میزان واردات کشور حداکثر معادل میزان فروش ارز حاصل از صادرات غیرنفتی باشد و بیش از آن واردات نشود.

۳)سقف سرمایه گذاری صندوق های با درآمد ثابت در سهام به ۲۰درصد افزایش یافت. اعتبار خرید سهام از ۲۰ درصد حساب تضمین به ۳۰ درصد رسید.

۴)سخنگوی دولت می گوید “با وجود همه هشدارهایی که دولت در خصوص بوجود آمدن مشکلات در صورت عدم تصویب FATF داد، این لوایح مورد تصویب قرار نگرفت و این امر مشکلاتی در مراودات مالی ما با دنیا حتی با کشورهایی که مقابل تحریم ایستادند و از آمریکا تبعیت نکردند بوجود آورده است”

۵)در بورس کالا، ABS در محدوده ۴۴۰میلیون ريال، اسلب هرمزگان ۱۰۴میلیون ريال، شمش فولاد ۱۰۰-۱۰۳ میلیون ريال. شمش روی ۶۶۰میلیون ريال، مفتول مس ۱۸۴۸میلیون ريال.

۶)طبق آخرین نظرسنجی ها، در ایالت های آیوا که ترامپ با اندکی اختلاف از رقیب خود پیش افتاده بود، حالا این بایدن است که از ترامپ عبور کرده است. در کارولینای شمالی، فلوریدا، آریزونا و پنسیلوانیا، همچنان پیشتازی ازان بایدن است و تغییری در نظرسنجی ها صورت نگرفته است.

۷)ارزش معاملات روز سه شنبه، ۵٫۳همت، خروج پول ۱٫۵همت. توجه حقیقی به گروه غذایی و نمادهایمبین، غزر، فجر، شیراز، امین، کاما. حمایت حقوقی از بانک و فلزات اساسی و نمادهای فملی، فولاد، وبصادر، وبملت.

۸) ‌تایرهای رادیال سواری تولید داخل از قیمت‌گذاری تثبیتی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معاف شدند.

۹) دولت امریکا با فروش سامانه موشکی ضد ناو به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار به تایوان موافقت کرد! وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور تحریم‌هایی را علیه ۴ شرکت آمریکایی بوئینگ، لاکهید، مارین و ریتون اعمال می‌کند که یکی از دلایل آن همین مساله است.

۱۰) وزیر نفت امارات می گوید “تقاضای خرید نفت در بازار رفته رفته بهبود پیدا خواهد کرد.”

۱۱) طوفان Zeta در آمریکا باعث توقف تولید نفت در خلیج مکزیک شده است. همچنین روسیه و عربستان احتمالا در دیدار ماه آینده اوپک از تداوم کاهش عرضه ۲ میلیون بشکه در روز کشورهای عضو تا سه ماه اول ۲۰۲۱ حمایت خواهند کرد .

۱۲) ترکیه نرخ بهره را افزایش داد با این وجود لیر در مقابل دلار به شدت تضعیف شده و حالا به ۸٫۱۲ رسیده است!

۱۳) دبیر انجمن صنایع لبنی در نامه‎ای به رئیس جمهور اعلام کرده‎ که در شرایط فعلی دیگر قادر به تولید محصولات سبد خانوار نیستند و خواستار اصلاح قیمت‎ لبنیات شده است.

۱۴) رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی می گوید “در مرحله برنامه‌ریزی برای آزادسازی پول‌های بلوکه ایران در کره هستیم اما این به معنای آزادسازی پول‌ها نیست.”

۱۵)متوسط هر متر آپارتمان به ۲۶۷٫۲ میلیون ريال رسید که ۱۰درصد بالاتر از ماه قبل و ۱۱۰درصد بالاتر از سال قبلی است.

۱۶) مجری برنامه تهران ۲۰ می گوید “آقای رئيس جمهور که می‌گفتند در برابر حرف مخالفان بورس پنبه در گوش‌تان بگذاريد! الان هيچ اظهار نظر خاصی نمی‌کنند.”

۱۷) نمایندگان عراقی در اعتراض به اظهارات رئیس جمهور فرانسه، قصد دارند تا معاملات تجاری عراق با فرانسه را متوقف کنند.

۱۸) موسویان می گوید “مذاکره با قاتل سردار سلیمانی سخت‌تر از مذاکره با بایدن است.”

۱۹) مدیرکل خدمات بازرگانی می گوید “روغن خام گروه صنعتی بهشهر تامین شد.”

۲۰) حسن روحانی می گوید “از همه پیشنهادات برای حل معضلات استقبال می‌کنیم.

۲۱) خودروسازان مجوز افزایش نرخ ۲۵درصد را دریافت کردند.

۲۲) غچین افزایش سرمایه می دهد و در یک ابتکار عمل، تولید خیارشور به صورت آزمایشی را آغاز کرده است.

۲۳) کتوکا مجوز افزایش سرمایه گرفت تا طرح توسعه را اجرا کند.

۲۴) کدما افزایش نرخ گرفت.

۲۵) ثشاهد از محل معامله صورت گرفته در شرکت زیرمجموعه در سال جاری سود شناسایی می کند که جزئیات آن را در کدال افشا نمود.

۲۶) بیمه آسیا تصمیم گرفته که تسعیر ارز را در پایان سال شناسایی کند لذا نرخ تسعیر گزارش ۶ماهه را مشابه انتهای سال ۹۸ قرار داده است.

۲۷) روز گذشته نمایندگان مجلس، آقای قاضی زاده هاشمی و دکتر علیزاده در میان معترضان به وضعیت بازار سرمایه در مقابل مجلس حضور یافتند.

۲۸) مدیر عامل سرمایه گذاری مس سرچشمه می گوید “عرضه اولیه سهام شرکت افق کرمان در بازار و شروع انجام مراحل پذیرش و عرضه سهام شرکت راهیان سهام در بازار سرمایه در حال انجام است.”

۲۹) قرارگاه خاتم ۹۰ هزار تن ریل برای راه آهن چابهار-زاهدان از ذوب آهن خریداری می کند.

موفق باشید. ۷ آبان ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بورس      #سهام    #دلار    #بانک

صادرات نفتی / صادرات نفتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *