۱)  پس از ترور دانشمند هسته ای ، برخی آن را تله تنش خوانده اند تا ایران را وادار به درگیری کند و برخی از این نوع طرز تفکر شدیدا انتقاد کرده اند. برخی انتظار پاسخ فوری دارند و برخی آن را با واکنش ایران در جریان ترور سردار سلیمانی مقایسه می کنند.
۲) در بورس کالا، اوره گرانول ۴۴میلیون ريال، PVC غدیر ۲۸۹میلیون ريال، سبد میلگرد ۹۵ میلیون ريال، شمش بلوم فسازان ۸۹ میلیون ريال، وکیوم باتوم ۵۰٫۵ میلیون ريال.
۳) شاخص مسکن تهران به ۲۷۲ میلیون ريال در هر متر طی آبان رسید که ۱٫۸درصد رشد داشت با این حال آهنگ صعود بسیار ضعیف شده است. ۴۵۰۰ آپارتمان در تهران معامله شده و طی همین ماه ۸۰۰ آپارتمان توسط ایرانی ها در ترکیه خریداری شده است.
۴) ارزش معاملات طی روز چهارشنبه ۱۸٫۴ همت بود و میانگین معاملات هفته اخیر به ۱۹٫۲ همت رسید. این بالاترین ارزش معاملات از آخرین هفته مرداد تاکنون است.
۵) روز چهارشنبه حقیقی ها فلزی، زراعت، بیمه و بانک خریدند. حقوقی ها از شستا و معدنی ها حمایت کردند. وتجارت، فولاد، خبهمن را حقیقی ها خریدند. وبملت، شبندر، میدکو را حقوقی ها.
۶)دلار حواله سنا ۲۵٫۶۲۷ – ۲۵٫۹۵۶ تومان. دلار بر اساس درهم ۲۶٫۰۰۸ تومان. دلار متشکل ارزی ۲۴٫۰۷۳ تومان. دلار اسکناس پشت خط تهران ۲۴٫۶۵۰ تومان. (عدم واکنش به خبر ترور)
۷) نتانیاهو نوشت”می‌خواهم لیست کارهایی را که این هفته انجام داده‌ام، با شما به اشتراک بگذارم، البته لیست کوچکی است و من نمی‌خواهم شما را از همه این کارها مطلع کنم. ولی می‌خواهم به شما بگویم که یک چیزی در خاورمیانه به راه افتاده و دوره پر تنشی در پیش خواهیم داشت؛ شنبه خوبی داشته باشید”
۸) معاون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در صفحه توییترش نوشت “دلیل ترور فخری زاده ممانعت از پتانسیل جنگی ایران نبود، بلکه هدف ممانعت از دیپلماسی را در بر داشت داشت.”
۹) کارل بیلدت، رییس اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا می گوید “دور از ذهن نیست که این ترور هدفمند تلاشی برای جلوگیری از بازگشت تیم بایدن به فرایند دیپلماتیک با ایران و برگشتن به برجام بوده باشد.”
۱۰) ایران با ارسال یک پیام مکتوب به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که نشانه‌های جدی وجود دارد که اسرائیل مسئول ترور دانشمند هسته‌ای ایران است. ظریف نیز همین مساله را مطرح کرده است.
۱۱) اخباری مبنی بر انفجار یک ماشین در نس زیونا در مرکز فلسطین منتشر شده که باعث کشته شدن چند اسرائیلی شده است. این خبر تایید قطعی نشده است.
۱۲) پخش، غگرجی، وآوا، غچین … یک قدم به افزایش سرمایه نزدیک شدند و در کدال گزارش دادند.
۱۳) مخالفت اتاق بازرگانی با شیوه‌نامه جدید تنظیم بازار فولاد و ارسال نامه به مقامات دولتی.
۱۴) موجودی انبارهای بیلت تانگشان پس از یک هفته افزایش مجددا روندی کاهشی در پیش گرفته است و هم اکنون در محدوده ۲۵۰ هزارتن و کمترین میزان از ژانویه ۲۰۲۰ می‌باشد.
۱۵) افسانه اروجی می گوید “عرضه اولیه ۱۷٫۵ درصد «چخزر» در هفته آینده به شرط دریافت اطلاعات صورت میگیرد”
۱۶) شرکت تحقیقاتی برنشتاین در گزارشی پیش‌بینی کرده است قیمت مس در سه سال آینده به میانگین ۸۱۰۰ دلار در هر تن خواهد رسید.
۱۷) مدیر مالی وبملت می گوید “پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت‌های قابل واگذاری بانک ملت، افزایش سرمایه از محل سود تسعیر و بهره برداری از فازهای دوم و سوم کُربانکینگ از برنامه‌های آتی بانک ملت خواهد بود.”
۱۸) معاون بانک مرکزی می گوید “قانون پایانه‌های فروشگاهی پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی با سازمان امور مالیاتی، وارد فاز اجرایی شد.”
۱۹) در ۹ ماه سال ۲۰۲۰ حدود ۳۵ درصد مجموع مبادلات ایران با چین نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
۲۰) پکن می گوید هند پس از ممنوعیت ۴۷ برنامه چینی به دلیل ادعاهای امنیتی، اصول و قوانین اساسی بازار از سازمان تجارت جهانی (WTO) را نقض می کند. (دو کشور احتمالا وارد دور تازه ای از تنش اقتصادی می شوند)
۲۱) بانک آمریکا با اشاره به خوش بینی فزاینده پیرامون ساخت و توزیع واکسن کووید ۱۹، پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت تا تابستان آینده به ۶۰ دلار می رسد.
۲۲) قیمت پلی پروپیلن به بالاترین سطح از می ۲۰۱۹ رسید. هر تن ۱۱۲۵دلار.
۲۳) نرخ های متانکس ۴۰دلار رشد کرد.
۲۴) مهرداد کریمخانی می گوید “دلیل رشد‌های اخیر نفت خام، نزدیک شدن به واکسیناسیون جهانی کورونا، شروع رسمی فرآیند انتقال قدرت در آمریکا و احتمال بالای تعویق افزایش تولیدات توسط اوپک پلاس بوده است.”
۲۵) واردات نفت چین از ایران در اکتبر به ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ کاهش ۵۰.۶ درصدی نشان داد.
۲۶) وزرای انرژی روسیه و عربستان در مورد مذاکرات اوپک پلاس نشست غیر رسمی خواهند داشت و جلسات رسمی اوپک پلاس همین هفته است.

موفق باشید. ۸ آذر ۱۳۹۹

#ترور  #دانشمند_هسته_ای    #ارزش_معاملات   #شاخص_مسکن

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *