۱) فعالان حوزه فولاد جلسه روز گذشته با مسئولان دولتی را مثبت ارزیابی کرده اند. در بخشی از خبر مربوط به این جلسه آمده “قرار شد در کارگروه مصوب شده در جلسه قبل، دستورالعمل اجرایی این شیوه نامه با هدف رفع ابهامات، لحاظ نمودن برنامه ها و تعهدات صادراتی کارخانجات و احصاء موارد استثنا ظرف یک هفته تدوین گردد.” همچنین در پایان این متن آمده است که “از آقای دکتر قالیباف رئیس سازمان بورس و اوراق بهاردار نیز تشکر کنیم که به عنوان یک مدیر شجاع، به خوبی از منافع سهامداران دفاع کردند”

۲)احسان دشتیانه در بخشی از متن توئیتری خود می گوید “عقلانیت معاون اقتصادی رئیس جمهور، امید حیات فولاد را زنده کرد تا ببینیم در اجرا چه می شود. از نقد پذیری نهاوندیان و شرافت قالیبافت اصل در دفاع از سهامداران ممنونیم”

۳) ارزش معاملات روز شنبه ۲۰٫۱ همت، ورود پول ۲۰۲ میلیارد تومان. توجه حقیقی ها به گروه پتروشیمی و زراعت. حقوقی، حامی بانک و خودرو! حقیقی ها فولاد، حسینا، فارس، وملی خریدند. حقوقی ها خریدار خودرو ، وتجارت بودند.

۴) وثنو، پاکشو … در خصوص افزایش سرمایه گزارش جدید روی کدال گذاشتند.

۵) حسین فهیمی می گوید “۲۴۸ هزار سهامدار عدالت سفارش فروش را لغو کردند.”

۶) دلار حواله سنا ۲۴٫۱۷۷ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۴٫۰۰۳تومان. دلار متشکل ارزی ۲۳٫۹۶۸ تومان، دلار اسکناس تهران ۲۴٫۸۰۰ تومان.

۷)  بورس کالا، قیر ۶۰/۷۰ هر تن ۵۶٫۵ میلیون ريال، PVC اروند و امام ۲۸۹-۳۱۸ میلیون ريال، پلی اتیلن ۲۱۶ – ۲۷۳ میلیون ريال.

۸) بانک آمریکا با اشاره به خوش‌بینی فزاینده پیرامون ساخت و توزیع واکسن کووید۱۹، پیش‌بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت تا تابستان آینده به ۶۰ دلار می‌رسد.

۹) پزشکان معتقد هستند اگر همه چیز خوب پیش برود، اغلب کانادایی‌ها تا سپتامبر ۲۰۲۱ علیه کرونا واکسینه خواهند شد.

۱۰) انگلیس می خواهد اولین کشور غربی باشد که واکسن کرونا را تزریق می کند. ۷ دسامبر، انگلیس، آمریکا و شاید روسیه، تزریق واکسن را آغاز کنند.

۱۱) منطقه GCC و مدیترانه شرقی به دلیل ادامه کمبود شدید پی وی سی، بیشترین افزایش قیمت را را تجربه کردند، قیمت پی وی سی ۱۱۰ دلار در هر تن افزایش یافت و به رقم ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ دلار در هر تن رسید.

۱۲) پلی اتیلن سبک فیلم در چین ۱۵۰ دلار گران شد.

۱۳) سهام بوعلی پیش از زمستان عرضه می شود.نماد این شرکت آبان ماه در بورس درج شد. این شرکت زیرمجموعه فارس است.

۱۴) شایعاتی مبنی بر ابلاغ نرخ های جدید جهت ارائه گزارش حسابرسی به پالایشی ها شنیده می شود.

۱۵) محدودیت بیشتر عرضه در بازار چین و کاهش تولید در خاورمیانه به دلیل نزدیک شدن به پایان سال منجر به افزایش قیمت‌های هفتگی متانول آسیایی برای دومین هفته متوالی شد.

۱۶) از آنجایی که فولادسازان ترکیه سفارشات میلگرد زیادی گرفته اند نیاز به خرید بیلت دارند و افزایش قیمت های وارداتی را می پذیرند. در بازار داخلی ترکیه نیز بیلت ۳۰ تا ۴۰ دلار رشد داشته ۵۰۰ تا ۵۱۰ دلار هر تن درب کارخانه معامله می شود.

۱۷) در روز ۲۳ دی ماه که سالروز تاسیس ذوب آهن اصفهان است، کوره بلند شماره یک این شرکت با حضور مسئولین کشور راه‌اندازی می‌شود. با راه اندازی کوره شماره یک ۸۰۰ هزار تن به تولید این شرکت افزوده می‌شود و ذوب آهن اصفهان می‌تواند اهداف تولیدی خود را محقق سازد.

۱۸) کارنامه تجارت خارجی کشورمان در آبان ماه ۶ میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار بوده که سهم صادرات در این ماه، سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار و واردات نیز سه میلیارد و ۹۲ میلیون دلار بوده است که با سبقت گرفتن صادرات از واردات، تراز تجاری ماه آبان مثبت ۱۱۸ میلیون دلار شده است.

۱۹) خطوط هواپیمایی داخلی چین و روسیه عملا بر بحران ناشی از کرونا حاکم شده و شاهد روند عادی فعالیت هستند.

۲۰) وزیر ارتباطات می گوید “با تعریف مأموریت‌های جدید برای پست‌ بانک ایران و تبدیل آن به‌عنوان بانک اختصاصی حوزه دیجیتال، این بانک از قرار گرفتن ذیل ماده ۱۴۱ قانون تجارت و ورشکستگی رهایی پیدا کرد و تبدیل به یک بانک سودآور شد.”

۲۱) هنوز ترامپ اسباب کشی نکرده، ونزوئلا صادرات نفت به چین را آغاز کرده است.

۲۲) موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شد.

۲۳) زقیام مزایده یک واحد گاوداری شیری فعال را برگزار می کند.

۲۴) انعقاد قرارداد بابت خريد دستگاه تبلت دانش آموزی توسط مرقام در کدال شفاف سازی شد.

۲۵) انتقال پرتفوی سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت شیمیایی به شرکت کربن ایران در کدال شفاف سازی شد.

۲۶) افزایش ۲۰ درصدی برای کپسول و افزایش نرخ ۴۶ درصدی برای قرص در نماد داسوه.

ولید هلالات

#فولاد   #بورس_کالا   #ارزش_معاملات    #سهام_عدالت

ارزش معاملات / ارزش معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *