۱) دلار حواله سنا ۲۵٫۳۰۴ – ۲۵٫۵۰۵ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۵٫۵۳۰ تومان، دلار متشکل ارزی ۲۵٫۲۱۳ تومان. دلار اسکناس ۲۶٫۰۵۰ تومان.

۲) پلی پروپیلن جم پیلن در بورس کالا ۲۷۱-۵۱۵ میلیون ريال بر اساس گرید و تقاضای انباشته. PVC شغدیر ۲۹۶میلیون ريال. سبد تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۹۷-۱۱۶ میلیون ريال. سبد میلگرد ۱۰۰میلیون ريال،

۳) در هفته اخیر چهار بانک تقاضای فروش اوراق بدهی دولت به ارزش ۶٫۲همت داشتند که بانک مرکزی ۴٫۷۴همت آن را با نرخ ۱۹٫۵درصد بازخرید کرد.

۴) ارزش معاملات خرد روز چهارشنبه ۲۱همت بود و متوسط ارزش معاملات هفته گذشته به همین رقم رسید که نسبت به هفته قبل ازان که ۱۹٫۲همت بود، رشد نشان می دهد. هفته گذشته ۳ روز ابتدایی ورود پول و ۲ روز انتهایی هفته خروج پول داشتیم. جمعا هزار میلیارد تومان برآیند خرید حقیقی از حقوقی به طور خالص بود.

۵) حفاری، وپارس، های-وب مورد علاقه حقیقی، بانک تجارت، شبندر، شستا مورد حمایت حقوقی ها بود.

۶) غشاذر و دکوثر اطلاعیه جدید در خصوص افزایش سرمایه دادند. آسیا هم به مجمع تجدید ارزیابی دعوت کرد.

۷) محسن زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس می گوید “مجلس با ادامه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و یا هر ارز جایگزین آن مخالفت خواهد کرد.”

۸) رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید “اصلاح قیمت سنگ آهن تا محصول نهایی فولاد وظیفه وزارت صنعت است و باید انجام شود.”

۹) سنگ آهن رکورد ۷ساله خود را زد و به ۱۴۵٫۳ دلار رسید. علت این مساله تاثیر کرونا بر کمپانی های بزرگ برزیل است که سنگ آهن چین را تامین می کنند.

۱۰) اتحادیه تولیدکنندگان پلاستیک هند به دنبال ممنوعیت فوری یا اِعمالِ محدودیت هایی در صادرات مواد اولیه به خارج ازین کشور است.

۱۱) پیشبینی می شود که روند تقویت قیمت متانول در چین تا پایان زمستان تداوم یابد.

۱۲) مهرداد کریمخانی می گوید “توافق اوپک‌پلاس باعث رشد قیمت نفت‌خام شد. پیش‌تر این ائتلاف به رهبری روسیه پذیرفته بود که به میزان ۷٫۷ میلیون بشکه در روز از سطح تولیدات خود بکاهد تا با کاهش عرضه قیمت نفت را تقویت کند. این توافق در ژانویه به پایان می‌رسد و حالا اوپک‌پلاس پذیرفته که فقط نیم میلیون بشکه در روز بر سطح تولیدات خود بیافزاید.” (در واقع افزایش تولید به صورت پله ای و در طول زمان خواهد بود و یکباره انجام نمی شود)

۱۳) مهرداد کریمخانی می گوید “افزایش احتمال تصویب بسته بزرگ مالی در کنگره آمریکا برای حمایت از اقتصاد این کشور باعث رشد قیمت طلا شده است”

۱۴) سفارشات کارخانه ای آلمان در ارزیابی ماهیانه اکتبر بهتر از عدد ۱.۵٪ انتظارات به عدد ۲.۹٪ رسید. دوره قبل عدد ۰.۵٪ بوده است.

۱۵) بیانیه وزارت خارجه کویت مبنی بر پیشرفت مذاکرات آشتی کشورهای عربستان و قطر منتشر شد.

۱۶) مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از عرضه بوعلی طی ۱۰ روز آینده خبر داد.

۱۷) کسری ترازتجاری آمریکا در اکتبر شدت یافته و بالغ بر ۶۳٫۱ میلیارد دلار شده است در حالی که در ماه قبل از آن ۶۲٫۱ میلیارد دلار بود.

۱۸) برای نخستین بار؛ حجم مبادلات تجاری چین با اروپا از آمریکا پیش افتاد.

۱۹) یک مقام ارشد موساد اسرائیل ، بنام “فهمی هیناوی” ، در جنوب شرقی تل آویو ، توسط افراد ناشناس ترور شده است.

۲۰) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از قصد ایران برای نصب سه آبشار دیگر از سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۲m در نیروگاه زیرزمینی خود در نطنز خبر داد.

۲۱) رئیس شورای اروپا، روز جمعه از آمادگی اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ترکیه خبر داد.

۲۲) آلمان در نقش پلیس بد. وزیر خارجه این کشور می گوید ” باید با ایران به توافق گسترده‌تری برسیم که شامل برنامه‌های هسته‌ای، موشکی و نقش منطقه‌ای ایران است.”

۲۳) نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رکوردهای لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به بودجه ۱۳۹۹ پیشنهاد رد کلیات لایحه مذکور را ارائه کرده است.

۲۴) مدیرعامل خاور می گوید “در هشت ماه ابتدایی سال، به ‌اندازه تمام سال گذشته تولید داشتیم”

۲۵) بایدن می گوید “اکنون مذاکره دوباره بسیار دشوار خواهد بود اما باید با هماهنگی متحدانمان اقدام کنیم.”

۲۶) در بودجه سال ۱۴۰۰ نرخ حامل های انرژی افزایش نیافته است همچنین حقوق معادن متناسب با رشد درآمد شرکت ها ، افزایش یافته است به عبارتی فرمول آن تغییر نکرده است.

۲۷) حتاید و سامان در خصوص فروش دارایی شفاف سازی در کدال دادند.

۲۸) فرانسه می گوید “بازگشت ایران به تعهدات برجامی جهت تجدید نظر دولت بعدی آمریکا در خصوص این توافق هسته‌ای ضروری است”

۲۹) اکونومیست نوشت “پیش‌بینی می‌کنیم نرخ تورم ایران که در سال ۲۰۲۰ به ۲۸.۸ درصد رسید، در سال ۲۰۲۱ با اتخاذ سیاست پولی سهل‌گیرانه توسط دولت و تداوم ضعف پول ملی به ۳۲.۷ درصد افزایش یابد.

موفق باشید. ۱۵ آذر ۱۳۹۹

ولید هلالات

#دلار   #حواله_سنا    #اوراق_بدهی   #ساختار_بودجه

دلار حواله سنا / دلار حواله سنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *