گزارش بازار امروز سه شنبه ۲ دی ۹۹

سراووومد زمستون ؟؟!

امروز بازار سرمایه منفی به مثبت خوبی را تجربه میکرد و با خود زیر لب سرود سراومد زمستون را میخواند که در این اغاز فصل سرد سرما بتواند گرمای بهتری را از بازار بگیرد . به نظر قیمت ها و خبرها و شرایط برای یک رشد اماده می شوند و میتوانند فاز خوبی را برای برگشت داشته باشند .

به نظر بازار امروز کمی افراد ناامید و ترسو را امیدوار تر کرد به انها که فکر میکنند دیگر این زمین برای بازی خیلی هموار نیست گفت که می شود هنوز بازی های زیبایی را در این زمین دید ولی دیگر ان تماشاگران خاص و اتفاقات هیجان انگیز قبل شاید تکرار نشود ولی با قدرت عرض میکنیم به راه بادیه رفتن در این بازار به از نشستن باطل و کنار ایستادن و یا حضور در بازارهای رقیب است .

برخی معتقدند با تمامی فراز و فرود ها در بازار این روزها نوعی تردید و سردرگمی بین سهامداران و البتع در سطحی کلان تر بین فعالین اقتصادی به چشم می خورد

تردید سهامداران از این بابت است که نمی‌دانند هنوز سیاست‌های هسته‌ای اقتصادی برجامی دلاری کشور چه می‌شود و یا در دلار تکلیف چیست و تردید از این بابت که می‌ترسند دوباره اسیره جریاناتی شده که ناگهان ریزش اخیر را برای آنها رقم بزند ولی به نظر می رسد بازار نسبت به فضا کمی مردد شده و حس تردید بر او غلبه کرده است و حاضر نیست پول های سنگین را درگیر بازار کند .

وگرنه بر هیچ کسی پوشیده نیست در حال حاضر شرایط بسیار بهتری داریم . امروز شرایط ما نسبت به چند ماه قبل بسیار خاص تر و بهتر است شاید فقط یک موضوع با آن روزها تفاوتی نکرده و یا چشم انداز آن تغییر کرده است که البته موضوع کوچکی نیست و آن نرخ دلار است و اتفاقاً نقطه تردید بسیاری از سهامداران نیز همین بوده که نرخ دلار فعلی را واقعی نمی دانند.

در مورد نرخ دلار نباید تنها به عوامل سیاسی توجه کرد

البته در مورد موارد سیاسی با توجه به جلسات دیروز ، فرمایشات رهبری ، سخنان روسای سه قوه و اتفاقاتی که در پیش داریم احتمالاً در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد بازگشت به برجام و تحولات خاص آن خواهیم بود و پس از آن قطعاً یک واکنش کوتاه مدت را در آن دوران خواهیم داشت.

احتمالاً بازار از ترس این واکنش کوتاه مدت در حال خودکشی است و میل به خرید او کاهش یافته است وگرنه در مقایسه با ماه ها قبل ریسک سیاسی کم شده ، بازارهای جهانی که بهتر شده ، گزارش‌ها به شرایط بنیادی تری اشاره دارند ، قیمت سهام ها هم اصلاح شدند و آنها هم در فضای فعلی ه شرایط بهتری را نشان میدهد…

در مورد این موضوع هر چه ما بگوییم دلار را تحلیل کنید بازار را تجزیه و تحلیل کنیدو شتابزده عمل نکنید شاید هیچ جواب و دارویی بهتر از گذر زمان نباشد

که می‌تواند به نوعی اثبات کند که دلار و سایر دارایی ها در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت اما این را مطمئنیم هر بلایی بر سر بازار سرمایه قرار است رخ بدهد اگر ناشی از افت دلار باشد اثرات این افت در بازارهای موازی چندین برابر بازار سرمایه اتفاق خواهد افتاد و اثرات منفی سنگین تری را در آن بازارها داریم.

در مقطع فعلی به نظر بازار به شدت به دنبال عاملی برای چنگ زدن به او و حرکت در مسیر صعود است پتانسیل های معاملاتی و نموداری در بسیاری از سهم ها ایجاد شده و تنها یک تلنگر برای رشد نیاز دارند و البته کمی خاطر جمعی هم نیاز است خاطر جمعی برای سهم های بزرگ بیشتر احتیاج است آنها حسابی در بازار عرضه کننده پیدا کرده و بازار از حضور در آن‌ها ناامید شده اما در نقطه مقابل گزارش های قوی دارند از همین رو به نظر آن عاملی که می تواند دوباره مسیر بازار را بهبود بخشد گزارش خواهد بود که از دیروز آغاز شده و امروز شدت بیشتری به خود میگیرد هر این گزارش‌ها خاص تر باشد احتمال آغاز روند دوباره بازار مطمئن تر می شود

و اما سراغ بازار برویم

بازاری که منتظر است منتظر گزارش ها و قطعا هر چه پش برویم احساس میکنیم بازار سفت و محکم و بنیادی تر رفتار میکند دقت کنید گزارش های اذر و بعد گزارش های ۹ ماهه میتواند کف سای بازار ا قوی تر کرده و اوضاع را بهبود بخشد در واقع این گزارش ها به بازار این اطمینان را میدهد که میتواند روی قیمت های بهتر و قوی تری در بازار حساب کرد .

در بازار امروز فضا ابتدا کمی ناامید کننده ظاهر شد بعد هر چه پیش رفت اوضاع بهتر شد و فضا مثبت و بعد دوباره فاز عرضه سراغ بازار امد نقطه عطف بازار همین حا بود که در مقابل این فاز عرضه ایستاد .

بتا سهم

#گزارش_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *