۱) دلار حواله سنا ۲۵٫۴۵۳ – ۲۵٫۵۰۰ تومان، دلار بر اساس درهم ۵۲٫۸۱۰ تومان، دلار حسن روحانی ۱۱٫۰۰۰ تومان، دلار متشکل ارزی ۲۵٫۷۴۷ تومان، دلار آزاد ۲۶٫۰۵۰ تومان.

۲) در بورس کالا، استایرن منومر پارس ۲۳۱میلیون ريال، الکیل بنزن خطی ۳۰۰میلیون ريال، اوره گرانول ۴۵٫۸ میلیون ريال، سبد میلگرد ۱۰۷میلیون ريال، شمش فایرا ۵۴۵میلیون ريال، کریستال ملامین ۲۷۷میلیون ريال، ورق سرد مبارکه ۱۷۳میلیون ريال، گالوانیزه ۲۱۳میلیون ريال.

۳) در بازار بانکی طی روزهای اخیر، بانک مرکزی با تزریق ۳۴٫۵ هزار میلیارد ریال نقدینگی با حداقل نرخ ۱۹٫۶ درصد به بانک‌های متقاضی جهت بازحرید اوراق موافقت کرد.

۴) ارزش معاملات روز چهارشنبه ۱۹٫۴همت بود که ورود پول ۲٫۳۸همت ثبت شد و بخشی ازان بابت عرضه اولیه بود.

۵) ورود پول حقیقی به تک سهم ها طی روز چهارشنبه اتفاق افتاد و نمادهای لیدر بازار در گروه های مختلف با بی اقبالی حقیقی ها و حمایت حقوقی همراه بودند.

۶) آسیا، وتوس، برکت، اپال در افزایش سرمایه یک قدم به پیش رفتند. آسیا این هفته مجمع برگزار می کند.

۷) سرمایه گذرای توسعه معین ملت یک قدم به بازار نزدیک تر شد! عرضه احتمالی در آینده نزدیک.

۸) راه آهن خواف – هرات به بهره برداری رسیده و می تواند روی صنعت سیمان در حال حاضر و ورود سنگ آهن از افغانستان به ایران در آینده اثر داشته باشد.

۹) اپال، زیرمجموعه وپارس، گزارش های خود را روی کدال گذاشت تا به عرضه اولیه نزدیک شود.

۱۰) وزمین وارد بحث فروش زمین و دارایی شد.

۱۱) هر تن متانول CFR چین ۲۸۱دلار معامله شد.

۱۲) گروه مالی ملت در ۶ ماهه بیش از ۱۰۰۳ میلیارد تومان سود خالص داشته است.

۱۳) پتروشیمی بندر امام هم جلسه پذیرش را به زودی برگزار می کند تا اماده عرضه اولیه شود.

۱۴) قیمت گذاری لاستیک خودروهای سنگین نیز آزاد شد.

۱۵) برای صنعت خودرو و قطعه سازان ۱۳همت تسهیلات در نظر گرفته شده است.

۱۶) فاراک یک قرارداد جدید رونمایی کرد.

۱۷) وزارت صمت دستور حمایت و اجرای پروژه نورد گرم ۲ مبارکه را صادر کرد. این پروژه بر میزان تولید مبارکه اثر مثبت با اهمیتی دارد و در سال های بعد به بهره برداری می رسد .

۱۸) بانک آینده ایران مال را به رقم ۸۵همت آگهی کرده اما می گوید برنامه عرضه اولیه تغییر نمی کند. (شاید نمایش قدرت برای نشان دادن ارزش ایران مال)

۱۹) مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد رد کلیات بودجه را داده است.

۲۰) موجودی سنگ آهن بنادر چین برای چهارمین هفته متوالی روند نزولی خود را ادامه داد و به ۱۱۶/۲۸ میلیون تن رسید.

۲۱) لیر در مقابل دلار تضعیف شد. علت آن تحریم های اتحادیه اروپا و انتخاب بایدن و فشار آتی او به این کشور است.

۲۲) با وجود یک واکسن احتمالی و از سرگیری فعالیت های اقتصادی و خروج تدریجی کشورها از محدودیت ها ، انتظار می رود تقاضای پروپیلن و پلی پروپیلن برای سال ۲۰۲۱ افزایش یابد.

۲۳) عملیات پیش گرم کوره بلند شماره یک ذوب آهن آغاز شد . این کوره نخستین کوره بلند ذوب آهن اصفهان است و با راه اندازی آن سالیانه ۸۰۰ هزارتن به ظرفیت تولید ذوب آهن اضافه خواهد کرد.

۲۴) کپیتال اکونومیکس پیش بینی کرده رشد اقتصادی سال اینده چین به ۱۰ درصد می رسد که ۲٫۱ درصد بیشتر از گزارش قبلی و بالاترین نرخ رشد در بین ۲۰ اقتصاد اول دنیا میباشد.

۲۵) قیمت گذاری خودروهای کم تیراژ به خودروسازان واگذار شد.

۲۶) رکورد سه ساله تولید ایران خودرو شکسته شد.

۲۷) دیوان عالی آمریکا، دادخواست ایالت تگزاس را رد کرد.

۲۸) چین معافیت ویزا برای دیپلمات‌های آمریکایی را لغو کرد.

۲۹) عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس می گوید “کمیسیون اجتماعی مجلس طرح تشکیل مجمع سهامداران حقیقی را برای حمایت از سهامداران خرد پیگیری می‌کند.”

۳۰) بیکرهیوز میگوید تعداد حلقه چاه نفت آمریکا این هفته ۱۲+ حلقه رشد و به ۲۵۸ حلقه رسیده که بالاترین سطح ۷ ماه گذشته است!

۳۱) مهرداد کریمخانی می گوید “نرخ تورم آمریکا در نوامبر نسبت به سال قبل بدون تغییر در ۱٫۲% باقی مانده است که اندکی از برآورد ۱٫۱% کارشناسان بیشتر است.”

۳۲) مهرداد کریمخانی می گوید”شاخص دانشگاه میشیگان که معتبرترین شاخص در ارتباط با احساسات مصرف‌کنندگان آمریکایی است، در یک رشد قابل توجه از ۷۶٫۹ واحد در نوامبر به ۸۱٫۴ واحد در دسامبر رشد کرده که از پیش‌بینی ۷۶٫۵ واحدی کارشناسان به مراتب بهتر است.”

۳۳) قیمت آتی ذغال‌سنگ به ۸۰$ در هر تن رسیده که از ماه مِی ۲۰۱۹ بیشترین میزان آن محسوب می‌شود.

۳۴) قیمت ورق گرم فولاد HRC چین به بالاترین سطح خود از اکتبر ۲۰۱۱ رشد کرده که دلیل اصلی آن افزایش تقاضای صادراتی برای لوازم خانگی چینی بوده است.

۳۵) از دید تحلیلگران “واکنش منفی روسیه به مصوبه برجامی مجلس” … وزیر خارجه این کشور می گوید “ایران مسئولیت پذیری نشان دهد.”

موفق باشید. ۲۲ آذر ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بورس     #دلار      #بانک_مرکزی

بانک مرکزی / بانک مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *