۱) دلار حواله سنا ۲۶٫۷۲۰-۲۶٫۹۳۷ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۷٫۲۴۶ تومان، دلار آزاد ۲۵٫۵۵۰ تومان.

۲) یک فعال بازار ارز می گوید حواله درهم ۶۸۰۰تومان معامله شده که معادل دلاری آن ۲۴٫۹۸۰ تومان است. برخی فعالان این حوزه می گویند درهم ۶۰۰۰تومانی تقاضای قوی خواهد داشت و واکنش بازار به این سطح را باید دید. این رقم معادل دلار ۲۲٫۰۰۰ تومانی است که در ماه های قبلی نیز بارها به عنوان حمایت و مقاومت عمل کرده است.

۳) فعالان بازار اسکناس(دلار) می گویند که واکنش بانک مرکزی به شرایط فعلی مهمترین سیگنال خواهد بود. اینکه صرافی ملی در چه عددی حاضر به خرید شود، نشان دهده نکات مهمی است. برخی نیز به بانک مرکزی توصیه کرده اند که با توجه به ابهامات آتی و برای توان مدیریت بازار در دوران چانه زنی ها و مذاکرات احتمالی، اقدام به خرید دلار از بازار در نقطه ای که عرضه سنگین است، کند.

۴) در بورس کالا، روز چهارشنبه استایرن بوتادین رابر ۳۵۵میلیون ريال هر تن، اسید استیک ۸۴میلیون ريال، الکیل بنزن خطی ۲۷۴میلیون ريال، اوره گرانول ۴۴٫۴میلیون ريال، PVC غدیر ۲۷۵میلیون ريال، سبد میلگرد ۱۱۴میلیون ريال، شمش آلومینیوم ۵۳۰میلیون ريال، کریستال ملامین ۲۷۹میلیون ريال در هر تن معامله شد.

۵) روز چهارشنبه ارزش معاملات ۷٫۴همت، ورود پول ۵۶۹میلیارد تومان. توجه حقیقی ها به فلزات، پتروشیمی و پالایشی. حمایت حقوقی از بانک و بیمه. حقوقی ها از وشهر، دی، بپاس، حکشتی حمایت کردند. حقیقی ها، فولاد، فملی، شپدیس، فخوز، فارس، وبملت خریدند.

۶) خط انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان با فرمان رییس جمهور افتتاح خواهد شد. شرکتهای گل گهر، ملی صنایع مس و چادرملو از این طرح بهره خواهند بود.

۷) بانک مرکزی در پنج روز کاری هفته دوم آبان ماه، روزانه به طور متوسط ۶۵ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در «بازار متشکل معاملات ارزی» در نرخ‌های حاشیه بازار عرضه کرده است.

۸) معاون بازار بورس تهران با اشاره به این که از مجموع ۳۴۵ نماد بورسی، ۱۸۰ شرکت بازارگردانی سهام را قبول کرده‌اند، گفت: تعدادی از شرکت‌ها تخلف انجام دادند و بازار گردان معرفی نکردند که به مراجع زیربط معرفی شدند.

۹) معاون بازار بورس تهران می گوید “هنوز درخواستی از طرف مدیر صندوق پالایشی یکم به شرکت بورس تهران برای فراهم شدن معامله واحدهای این صندوق ارسال نشده است.”

۱۰) قیمت زغال کک شو با توجه به انتظار بازار برای افزایش محدودیت های وارداتی چین برای زغال استرالیا تا سال آینده، کاهش یافت.

۱۱) برای تعادل بازار روغن بیش از ۱۳۰هزار تن روغن خام از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شد. تا پایان سال محموله ۵۰۰ هزارتنی نیز وارد می‌شود.

۱۲) طبق آمارها ۷۰ درصد از رای‌دهندگان مسلمان آمریکا به بایدن رای دادند.

۱۳) معدن مس Candelaria شیلی متعلق به شرکت معدنی Lundin کانادا اعلام کرد که در تلاش برای پایان دادن به اخلال حدود یک ماهه در این ذخیره بزرگ معدنی، پیشنهاد توافق جدیدی را به اتحادیه اعتصاب کنندگان ارائه داده است.

۱۴) قیمت بیت کوین به بالاترین میزان در سه سال گذشته رسید.

۱۵) امیر صباغ می گوید “در حال حاضر ۱۴ میلیارد دلار تقاضا پشت صف نیما است و کاهش آن از طریق رشد صادرات و نه به روش اصلاح بخشنامه میسر است”

۱۶) امیر صباغ با اشاره به واکنش بازارهای جهانی می گوید “ورود بایدن بعنوان رییس جمهور جدید و شعار وی مبنی بر عدم استفاده از تعرفه گمرکی در سیاست، امید به همگرایی و رشد اقتصادی را افزایش داده است.”

۱۷) یکی از محرکهای قیمت مس اقدام دولت چین در ممنوعیت واردات کنسانتره مس از استرالیا است که بر روند قیمت مس تاثیر مثبت گذاشته است!

۱۸) درآمد اعضای اوپک به کمترین میزان طی ۱۸ سال اخیر رسید.

۱۹) همه‌گیری ویروس کرونا مصرف پلاستیک را افزایش داده است.

۲۰) بایدن ممکن است حفاری در پناهگاه ملی حیات وحش قطب شمال را متوقف کرده و خط لوله بحث برانگیز دسترسی داکوتا را تعطیل کند.

۲۱) دونالد ترامپ بعد از مشورت با معاونینش قانع شده که در صورت حتمی شدن نتایج فعلی، شکست در انتخابات را بپذیرد و آن را رسماً اعلام کند.

۲۲) در آمریکا، نرخ بیکاری که پیش بینی برای آن عدد ۷.۷٪ بود به عدد۶.۹٪ رسید.

۲۳) در بیانیه FOMC آمده است که “همچنان سقفی برای تورم در نظر نداریم بلکه میانگین حدودی تورم را در حدود ۲٪ در نظر داریم.”

۲۴) دادگاه عالی کیفری بحرین، بانک مرکزی ایران و چند بانک ایرانی دیگر در آن کشور را به پرداخت جریمه و توقیف دارایی‌ها محکوم کرد.

۲۵) استرازنکا امسال فاز اولیه و میانی مطالعات واکسن کرونای خود را در چین آغاز می‌کند.

آرامش خود را در معاملات حفظ کند. بدانید چرا می خرید یا چرا می فروشید.

موفق باشید. ۱۷ آبان ۱۳۹۹

ولید هلالات

#ارز #دلار  #بورس_کالا #بانک

بازار ارز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *