۱) دلار حواله سنا ۲۴٫۳۱۵ – ۲۴٫۳۴۱ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۴٫۴۲۳ تومان. دلار آزاد ۲۷٫۸۰۰ تومان.

۲) در بورس کالا پلی پروپیلن از ۲۵۸میلیون ريال تا ۴۰۲میلیون ريال. PVC شغدیر ۲۸۱میلیون ريال، روغن پایه SN500 هر تن ۱۶۰میلیون ريال، ۱۸۵۸میلیون ريال، ورق سرد متفرقه ۱۷۱میلیون ريال، لوب کات سبک ۷۲میلیون ريال.

۳) ارزش معاملات خرد ۶٫۷همت، خروج پول ۱٫۲همت، توجه به گروه رایانه، قند وشکر، کاشی سرامیک، تایرسازها. حمایت حقوقی از فلزی ها، بانک، پتروشیمی، پالایشی

۴) زمان پیش گشایش بازار به ۱۵ دقیقه می رسد و در ۵ دقیقه پایانی این تایم ، اصلاح و کنسل کردن سفارش ممنوع خواهد بود. زمان اجرای آن هنوز اعلام نشده است.

۵) خرید سهام و فروش در همان روز مجددا میسر شد.

۶) روابط عمومی سازمان بورس در خصوص رمز دوعاملی ورود به سیستم آنلاین می گوید که موضوع فوق در حال بررسی است.

۷) همایون دارابی می گوید “یک نکته ای باید در خصوص رشد شاخص در نیمه اول سال یادآور شویم این است که سیاست رسمی بانک مرکزی کاهش نرخ سود بانکی بود اما متاسفانه در سه ماهه اخیر نرخ سود بین بانکی حدودا دوبرابر شده است و بیشتر این مسائل اقتصادی است که روند بازار را تعیین می کند و وزن آن نسبت مسائلی همچون نرخ ارز و انتخابات آمریکا بیشتر است. کاهش نرخ سود بانکی با هدف رونق بخشی به بازار سرمایه اقدامی است که دولت باید انجام دهد.”

۸) محمد صدر، عضو مجمع تشخیص می گوید “ادعای اینکه هیچ تفاوتی میان بایدن و ترامپ نیست، اشتباه است؛ زیرا در هر صورت این دو نفر نماینده دو حزبی در آمریکا هستند که هر کدام از آن‌ها بخشی از جامعه آمریکا را نمایندگی می‌کنند. دون FATF حتی پس از لغو تحریم‌ها هم مشکل خواهیم داشت.”

۹) بولتن می گوید “جو بایدن با فرمان اجرایی می تواند همه تحریم های ترامپ را لغو کند.”

۱۰) رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا می گوید “سیاست‌گذاران و نخبگان ما بدانند که حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود ولی نتوانیم ارتباط سوئیفت را برقرار کنیم و به FATF نپیوندیم هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. چون اگر نتوانیم پول را جابجا کنیم برداشتن تحریم‌ها چه سودی خواهد داشت؟”

۱۱) مقام اماراتی ایران و ترکیه را به دخالت در امور کشورهای دیگر متهم کرد.

۱۲) نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد توافقنامه‌ای را با سران روسیه و آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرده است.

۱۳) رویترز می گوید “احتمال دارد که واردات نفت خام چین کمتر از آنچه داده‎های رسمی نشان می‌دهند باشد.”

۱۴) وزیر راه‌ می گوید “راه آهن جدید ایران را به شرق چین وصل می‌کند.”

۱۵) رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی می گوید. “به‌صورت مشخص دو مرتبه پیشنهاد کاهش نرخ بهره بانکی را به رئیس‌کل بانک مرکزی داده‌ام.”

۱۶) امیر صباغ می گوید ” صادرات فولادسازان بزرگ کشور در ماه گذشته ۴۲% رشد داشته. و به حدود ۸۰۰ هزار تن رسیده که رقمی حدود ۳۶۰ میلیون دلار است.

۱۷) پروژه کاهش مصرف الکترود گرافیتی فولاد هرمزگان پروژه برتر بهره وری شد.

۱۸) عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: نظام توزیع و عرضه سیمان کشور باید اصلاح و سیمان در بورس کالا عرضه شود.

۱۹) معاون وزیر صمت در نامه ای به بانک مرکزی خواستار عدم پرداخت وام برای ایجاد ظرفیت جدید در ۳۰ رشته فعالیت شامل ۱۳۷۴ محصولی شد که ظرفیت تولید آنها در کشور به اشباع رسیده است.

۲۰) انتظار می رود قیمت میلگرد چین در دوره نهم تا سیزدهم نوامبر با توجه به تقاضای بهتر صنایع پایین دستی که باعث کاهش موجودی فولاد خواهد شد، تقویت گردد.

۲۱) جو بایدن در نظر دارد در دولت جدید خود ، خانم جنت یلین ریاست اسبق فدرال رزرو را به عنوان وزیر خزانه داری امریکا بجای آقای منوچن منصوب کند!

۲۲) سخنگوی نخست وزیر انگلیس می گوید. “نخست وزیر دوست دارد که توافق صورت گیرد اما مردم باید برای خروج به روش استرالیایی آماده باشند.”

۲۳) جو بایدن می گوید “آمریکا هنوز زمستان سختی در پیش خواهد داشت. و چندین ماه لازم است تا واکسن به طور عمده در دسترس همگان قرار گیرد.”

۲۴) وزیر انرژی امارات متحده عربی می گوید “ما توانایی بهبود توافق اوپک پلاس را در صورت موافقت کشورهای دیگر داریم. وزیر انرژی سعودی نیز اظهار نظر مشابهی داشته است.”

۲۵) کمیسر سابق سازمان غذا و داروی ایالات متحده گوتلیب می گوید که افراد در معرض ریسک می توانند از اواخر ماه ژانویه یا اوایل فوریه شروع به دریافت واکسن کووید۱۹ فایزر کنند. پیش از آنکه واکسن به طور عمده در فصل دوم سال ۲۰۲۱ در دسترس باشد.

۲۶) مجوز افزایش سرمایه نوری آمد، فملی هم به زودی.

۲۷) وکار وارد فاز جدیدی از افزایش سرمایه شده است.

۲۸) وزیر خارجه آلمان خواستار همکاری مجدد آمریکا و اروپا درباره برجام شد.

موفق باشید. ۲۰ آبان ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

#بورس    #سهام     #سازمان_بورس     #سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *