۱) دلار حواله سنا ۲۵٫۷۰۳ – ۲۵٫۹۰۱ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۶٫۰۰۹ تومان. دلار حسن روحانی ۱۱٫۰۰۰ تومان، دلار اسکناس تهران ۲۵٫۶۵۰ تومان. دلار متشکل ارزی ۲۵٫۳۳۵ تومان.

۲) در بورس کالا، ورق گرم مبارکه رکورد زد و بین ۱۵۶-۱۵۹ میلیون ريال هر تن معامله شد. گالوانیزه ۲۳۰میلیون ريال را در تاراز وتوکا، زیرمجموعه مبارکه تجربه کرد. گالوانیزه فجر، دیگر زیرمجموعه مبارکه ۲۲۵میلیون ريال گالوانیزه را فروخت. مس مفتول ۲۰۱۴میلیون ريال بود. لوبکات ۸۱٫۸ میلیون ريال هرتن. قیر ۶۰/۷۰ هر تن ۵۷٫۵-۶۴٫۳ میلیون ريال. شمش فایرا ۵۲۰میلیون ريال. روغن پایه SN500 هر تن ۱۷۱٫۴ میلیون ريال. PVC شغدیر ۳۱۱٫۳ میلیون ريال. قیمت های PP جم پیلن هم وارد کانال جدیدی شد و بین ۳۰۲ – ۴۰۰ میلیون ريال معامله شد در عموم موارد تقاضا بیشتر از عرضه بود و باعث شد قیمت معامله ۱۰-۲۰ درصد بالاتر از پایه باشد.

۳) ارزش معاملات روز دوشنبه ۱۹٫۶همت، خروج پول ۲همت بود که حقوقی از حقیقی در صف فروش خرید. حقیقی ها لاستیک و زراعت خریدند، حقوقی ها فلزی، پتروشیمی، خودرو، بانک، پالایش. ثاخت، وپارس، پکرمان، برکت، های-وب با ورود پول حقیقی همراه بود.

۴) زقیام قصد دارد افزایش سرمایه از تجدید بدهد. آسیا افزایش سرمایه را تصویب کرد، وتجارت هم پیشنهاد ۸۳درصدی افزایش سرمایه داد.

۵) عضو شورای عالی بورس می گوید “نشست بررسی مشکلات فعالیت بازارگردانی برگزار شد فعالان این حوزه حرف‌های بسیاری داشتند. به نظر می‌رسد دستورالعمل بازارگردانی نیاز به بازنگری دارد.”

۶) میانگین ارزش معاملات این هفته تاکنون ۱۹٫۳ همت بوده که رقم قابل قبول و در سطح سه هفته ابتدایی آذر ماه بوده است.

۷) تورم نقطه به نقطه سالانه مصرف کننده در چین منفی گزارش شد که از آثار کرونا است.

۸) دومین حمله به یک کشتی در عربستان توسط قایق بمب گذاری شده گزارش و تایید شد.

۹) تولید نفت کشورهای اوپک در ماه نوامبر نسبت به دسامبر با افزایش ۷۰۷ هزار بشکه از ۲۴.۴ میلیون به ۲۵.۱۰۹ میلیون بشکه افزایش یافته است.

۱۰) پارسیس تحلیل می گوید خالص ارزش دارایی های شستا ۴۱۷۰ تومان است و این سهم در ۶۵درصد NAV معامله می شود.

۱۱) تامین سرمایه امید به عنوان بازارگردان رسمی نماد گشان در فرابورس انتخاب شد.

۱۲) مراسم اقتصادی اتحادیه اروپا و ایران که قرار بود روز گذشته در تهران برگزار شود، کنسل شد و اتحادیه اروپا به عدم رعایت مسائل حقوق بشری اعتراض کرد. نکته جالب اینجاست که ایران، صبح روزی که قرار بود اتحادیه اروپا برای گشایش اقتصادی در ایران این جلسه را برگزار کند، خارج از نوبت و سریعتر از موعد روح الله زم را اعدام کرد و همین مساله باعث منتفی شدن این جلسه شد. ایران سفرای آلمان و فرانسه را احضار کرد.

۱۳) ارز دیجیتال در سوئد جایگزین پول نقد می شود.

۱۴) وزیر اقتصاد می گوید “موافق افزایش مالیات هستم به شرطی که مجاری برای آن تعریف شود که به بخش خصوصی و مودیان خوش حساب فشار نیاید.”

۱۵) پورابراهیمی از مجلس می گوید “قرار بود سهم مالیات در منابع بودجه به ۵۰ درصد برسد”

۱۶) وسکاب در خصوص واگذاری دارایی شفاف سازی کرد.

۱۷) موجودی مخازن متحرک روی دریا که بدلیل کرونا و پرشدن ذخایر زمینی، به بالای ۲۰۰ میلیون بشکه رسیده بود، روندی نزولی دارد.

۱۸) واله نرخ پرمیوم گندله ی کوره ی بلند را برای سه ماهه اول سال بعد ۴۰ دلار تعیین کرده در حالی که این رقم برای سه ماهه آخر ۲۰۲۰ معادل ۲۰ دلار بوده است.

۱۹) شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر توانسته رکوردهای جدیدی در تولید ثبت کند.

۲۰) هر تن شمش در Cis همچنان ۵۳۵دلار است. در روسیه ۵۵۵دلار نیز معامله شده است با این حال سنگ آهن ۵دلار کاهش یافته و در بازار داخلی چین شرایط به سمت متعادل شدن است.

۲۱) اس‌اند‌پی گلوبال پلتس اعلام کرد رشد سریع‌تر اقتصاد جهان در نیمه دوم ۲۰۲۱ باعث می‌شود تقاضای نفت بیش از ۶ میلیون بشکه در روز افزایش یابد ولی همچنان کمتر از سطح تقاضا در ۲۰۱۹ خواهد بود.

۲۲) جمهوری خواهان ترامپ را کنار گذاشتند. حالا با تایید نهایی بایدن، رهبر جمهوری‌خواهان سنا گفته “وقت آن است که پرونده بسته حمایتی را ختم کنیم؛ کنگره لازم است که اقدام کند.”

۲۳) روسیه متهم کردن این کشور به حملات سایبری به آمریکا را محکوم کرد.

۲۴) آمریکا به دلیل خرید سیستم موشکی روسیه صنایع دفاعی ترکیه را تحریم کرد.

۲۵) دابور (ابوریحان) تا پایان سال ۵۰ قلم داروی جدید به بازار عرضه می کند.

۲۶) اویل پرایس می گوید ” فروش ۲٫۳ میلیون بشکه نفت در بودجه یعنی دولت ایران از بهبود رابطه با آمریکا مطمئن است” (اگه می دونستی بودجه مارو نوبخت نوشته، این حرفو نمیزدی)

۲۷) روحانی می گوید “اگر بخواهیم برای بازگشت آمریکا به برجام پیش شرط بگذاریم به این معنا است که بازهم ۵ سال دیگر تحریم ها ادامه پیدا کند.”

موفق باشید. ۲۵ آذر ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بورس_کالا  #دلار  #معاملات  #نفت

دلار حواله سنا / دلار حواله سنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *