عرضه اولیه امروز زیر ذره بین

افتتاح کارخانه تولید ورق MDF توسط وزیر صنایع | خبرگزاری ایلنا

صبح امروز نشست خبری یک دیدار ، یک عرضه فرابورس به مناسبت عرضه اولیه شرکت صنایع چوب خزر کاسپین با نماد چخزر به صورت آنلاین برگزار شد.
به گزارش همفکران عطا تفضلی، مدیرعامل شرکت صنایع چوب خزر کاسپین در این نشست خبری بیان کرد: شرکت صنایع چوب خزر کاسپین، از شرکت های زیر مجموعه سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است که در سال ۶۹ تاسیس شده و طی ۵ مرحله افزایش سرمایه داشته است و امروز با ۲۰۰ میلیارد ریال در حال فعالیت است.

چشم انداز خوب بازار داخلی

عطایی بیان کرد: از جمله عمده ترین تولیدات این شرکت محصولات چوبی، ساختمانی، امی دی اف خام، پارکت های لمینیت شده و.. است. صنعت ام دی اف در ایران نوپاست و یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب تولید ام دی اف کشور است در حالی که نیاز کشور بیش از این میزان است، بر اساس آمار رسمی سال پیش ۴۰۰ هزار متر مکعب واردات ام دی اف داشتیم که از این منظر این صنعت چشم انداز خوبی برای پیشرفت و توسعه دارد.

معرفی بازارگردان

وی افزود: قیمت هر سهام چخزر به ازای هر سهم ۲هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ ارزش گذاری شده است و بازارگردان این شرکت صباگستر نفت و گاز تامین است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب خزر کاسپین افزود: امروز عصر ۳۵ میلیون سهم از سهام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین معادل ۱۷ و نیم درصد در نماد «چخزر» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت امروز عصر عرضه خواهد شد و فردا تخصیص خواهد یافت. حاشیه سود سالانه ۱۷ درصد و سود ۶ ماهه خالصاین شرکت ۱۷۸ میلیارد ریال است که محقق شده است و برای پایان سال نیز با توجه به پیش بینی جدید امیدواریم ۴۰۰ میلیارد ریال سود را تحقق بخشیم.
گفتنی است: حداکثر سهمی که هر کد حقیقی یا حقوقی در عرضه اولیه چخزر می تواند خریداری کند، ۲۰ سهم است.

تاریخچه چخزر

این گزارش حاکی است شرکت چوب خزر کاسپین به عنوان اولین تولید کننده MDF در ایران با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های کشورهای مطرح در امر فرآورده‌های چوبی از نیمه دوم سال ۸۳ آغاز بکار کرد. ظرفیت اسمی کارخانه در ابتدا روزی ۱۰۰ مترمکعب بود اما با بهره‌گیری از دانش، تخصص و تلاش مهندسین و کادر فنی اکنون ظرفیت تولید به ۵۶ هزار متر مکعب افزایش یافته است.

در آبان سال گذشته با ادغام شرکت فیبر بابلسر در “چخزر”، دامنه تولید محصولات از MDF روکش شده فراتر رفته و اکنون تولید انواع محصولات چوب شامل پارکت، صفحه کابینت، انواع ورق، فوم PVC و… را در سبد محصولات دارد.
طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده نیمه نخست سال جاری، چوب خزرکاسپین بیش از ۱۷ میلیارد تومان سود خالص بدست آورده و جمع فروش محصولات را به بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان افزایش داده است.
شرکت چوب خزر ۲۹ دی سال ۶۹ به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است و به موجب مصوبه مجمع فوق‌العاده ۲ آبان سال ۸۵ نام شرکت به صنایع چوب خزر کاسپین تغییر یافت.

۹۹.۹ درصد سهام این شرکت با ۲۱۱ نفر نیروی انسانی به گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین تعلق دارد که واحد تجاری اصلی هلدینگ تاپیکو محسوب می شود. سرمایه شرکت در بدو تاسیس بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان بوده که طی ۵ مرحله به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

فعالیت اصلی شرکت تولید، بازاریابی، فروش و صدور انواع محصولات چوب مانند MDF ضخیم و نازک و روکش شده، پارکت، صفحه‌کابینت، انواع ورق و فوم PVC و … است.

فرآیند عرضه اولیه و جزییات سفارش گیری

فرایند عرضه اولیه ۱۷.۵ درصد سهام چوب خزر کاسپین طی دو روز کاری و با سفارش گیری امروز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و تخصیص سهام چهارشنبه انجام می شود.
به این ترتیب ، ۱۵ درصد از سهام “چخزر” معادل ۳۰ میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی ۲۰ سهم و دامنه قیمت ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ تومانی هر سهم ، آماده عرضه شده اما زمان سفارش خرید این سهم به جای صبح به بعدازظهر امروز موکول شده که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است.

بنابراین متقاضیان خرید سهام این شرکت باید بعد از پایان معاملات، اقدام به سفارش خرید کنند. علاوه براین، تخصیص سهام “چخزر” فردا (چهارشنبه ۱۲ آذر) و شروع معاملات ثانویه از شنبه آینده تعیین شده است. نقدینگی مورد نیاز برای مشارکت در این عرضه اولیه حدود ۵۰ هزار تومان است.

همچنین ۵ میلیون سهم دیگر معادل ۲٫۵ درصد، شنبه ۱۵ آذر با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه به صندوق های سرمایه تعلق می گیرد.

همفکران

#چخزر  #عرضه-اولیه  #صنایع_چوب_خزر-کاسپین

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *