پلی اتیلن سبک ۴ سالی بود که این حوالی دیده نشده بود. حتی با نفت ۷۵ دلاری هم قیمت کمتر از ۱۳۰۰ دلار بود اما قیمت در ۲۷ نوامبر به ۱۳۳۳ دلار در هر تن رسید!!

پلی اتیلن سنگین هم با رشد ۱۰۰ دلاری به حدود ۱۰۴۰ دلار در فوب خاورمیانه رسید. قیمت پروپیلن ۱۰۰۰ و پلی پروپیلن حوالی ۱۱۵۰ دلار شد.کسی دقیقا نمیداند این نرخها چقدر با دوام هستند اما اگر پایدار باشند ایام به کام ٍ#جم و #مارون و #آریا و #شاراک خواهد بود.نرخ اتان براساس فرمول وزارت نفت از کف ۲۲۰ دلار به ۲۴۰ دلار می رسد و نفتای خلیج فارس حدود ۳۷۰ دلار است. یعنی خوراک رشد جدی نداشته اما سمت محصولات رشد قابل توجه است.تداوم نرخهای کنونی می تواند این شرکتها را به دوران اوج بازگرداند و ریسک کاهش احتمالی نرخ دلار را پوشش دهد.

مهدی رضایتی

#نفت    #دلار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید. برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *