۱) دلار حواله سنا ۲۵٫۸۰۰-۲۵٫۹۴۰ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۶٫۲۰۳ تومان، دلار اسکناس تهران ۲۵٫۸۰۰ تومان. دلار متشکل ارزی ۲۵٫۲۰۶ تومان.

۲) ارزش معاملات ۲۲٫۱همت، خروج پول ۲۷۳میلیارد تومان، توجه حقیقی به چند رشته ای و پالایشی. حمایت حقوقی از بانک و پتروشیمی.

۳) قشکر، پتایر، گکوثر، وصنا، زشگزا مجوز افزایش سرمایه گرفتند. وسبحان تایید حسابرس گرفت.

۴) وزارت خارجه آمریکا معافیت واردات برق عراق از ایران را به مدت ۴۵ روز دیگر تمدید کرده است.

۵) غمارگ در خصوص نرخ محصولات خود شفاف سازی داد و افزایش آن را گزارش کرد.

۶) واحیا تا مشخص شدن ترکیب هیات مدیره و ارسال صورت جلسه مجمع تقسیم سود به ثبت شرکت ها، متوقف می ماند.

۷) وملی شفاف سازی در خصوص بحث تجدید ارزیابی ارائه کرد.

۸) نرخ تورم ماهانه آبان به ٥,٢ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل، ١.٨ واحد درصد کاهش داشته است. نرخ تورم نقطه به نطقه نیز ۴۶٫۴درصد است.

۹) ساروم حدود ۸۶میلیارد تومان سصوفی، سمازن، سپاها، سفارس خریده است.

۱۰) کیسون یک قرارداد با کگل منعقد کرده است.

۱۱) قیمت شیر خام با ۳٫۲درصد چربی از ۲۹۰۰ به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافته است. ضمنا به ازای هر یک/دهم تغییر در چربی، ۶۰تومان نرخ شیر تغییر می کند.

۱۲) مرکز پژوهش ها می گوید “نرخ بیکاری واقعی بهار امسال تحت تاثیر شیوع کرونا برابر با ۲۴ درصد و ۲.۵ برابر نرخ بیکاری اعلامی مرکز آمار ایران است.”

۱۳) ایرانول محصولات خود را به بورس کالا می آورد.

۱۴) با تولید بیش از ۱ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره در مجتمع چادرملو، رکورد جدیدی در تولید ماهیانه این محصول به ثبت رسید.

۱۵) جزئیات شرایط خرید و فروش خودرو در بورس چیزی نیست که بازار را آرام کند. گفته شده “هر شخص می‌تواند هر سه‌سال یک بار با یک کدملی، یک خودرو در بورس کالا خریداری کند و قبل از پایان سه‌سال نمی‌تواند اقدام به فروش آن کند.”

۱۶) در ۷ماهه سال جاری صادرات محصولات عمده شیرینی، شکلات و فرآورده‌های غلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۵ درصد و به لحاظ وزنی ۱۳ درصد افزایش داشته است.

۱۷) در حالی جهانگیری یک ماه قبل قیمت کره را ۸۰۰۰تومان تعیین کرده بود که این سیاست شکست خورد و قیمت کره آزاد شد.

۱۸) چی.پی.مورگان می گوید اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به علت کرونا منفی خواهد شد.

۱۹) در گزارش آژانس آماده ” ایران همچنان به اجرای موقت پروتکل الحاقی ادامه می‌دهد”

۲۰) بر اساس جلسه اخیر کارگروه تنظیم بازار نرخ  مصوب نهاده های دامی ذرت، جو و کنجاله سویا افزایش یافت.بر این اساس قیمت هر کیلوگرم ذرت و جو دامی ۱۷۰۰ تومان، کنجاله سویا ۳۲۲۰ تومان و دانه سویا ۳۱۰۰ تومان تعیین شد.

۲۱) رئیس جمهور روسیه خطاب به سران کشورهای حاضر در نشست «جی-۲۰» گفت که کشورش برای عرضه واکسن ضد کرونای «اسپوتنیک» به دیگر کشورها آمادگی دارد.

۲۲) طبق خبرها، علت اصلی رشد قیمت اتیلن، انتشار اخباری مبنی برنامه‌ریزی برای غیرعملیاتی شدن یک واحد ENEOS ژاپن در اوایل دسامبر است.

۲۳) دبیر انجمن صنفی سیمان می گوید “کارخانه‌ها در ۷ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان توزیع سیمان در بازار داخلی را ۱۸.۶ درصد افزایش داده‌اند. این افزایش توزیع باید به دنبال افزایش ساخت‌وساز باشد اما این‌گونه نبوده است.”

۲۴) پس از بالاگرفتن تنش های تجاری بین چین و استرالیا و همچنین اعلام منع واردات زغالسنگ چین از این کشور، حال نرخ این محصول استرالیا با افت قابل توجه و در مقابل زغالسنگ چین رشد چشمگیری داشته باشد.

۲۵) با وجود بهبود قیمت نفت و رسیدن به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه، شرکت‌های انرژی آمریکا برای نخستین بار در ۱۰ هفته گذشته، تعداد دکل های فعال نفت و گاز طبیعی را کاهش دادند.

۲۶) دلار آمریکا برای نخستین بار در ۸ سال گذشته، جایگاه خود به عنوان ارز نخست در تراکنش های جهانی را به یورو واگذار کرد.

موفق باشید. ۲ آذر ۱۳۹۹
ولید هلالات

نرخ تورم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *