جزئیات برآورد کارشناسی سودآوری فخوز

مقدار تولید بلوم و بیلت شرکت در۶ ماه ابتدای سال ۱٫۲۶ میلیون تن و اسلب نیز ۷۱۷ هزار تن گزارش شده است. برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تولید بلوم بیلت ۲٫۵۴ میلیون تن و اسلب ۱٫۳۷ میلیون تن برآورد شده است.

برای ادامه سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ نرخ دلاری بیلت صادراتی فخوز با توجه به برآورد وضعیت فعلی بازار جهانی، ۳۹۰ دلار و اسلب ۳۹۵ دلار برآورد شده است.

با توجه به گزارشهای شرکت ضریب تبدیل کنسانتره به گندله ۰٫۹۴، گندله به آهن اسفنجی ۱٫۴۶ و آهن اسفنجی به فولاد ۱٫۱۵ در نظر گرفته شده است.

مبنای نرخ گندله ۲۵% شمش، آهن اسفنجی ۵۰% و کنسانتره سنگ آهن بنا بر محافظه کاری ۲۱% شمش در نظر گرفته شده است.

با توجه به گزارش های سال های گذشته شرکت و همچنین نرخ های اخیر بورس کالا نسبت نرخ بلوم بیلت داخلی به صادراتی ۹۲% و این نسبت در محصول اسلب ۹۵% لحاظ شده است.

نرخ دلاری الکترود جهانی سال ۹۸، ۹٫۳ دلار بوده که برای میانگین سال ۹۹، ۶ دلار و برای سال ۱۴۰۰ با توجه به آخرین نرخ ها ۵٫۳ دلار به ازای هر کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

متوسط نرخ دلار نیما برای ادامه سال جاری و سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۲٫۵ هزار و ۲۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

فخوز مالکیت ۶۷% شرکت صنعتی و معدنی سناباد را در اختیار دارد. سناباد به تازگی طرح توسعه تبدیل کنسانتره به گندله را بهره برداری کرده که با توجه به پیش بینی های شرکت میزان تولید و فروش ۱٫۵ میلیون تن گندله و ۱ میلیون تن کنسانتره برای سال ۹۹ و ۲٫۵ میلیون تن گندله برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. سود برآوردی این شرکت برای سال ۹۹، ۱٫۵۹۰ میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۰، ۲٫۵۲۲ میلیارد تومان برآورد گردیده است که در قسمت درآمدهای غیرعملیاتی فخوز در طبقه درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها شناسایی شده است.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

#فخوز   #بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *