سود ناخالص

روند درآمدی دسبحان از ابتدای سال ۱۳۹۶ را مشاهده می کنید. برای دو فصل پاییز و زمستان ۱۳۹۹ بر اساس سوابق و نسبت های گذشته استفاده شده تا یک برآورد منطقی به دست آید.
بر این اساس دسبحان طی سال جاری ۵۵۸میلیارد تومان درآمد، ۲۹۸میلیارد تومان سود ناخالص و نهایتا ۲۱۸میلیارد تومان سود معادل ۱۶۴ تومان eps با سرمایه جدید دارد.
البته دسبحان باز هم قصد دارد سرمایه را از ۱۳۳میلیارد تومان به ۱۵۳میلیارد تومان از مطالبات و آورده نقدی برساند.
نظر گرفتن سرمایه در گردش مورد نیاز) باید ۱۸درصد افزایش نرخ صورت بگیرد.
به ازای انتظار ما این است که همکنون ۳۸درصد بهای تمام شده شرکت با دلار ۴۲۰۰تومان باشد به عبارتی با دوبرابر شدن نرخ دلار برای دارویی ها، باید ۳۸درصد افزایش نرخ داده شود تا حاشیه سود ثابت بماند و برای ثابت ماندن سود ريالی (بدون در هر ۴۲۰۰تومان افزایش در نرخ ارز دولتی، ۲۱تومان به eps دسبحان افزوده می شود البته با فرض ثبات حاشیه سود. ازین زاویه اگر حاشیه سود ثابت و دلار ۴۲۰۰تومانی، نیمایی شود، سود این شرکت حدود ۲۷۰تومان خواهد بود.
ولید هلالات

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید. سود ناخالص

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *