۱) دلار حواله سنا ۲۵٫۷۸۲ – ۲۶٫۴۴۰ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۷٫۲۷۳ تومان. دلار آزاد ۲۹٫۰۰۰ تومان.

۲) سعید لیلاز می گوید “انتخاب ترامپ و یا بایدن تاثیر چشمگیری بر اقتصاد ایران نمی‌گذارد. مساله اصلی ایران اضافه شدن ماهانه ۴۰ هزار میلیارد به نقدینگی کشور است.

۳) نرخ بهره اوراق و شاخص دلار به شدت در حال نوسان است. سیاست مالی جمهوری خواهان و دموکرات ها متفاوت است. انتظار می رود بایدن تزریق سنگین منابع را برای جریان کرونا انجام دهد و این باعث می شود شاخص دلار تضعیف و کوموها تقویت شوند. نفت، طلا، کوموها، اوراق ۲ساله و ۱۰ ساله به شدت در حال نوسان هستند.

۴) بخشی از سخنان رهبری روز سه شنبه “درباره آمریکا سیاست ما حساب شده و مشخص است و با رفت وآمد افراد تغییر نمیکند .در سیاست ما تاثیری ندارد.”

۵) همتی نوشت “فارغ از توقعات و فشارهای بی موردی که برخی زیاده خواهان دارند و تلاش کسانی که بطور مدام با هدف عدم شفافیت، دنبال دور زدن سیاست های ارزی و ریالی هستند، بانک مرکزی ضمن تأکیدبربرنامه های اصولی خود، پیگیر سیاستها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود”

۶) حسابرس اظهار نظر خود در مورد افزایش سرمایه بانک دی را منتشر کرد.

۷) پلی پروپیلن شرکت جم پیلن ۲۵۶-۳۹۶ میلیون ريال بر اساس گرید، PVC غدیر ۲۷۴میلیون ريال، روغن پایه SN500 نفت بهران ۱۶۳میلیون ريال، مس مفتول ۱۸۴۹میلیون ريال، ورق گرم مبارکه ۱۳۳میلیون ريال.

۸) معاون وزیر صمت می گوید ” اگر واردات با ارز متقاضی آزاد شود شروطی خواهد داشت و به این صورت آزادِ آزاد نیست که هر فردی هر کالایی خواست را وارد کشور کند.. بانک مرکزی برای بررسی افرادی که ادعای ارز متقاضی برای واردات دارند، نظام کنترلی ایجاد می کند. حساب‌های ریالی که افرادی که ادعاهای ارز متقاضی دارند بررسی می‌شود.”

۹) مالک بنزین مصادره شده مشخص شد. مدیر عامل شرکت مبین اینترنشنال می گوید “آمریکا بنزین ما را دزدید و بابت این موضوع شکایت هم کرده ایم.”

۱۰) به وزارت بهداشت بریتانیا ابلاغ شده که آماده دریافت واکسن کرونا از اول ماه دسامبر باشند!

۱۱) در این لحظات تغییر سریع در قمار بروی برنده انتخابات آمریکا مشاهده می شود. آن پیروزی قاطع بایدن از دست رفت.

۱۲) ارزش معاملات دوشنبه ۵٫۴همت، خروج پول ۸۷۳میلیارد تومان. حقیقی ها زراعت و قندی خریدند. نمادهای زدشت، گکوثر، قزوین، ذوب مورد توجه بودند. حقوقی ها از بانک و خودرو حمایت کردند. وشهر، خساپا، خودرو، وبملت، فملی و فولاد مورد حمایت حقوقی بودند.

۱۳) بانک مرکزی خلق چین ۱۲۰ میلیارد یوان در بازار استقراضی REPO نقدینگی تزریق کرد!

۱۴) لیر ترکیه بار دیگر به پایین ترین سطح تاریخ خود رسید. هر دلار ۸٫۴ لیر. ترکیه به تازگی نرخ بهره خود را افزایش داد اما پول این کشور با این وجود ۱۰درصد ازان تاریخ تضعیف شد.

۱۵) شمش فولاد در Cis به ۴۱۲دلار هر تن رسید. قیمت زغالسنگ به دلیل مناقشه استرالیا و چین به شدت رشد کرد.

۱۶) کارخانه گندله سازی گهرزمین در آستانه بهره برداری است.

۱۷) چین در شرایطی که تقاضای جهانی به دلیل وضع محدودیت‌ها و قرنطینه‌های بیشتر در اروپا و آمریکا به دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا تحت فشار قرار گرفته، واردات نفت خود را افزایش می‌دهد.

۱۹) مصرف فولاد چین در دوره ژانویه تا سپتامبر با افزایش ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷۲۰ میلیون تن رسید.

۲۰) اداره پست امریکا موفق با تحویل دادن تمام آراء پستی مردم قبل از بسته شدن مراکز رأی گیری نشده است! با حکم دادستانی امریکا ، آراء پستی که بعد از بسته شدن مراکز رأی گیری تحویل داده نشوند ، از اعتبار ساقط هستند.

۲۱) جو بایدن گفته بود “اگر نتیجه شمارش آراء در فلوریدا به نفع من تمام شود ، میتوان گفت نتیجه انتخابات در سراسر امریکا به نفع من تمام شده است!” (او فعلا فلوریدا را از دست داده است)

۲۲) حاکم دوبی واکسن کرونا زد.

۲۳) واکسن چینی به مکزیک رسید. آلمان پیش‌بینی کرد نخستین واکسن‌های کرونا در اوایل ۲۰۲۱ در دسترس این کشور قرار می‌گیرند.

۲۴) بحرین به یک واکسن کرونای چینی تائیدیه اورژانسی داد.

۲۵) آقای ترامپ می‌خواهد تا ساعاتی دیگر صرفنظر از نتیجه انتخابات سخنرانی کند.

۲۶) عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید ” سود بازار سیمان به جیب دلالان می رود” (حمایت در جهت آزادسازی یا افزایش قیمت سیمان)

موفق باشید. ۱۴ ابان ۱۳۹۹

ولید هلالات

#دلار   #معاملات   #سیاست   #انتخابات  #صنایع    #کرونا   #فولاد

شاخص دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *