۱) دلار حواله نیما ۲۵٫۵۷۰ – ۲۵٫۹۷۸ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۶٫۱۰۱ تومان، دلار اسکناس تهران ۲۵٫۸۳۰ تومان، دلار متشکل ارزی ۲۵٫۰۶۲ تومان.

۲) ارزش معاملات یکشنبه ۱۸همت، ورود پول ۳۱میلیارد تومان، توجه حقیقی به پالایشی، معدنی، قند و شکر. حمایت حقوقی از خودرو، انبوه سازی و پتروشیمی. حقیقی ها شپنا، فملی، وتجارت، کچاد، قنیشا خریدند. حقوقی از خاهن، ثشاهد، آریا حمایت کرد.

۳) کسعدی، دارو، دتوزیع، فولاژ، کچاوه، غاذر، شفارس، فباهنر، زفکا، مبین … یک قدم به افزایش سرمایه نزدیک شدند و در کدال اطلاعیه دادند.

۴) بلومبرگ می گوید ” انتخاب تونی بلینکن برای سمت وزارت خارجه و جیک سالیوان برای سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت احتمالی بایدن قطعی شده است.” وی در سال ۲۰۰۸ در کمپین بایدن بود، بعدها وارد کاخ سفید و دولت اوباما شد و در مقاطعی پست داشت و در مقاطعی مشاور بود.

۵) یک مقام نزدیک به اوباما می گوید ” اگر ایران به تعهدات خود بازگردد واشنگتن به عنوان نقطه آغاز مذاکرات بعدی به برجام بازخواهد گشت.”

۶) مجید نوروزی می گوید ” شرکت فرآوری معدن اپال کانی درجریان عرضه قرار دارد، برای عرضه مهمترین مدرک باقی مانده گزارش ارزش گذاری است.”

۷) براساس پیش نویس لایحه بودجه ۱۴۰۰، بخش اعظم افزایش چشمگیر منابع بودجه در سال آینده از محل درآمد ۲۰۵ هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده از محل فروش اوراق پیش فروش نفت یا همان اوراق سلف نفتی تامین خواهد شد.

۸) دلار پتروشیمی ها برای این هفته ۲۶٫۰۱۴ تومان گزارش شده است.

۹) بحث طرح پیشنهادی کمیسیون صنایع مجلس روز گذشته مسکوت ماند و به صحن نیامد. فولادی ها در حال رایزنی هستند، گویا این طرح چهارشنبه به صحن می رود. برخی منابع گفته اند که دولت، این طرح را ابلاغ کرده! آنچه مشخص است اینکه رانت عظیمی وجود دارد و دعوا سر خیر و صلاح مردم-مملکت نیست!

۱۰) تولید گندله سنگ آهن توسط شرکت‌های بزرگ معدنی طی ۷ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت.

۱۱) نخستین آمریکایی‌ها از ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

۱۲) بریتانیا ممکن است همین هفته به واکسن کرونای فایزر-بیونتک مجوز بدهد!

۱۳) قیمت پلی پروپیلن چین در هفته گذشته روند صعودی خود را ادامه داد و با رشدی خوب به ۱۰۵۵ دلار در هر تن رسید. موجودی انبار دو تولید کننده بزرگ چینی تقریبا ۸ درصد در هفته کاهش داشت و ۱۳ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

۱۴) شورای عالی نفت امارات از کشف میلیاردها بشکه ذخایر نفتی در امارت‌نشین ابوظبی خبر داد.

۱۵) قیمت قیر صادراتی ایران به رقم ۱۹۰ تا ۱۹۵ دلار در هر تن به صورت فله رسیده است.

۱۶) چین اوايل ٢٠٢١بعنوان بزرگترين پالايشگر نفت جهان، آمريكا را پشت سر مي گذارد.‏

۱۷) قیمت نفتا به ۸۹میلیون ريال و لوبکات به ۷۶-۷۸ میلیون ريال در هر تن رسیده است.

۱۸) آمریکا به موج سوم کرونا برخورد کرده و مبتلایان به شدت افزایش یافته اند. ممکن است که بسته کمک ها ۲هزار میلیارد دلاری تصویب شود البته ناگفته نماند که ایران هم به یک سوم جمعیت، نفری ۱۰۰هزار تومان احتمالا پرداخت می کند.

۱۹) فعالان بازار نفت به رشد تقاضا در سال ۲۰۲۱ با توجه به واکسن کرونا بسیار خوشبین شده اند و قراردادهای خرید را افزایش داده اند اما گاز طبیعی در موضع ضعف است.

۲۰) نتانیاهو به بایدن گفته “نباید به توافق هسته‌ای با ایران بازگشت. باید به سیاست غیرقابل مذاکره برای اطمینان از اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد، ادامه داد.”

۲۱) قیمت واکسن کرونا ۲۵-۳۷ دلار است و ماندگاری آن در بدن ۱سال است بنابراین کشوری همچون ایران حدود ۲میلیارد دلار هزینه واکسن کرونا دارد.

۲۲) محسن خدابخش، مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از بررسی لغو ممنوعیت معاملات الگوریتمی در بورس خبر داد.

۲۳) سایپا خودرو شاهین خود را زمستان سال جاری به بازار می آورد.

۲۴) طبق بسته وزات صمت ، قیمت گذاری خودرو اصلاح خواهد شد تا تولید نه تنها زیانی نداشته باشد بلکه با حاشیه سود به تولید برسد که اجرای آن در بلند مدت باعث می شود خودروسازان از زیاندهی خارج و به سوددهی برسند.

۲۵) ارسال گزارش های ماهانه مربوط به عملکرد آبان آغاز شده و تا به اینجا گزارش های خوبی است.

۲۶) معاون مالی وآیند می گوید “حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه برنامه ریزی شده ، ۲۵ هزار میلیارد آن از محل تجدید ارزیابی دارایی است”

۲۷) وزیر خارجه عربستان می گوید “ریاض باید بخشی از مذاکرات احتمالی میان ایران و آمریکا باشد. توافق جدید می‌تواند “برجام++” نام‌گذاری شود”

۲۸) گروه مالي پارسيان، زیرمجموعه وپارس، سود بسیار خوبی در گزارش ۶ماهه مخابره کرده است.

۲۹) وبانک ملک می فروشد. وشهر نیز همچنین. وآتی هم به دنبال واگذاری دارایی است.

موفق باشید. ۳ آذر ۱۳۹۹
ولید هلالات
برجام / برجام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *