۱) دلار نیمایی ۲۶٫۸۵۰تومان، دلار بر اساس درهم ۲۶٫۸۹۳تومان. دلار آزاد ۲۶٫۷۰۰تومان.

۲) مجوز افزایش قیمت ۵۳ درصدی روغن‌های دیزلی و ۴۰ درصدی روغن‌های بنزینی برای مصرف داخلی صادر شد.

۳) تعداد شرکت هایی که برای خود بازارگردان تعیین کرده اند رو به افزایش است. نکته جالب این است که برخی شرکت ها تقاضای افزایش دامنه نوسان به میزان ۲برابر حالت عادی داده اند و فرابورس پذیرفته است.

۴) روز شنبه، ارزش معاملات ۸٫۳همت، ورود-خروج پول تقریبا برابر! حقیقی ها خریدار بانک، کانی های فلزی و قندی. فخوز، وبملت، بپیوند، خساپا، وبصادر هدف خریداران حقیقی. حقوقی ها حامی بیمه و پالایشی ها بودند.

۵) خلاصه بازار می گوید “بر اساس محاسبه روی آمار معاملات لحظه ایِ، امروز فروش خاصی توسط اشخاص حقوقی در صفوف فروش صورت نگرفت. این اتفاق را می توان به حساسیت ناظر در حذف سفارش های این اشخاص و برخی قوانین دیگر ربط داد.”

۶) شرکت پتروشیمی بوعلی سینا (زیرمجموعه هلدینگ فارس) درج نماد شد.

۷) در بورس کالا، اوره پریل ۴۴میلیون ريال، اوره گرانول ۴۳میلیون ريال، قیر ۶۰۷۰ قرارداد نسیه ۵۲٫۵میلیون ريال.

۸) شورای نگهبان برای دومین بار به طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی ایراد گرفت.

۹) صندوق صبا گستر نفت و گاز تأمین به‌عنوان صندوق بازار گردان شرکت‌های زیرمجموعه شستا در هفته جاری فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

۱۰) رئیس بانک مرکزی می گوید ” کاهش سود سپرده قانونی بانکی ارتباطی به سود سپرده ندارد و بانک مرکزی به دنبال افزایش سود سپرده بانکی نیست.”

۱۱) تناژ صادراتی سیمان تامین در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافت.

۱۲) مدیر نورد سرد مبارکه می گوید “تا پایان مهرماه ۱۳۹۹ به میزان ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار تن محصول گالوانیزه در شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید شده است. (تولید اسلب گازترش از ۲ میلیون تن گذشت)

۱۳) پیشرفت فیزیکی فاز نخست طرح الکترود گرافیتی فولاد مبارکه به بیش از ۹۵ درصد رسید.بخش نخست فاز اول تا انتهای پاییز افتتاح می شود.

۱۴) صادرات نفت اقلیم کردستان عراق به ترکیه متوقف شد که علت آن حمله تروریستی گزارش شده است. (عراق قصد داشت تولید خود را افزایش دهد و از توافق اوپک+ خارج شود)

۱۵) تقاضا برای پلی اتیلن در بخش بسته بندی ایالات متحده ۴٪ در سه ماهه افزایش یافت.

۱۶) گرانی کک مارجین حاصل از ارزان شدن قیمت سنگ آهن برای فولادسازان چینی را از بین برده و همچنان هزینه های تولید فولاد در این کشور را بالا نگه داشته است. (عدم سودآوری برای چینی ها مانع از کاهش قیمت می شود)

۱۷) رسانه های دولتی بریتانیا از موافقت نخست وزیر با قرنطینه کامل کشور به مدت حداقل یک ماه خبر میدهند.

۱۸) امیر صباغ می گوید “طبق موافقتنامه تجاری چین و آمریکا، واردات حوزه انرژی و کشاورزی و تولیدی چین از آمریکا بایستی در سال جاری به ۱۷۰$ میلیارد دلار برسد، در حالی که عملکرد واردات چین طی ۹ ماه امسال رقم ۳۸٫۵% هدف را نشان میدهد که عامل چالش در آینده نزدیک است.”

۱۹) اخذ کد بورسی در شعب بانکی نیز با بخشنامه جدید بانک مرکزی مشمول کارمزد ۵ هزار تومانی شده است.

۲۰) وامید حدود ۱۷درصد سهام سخاش را ۱۱۱٫۹۹۰ ريال ۱۶ آذر عرضه می کند.

۲۱) گزارش های ماهانه شیب تند درآمدی شرکت ها را نشان می دهد. در بسیاری از شرکت ها، مهر، کمتر از یک فصل کامل نبوده و این رویداد امیدوار کننده ای است.

۲۲) قپیرا گزارش توجیهی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی منتشر کرد. از ۲۰۰ به ۲۷۰۰!

۲۳) حسن روحانی می گوید ” محدودیت های جدید برای ۲۵ استان و ۴۶ شهرستان اعمال می شود”

۲۴) ترامپ در روزهای اخیر با حضور در جمع ها و کمپین های پرجمعیت توانسته فاصله خود را نسبت به بایدن کاهش دهد.

۲۵) چهار سال قبل در چنین زمانی هیلاری در ایالت های فلوریدا، پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، کارولینای شمالی و آریزونا ۱٫۳درصد از ترامپ پیش بود اما نهایتا در تمامی ایالت ها شکست خورد. همکنون بایدن ۳٫۱درصد از ترامپ پیش است. البته ترامپ برای پیروزی، باز هم به هر ۶ ایالت نیاز دارد!

۲۶) همکنون در آیوا، ترامپ ۴۸ به ۴۱ از بایدن پیش افتاده است. در سال ۲۰۱۶ فاصله دو رقیب ۷درصد بود اما ترامپ با فاصله ۱۰درصد پیروز شد. در واقع ۳درصد بیش از نظرسنجی ها رای آورد.

۲۷) ترامپ در پنسیلوانیا جملاتی گفت که باعث عصبانیت دموکرات ها شده است. وی گفت “اگر ما سه‎شنبه برنده شویم.. یا با مرسی به #دیوانعالی… و بعد برنده شویم….”

موفق باشید. ۱۱ آبان ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بورس      #سهام      #دلار      #بانک

بازارگردان / بازارگردان / بازارگردان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *