مدیر سرمایه گذاری بیمه رازی مسیر شاخص کل را بررسی کرد: در موج صعودی قرار گرفتیم

مدیر سرمایه گذاری بیمه رازی در گفت و گو با همفکران وضعیت شاخص کل را در دو حالت کلاسیک و الیوت تشریح و روند این متغیر را با دو نگاه خوش بینانه و بدبینانه ترسیم کرد.

نگاه کلاسیک به حمایت ها و مقاومت های شاخص در کوتاه مدت

ابتهاج در خصوص وضعیت شاخص کل گفت: اگر این متغیر از دو منظر بررسی شود از نگاه کلاسیک روند نزولی حاصل از سقف یک کنج را در نظر بگیریم عملا یک محدوده حمایتی خاص بین ۱۴۸۰ تا ۱۵۰۰ میلیون وجود دارد که با اعدادی که می بینیم نفوذی بالای این سطح اتفاق افتاده و عملا از این مقاومت مهم و کلیدی عبور شده و در حال تثبیت است. وی تاکید کرد: اگر شاخص بتواند خودش را در این چند روز بالاتر از محدوده ۱۴۸۰ تا ۱۵۰۰ ، حفظ کند عملا می توانیم شکست این سقف مهم را نهایی شده تلقی کنیم و در ادامه می تواند باعث رشد شاخص شود، البته یک مقاومت نسبتا متوسط در سطح ۱۵۵۰ میلیون هم داریم و بعد از این به درگیری های نزدیک مقاومت ۱۷۶۰ میرسیم که هم از لحاظ محدوده فیبو اهمیت دارد و هم جزو مقاومت ترکیبی هندسی است.

شاخص از منظر الیوت

وی با تاکید بر اینکه این آینده نزدیک حمایت ها و مقاومت های مهم پیش روی شاخص بود، گفت:اما وضعیت شاخص از منظر الیوت اوج شاخص محدوده نزدیک ۲۱۰۰ میلیون واحد ، یک پنج موج بزرگ تقریبا تکمیل شد و بعد یک اصلاح نیرومد از جنس موج دو داشتیم، این اصلاح یک سناریوی دو گانه در نظر گرفته شده بود که یا زیگزاگ دو گانه یا س رو بازوی اول، یا اصلاح ترکیبی از هر دو است، که به هر حال این روند به نتجیه نهایی رسیده و این اصلاح کم کم در حال جمع شدن است.

شروع یک موج بزرگ صعوی

ابتهاج تاکید کرد: اگر این تکمیل اصلاح موج دو باشد، شروع یک موج بسیار بزرگ صعودی را خواهیم داشت.اگر بخواهیم پله پله جلو برود می تواند ترکیب شود، یعنی تا همان محدوده ۱۲۰۰ میلیون که اصلاح انجام شد یک رشدی داشته باشیم، که الان می بینیم که یک محدوده اتصال از موج قبلی به موج فعلی است، البته این یک نگاه خیلی بدبینانه هست اما اگر همین را به صورت b رو به بالا و یک بخش میانی بین اصلاح هم در نظر بگیریم فعلا این شرایط صعودی می تواند ادامه داشته باشد، در عین حال می تواند استارت موج بزرگ هم باشد که برای بلند مدت رشد بزرگی را برای شاخص به ارمغان بیاورد.

به گفته وی چون موج اول صعودی شاخص شکل گرفته و اگر ریز شویم در ریز موج های صعودی که از پایین اتفاق افتاده یک پنج موجی را تکمیل کرده و و بعد یک اصلاح اولی داشتیم که در چند روز گذشته اتفاق افتاد و الان مجددا یک استارتی در نمودار شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه عملا این روند می تواند برای تکمیل اصلاح رشدی را تا محدوده ۱۶۹۰ هم پیش ببرد، گفت: این روند می تواند فرمتی باشد که بعدش می تواند نزول هم اتفاق بیفتد اما اگر این ادامه موج صعودی باشد ، نمودار بسیار جالبی را می توانیم ببینیم و حتی از سقف قبلی هم عبور کنیم.

یک شرط مهم ؛۱۴۹۰ میلیون حیاتی است

این تحلیلگر بازار افزود: نکته ای که وجود دارد برای مردود شدن این نگاه که ما یک رشدی را در ادامه پیش بینی کردیم و این صعود به سرعت شکل خواهد گرفت در دید الیوت که اعدا با دید کلاسیک کمی فرق دارد، لازم است ۱۴۹۰ میلیون را از دست ندهیم تا موج دوم صعودی قطعا همان موجی باشد که شاخص را به ۱۶۹۰ میلیون می رساند، ، اما اگر این اتفاق بیفتد عملا یک اصلاح بیشتر ممکن است بین ۱۴۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیون رخ بدهد اما سناریوی صعودی در بلند مدت از دست نمی رود تا زمانی که کف قبلی را از دست نداده باشیم.

بدبینامه هم در موج صعودی هستیم

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد در یکی از دو محدوده بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیون موج بعدی صعودی در ادامه موج اول شکل میگرد اما اگر ۱۴۰۰ میلیون را از دست ندهیم خیلی سریع تر در داخل موج صعودی بعدی هستیم که ۱۶۹۰ میلیون است که حتی می توانیم در تکمیل امواج فراتر هم برویم بعد ۱۸۱۰ میلیون و بعد ۲ میلیون و بعد ۲۳۰۰ میلیون واحد در یک بازده زمانی بلند مدت شکل بگیرد.
وی تاکید کرد: آنچه مسلم است که حتی اگر در اتصال میانی اصلاح باشیم بازهم صعود در میان مدت خواهیم داشت و اگر در موج صعودی اصلی باشیم هم که شرایط کاملا صعودی است.در هر دو حالت بد بینانه و خوش بینانه بعد از مقداری اصلاح، می توانیم همچنان شاهد صعود باشیم.

همفکران

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *