ائتلاف چند جانبه علیه چین


نشریه انگلیسی اکونومیست در سر مقاله خود به رقابت بین آمریکا و چین که اصطلاحا از آن به‌ عنوان جنگ سرد دوم یاد کرده، پرداخته است.

دستاورد دولت ترامپ این بود که تهدید حکومت خودکامه چین را شناسایی کند، حالا وظیفه دولت بایدن این خواهد بود که روی نحوه مواجهه با آن کار کند.

غریزه دونالد ترامپ می‌گفت که برای مبارزه در این جنگ باید دست‌تنها پیش رفت؛ متحدان قدیمی ملازمانی بیش نبودند و شریک محسوب نمی‌شدند. حالا که جو بایدن خود را برای استراتژی‌اش در برابر چین آماده می‌کند، باید مسیر متفاوتی در پیش گیرد.

آمریکا نیاز دارد توافقی بزرگ را با کشورهای همفکر خود حاصل کند تا بتواند تلاش‌های آنها را همراستا کند.

اگرچه موانع موجود بر سر راه چنین اتحادی بسیار است، اما منافع آن بسیار عظیم‌تر خواهد بود.

به ویژه در حوزه استرانژیک فناوری، یک توافق بزرگ آمریکا با کشورهای همفکر می‌تواند در این حوزه به وسیله کسب منافع حاصل از همکاری نزدیک برای همه، به آمریکا کمک کند تاهمچنان سلطه خود را در حوزه فناوری حفظ کند.

اکونومیست فارسی

رقابت رقابت

به ویژه در حوزه استرانژیک فناوری، یک توافق بزرگ آمریکا با کشورهای همفکر می‌تواند در این حوزه به وسیله کسب منافع حاصل از همکاری نزدیک برای همه، به آمریکا کمک کند تاهمچنان سلطه خود را در حوزه فناوری حفظ کند.به ویژه در حوزه استرانژیک فناوری، یک توافق بزرگ آمریکا با کشورهای همفکر می‌تواند در این حوزه به وسیله کسب منافع حاصل از همکاری نزدیک برای همه، به آمریکا کمک کند تاهمچنان سلطه خود را در حوزه فناوری حفظ کند.به ویژه در حوزه استرانژیک فناوری، یک توافق بزرگ آمریکا با کشورهای همفکر می‌تواند در این حوزه به وسیله کسب منافع حاصل از همکاری نزدیک برای همه، به آمریکا کمک کند تاهمچنان سلطه خود را در حوزه فناوری حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *