۱)نسبت P.e ttm بازار به ۱۴٫۴ واحد رسیده است. درآمدهای محقق شده پاییز نسبت به فصول قبلی و کل نیمه اول سال رشد کرده و حاشیه سود نیز بالاتر رفته ازین زاویه با آمدن گزارش ۹ماهه ها، نسبت p.e ttm بازار بسیار کاهش می یابد و به سطح میانگین نسبی نزدیک می شود. 

۲) ارزش معاملات خرد روز گذشته ۱۸٫۴همت بود. خروج پول حقیقی ۴۷۶میلیارد تومان ثبت شد. حقیقی ها آریان، فوکا، ملت، برکت خریدند. حقوقی ها وملل، شبندر، فولاد، وپارس، خودرو، وبملت، زاگرس، شپنا.

۳) دلار حواله سنا ۲۵٫۵۱۰ – ۲۵٫۵۰۷ تومان، دلار بر اساس درهم ۲۵٫۴۴۷ تومان، دلار متشکل ارزش ۲۵٫۴۲۹ تومان، دلار آزاد ۲۵٫۷۷۰ تومان.

۴) در آذرماه ۲۵۵۵ واحد مسکونی در تهران مبادله شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳٫۲درصد کاهش داشته است. ضمنا قیمت ها نسبت به آبان با ۱٫۱درصد کاهش به ۲۶۹میلیون ريال در هر تن متر رسید. رکود و اصلاح در قیمت های مسکن آغاز شده البته قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران به هزار دلار بسیار نزدیک است و تقریبا همین سطح را حفظ کرده و در زمان رکود به زیر ۱۰۰۰دلار در هر متر رسیده است.

۵) با مصوبه شورای عالی بورس، به مدت یکسال فرایند آزادسازی سهام عدالت بر اساس آیین نامه تعیین شده و در این بازه زمانی، افزایش سرمایه هیچ کدام از ۳۶ شرکت سرمایه پذیر به گونه ای نخواهد بود که سهامداران مستقیم و غیرمستقیم ملزم به آورده نقدی باشند.

۶) رانفور، غمارگ، حتاید از افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی خود رونمایی کردند. قصفها هم به دنبال افزایش سرمایه است.

۷) حسینا از تفاهنامه با سازمان بنادر و دریانوردی جهت مطالعه و بررسی اولیه تولید تجهیزات بندری و کانتینر خبر داده که البته هنوز منجر به قرارداد نشده و اثر سود و زیانی در سال جاری هم ندارد.

۸) بکام از تولید آزمایشی هادی آلومینیومی تقویت شده با فولاد ACSR خبر داده است.

۹) سهرمز ۲ باب از املاک خود را واقع در شهر تهران و ۹ باب درجزیره قشم را می فروشد.

۱۰) دلار پتروشیمی ها برای این هفته ۲۵٫۵۸۲ تومان خواهد بود. قیمت اوره اندکی رشد کرد و متانول تقریبا ثابت ماند. بازار جهانی حجم اندکی دارد و روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل خواهد بود. در بازار چین البته شمش فولاد از ۶۰۰ دلار هر تن عبور کرد که می تواند در زمان بازگشایی بازارهای جهانی اثر گذار شود.

۱۱) بالاس تعدادی ماشین سبک و سنگین ثابت و متحرک و همچنین ضایعات را از طریق مزایده عمومی بفروش می رساند.

۱۲) شکربن محصول خود را در بورس کالا پذیرش کرده و می تواند منجر به بهبود وضعیت شود.

۱۳) فروش ۵ واحد مسکونی پروژه کاشانک توسط ثبهساز کلید خورد.

۱۴) خبرهای ضد و نقیص در خصوص امضای بسته حمایتی توسط ترامپ مخابره شده است. به نظر ترامپ پذیرفته و قصدی برای تعطیلی دولت در این روزها ندارد.

۱۵) سازمان خصوصی سازی مکلف گردید مجموعاً معادل مبلغ ۴۳۵ هزار میلیارد ریال از باقی مانده سهام متعلق به دولت در شرکت های پالایش نفت تهران، تبریز، اصفهان، بندرعباس و شرکت های سرمایه گذاری ملی ایران، هپکو و ایران ترانسفو را به بانک های ملت، صادرات و تجارت واگذار نماید.

۱۶) شورای رقابت با پیشنهاد «ایدرو» مبنی بر آزادسازی قیمت برخی از محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز موافقت کرده است.

۱۷) ذوب آهن اصفهان از تولید میلگرد سایز ۲۳ در کارخانه ذوب‌آهن خبر داده و اعلام کرد که این سایز میلگرد به میزان ۵۰۰ تن، برای اولین بار در بورس کالای ایران عرضه شد.

۱۸) مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا می گوید “امکان زیادی وجود دارد کشور آمریکا بصورت موج‌های پشت سر هم شاهد افزایش موارد ابتلا در تعطیلات سال جدید باشد.”

۱۹) امروز از ساعت ۷:۴۵ صبح مجلس به صورت غیر علنی جلسه دارد تا کلیات بودجه دولت را تصویب یا رد کند.

۲۰) محدودیت‌های کرونایی تا زمانی که وضعیت شهر‌ها سفید نشود، به قوت خود باقی است.

۲۱) مهرداد کریمخانی می گوید “سود بخش صنعتی چین در حدفاصل ژانویه تا نوامبر سال جاری یعنی ۱۱ ماهه اول سال با رشد ۲٫۴ درصدی نسبت به مقطع مشابه سال قبل مواجه شده است.”

۲۲) نخست‌وزیر راسرائیل با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که این رژیم با هرگونه تلاش برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که میان ایران و قدرت‌های جهانی حاصل شد به شدت مخالف است.

۲۳) عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس می گوید ۴۵درصد نهاده های دامی با دلار ۴۲۰۰تومانی، در سامانه بازارگاه بارگذاری نشده است!

۲۴) شکلر توانست از ظرفیت اسمی عبور کند.

۲۵) کنسانتره سنگ آهن فکور صنعت در بورس کالا معامله نشد. قیمت پایه ۱٫۷۸میلیون تومان بود گرید ۶۶درصد.

۲۶) پی وی سی همچنان در مسیر افزایشی خود به رقم ۱۴۹۰ دلار در منطقه GCC رسید اما چینی ها ۱۲۰۰ دلار در آسیای میانه عرضه می کنند.

۲۷) روز گذشته ۱۱۹ نفر بر اثر کرونا در کشورمان جان باختند.

موفق باشید. ۸ دی ۱۳۹۹

ولید هلالات

#درآمد  #گزارش   #حاشیه_سود

ارزش معاملات خرد / ارزش معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *