مدیرعامل سبدگردان سرمایه ایرانیان

بهترین استراتژی سرمایه گذاری را در وضعیت فعلی بورس حفظ و نگهداری سهام دانست و گفت: بهتر است افراد ریسک پذیر در هفته جاری و آتی سبد پرتفوی خود را تشکیل دهند یا بازنگری کنند.

مصطفی صفاری در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، وضعیت فعلی بازار را تا حدودی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانست و گفت: البته تاثیر انتخابات آمریکا یک تاثیر ذهنی و کوتاه مدت است.

وی به شرایط فعلی بازار اشاره کرد و افزود:

عوامل تاثیر گذار بر بازار را می توان در دو گروه تقسیم بندی کرد، عوامل سیاسی و اقتصادی. عوامل سیاسی ناشی از تصمیمات و رویدادهای داخلی و بین المللی است که کوتاه مدت هستند و عوامل اقتصادی نیز شامل برخی طرح ها و گفته های دولتمردان و مدیران است که بلند مدت تلقی می شوند.

صفاری ادامه داد:

در این بین انتخابات آمریکا نیز تاثیری کوتاه مدت و ذهنی بر بازار می گذارد که با به پایان رسیدن آن، انتظار می رود به زودی شاهد پایان روند منفی قیمت ها باشیم، چرا که عوامل بنیادین زیادی در بازار وجود دارد که می تواند عاملی برای رشد قیمت ها باشد.

مدیرعامل سبدگردان سرمایه ایرانیان، با تاکید بر اینکه پول از بازار خارج نشده و نگرانی ناشی از خروج پول وجود ندارد، بیان کرد: بازار سرمایه یک بازار پر ریسک است، اما با نگاه بلندمدت، سرمایه گذاران می توانند به سودهای قابل قبولی دست یابند.

وی افزود: در حال حاضر بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بورس، حفظ و نگهداری سهام است و بهتر است افراد ریسک پذیر در هفته جاری و آتی سبد پرتفوی خود را بازبینی کرده و بر سهام بنیادی متمرکز کنند.

صفاری با تأکید بر اینکه منطق دوره سرمایه‌گذاری در بورس حداقل یک سال است، گفت:

طی ماه‌های اخیر برخی سرمایه‌گذاران که به‌تازگی وارد این بازار شده‌اند، به دلیل ناآگاهی از ویژگی‌های بازارسرمایه، نقدینگی خود را با هدف سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و حتی برخی با هدف سرمایه‌گذاری و کسب روزانه سود، وارد بورس کرده‌اند که این امر سبب هیجانی شدن رفتار آنان در مواجهه با روند منفی بازار شده است.

وی قیمت های فعلی سهام شرکت ها را بسیار ارزنده دانست و گروه صادرات محور را یکی از پربازده های بازار عنوان کرد.

مدیرعامل سبدگردان سرمایه ایرانیان در پایان نقش بازارگردان ها را کلیدی دانست و گفت: انتخاب به جا در خرید و فروش، یکی از مهم ترین نقش های بازارگردانان به منظور هدایت بازار سهام به سمت معاملات منطقی و نقد شوندگی بالا است.

#سرمایه_گذاری  #سهام   #استراتژی  #صادرات

پایگاه خبری بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *