۱)  ارزش معاملات روز دوشنبه ۱۵٫۵همت، خروج پول ۱۴۳میلیارد تومان، حقیقی ها در گروه کاشی سرامیک و پالایشی نقدینگی وارد کردند. ورود پول به کساوه، شپنا، حکشتی، کانا، نوری، خودرو، شترن، شبندر، خساپا، شبریز، وغدیر. حقوقی ها دشیمی، دفارا، شستا، وملل، قرن خریدند.

۲) مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات می گوید “مصوبه هئیت دولت درباره پرداخت مطالبات بانک ها خبر بسیار خوبی برای بانک ها است. این تصمیم دو بخش دارد که در بخش اول دولت از طریق رد دیون و پرداخت سهام ارزشمند مطالبات بانک ها را که سالهاست بلاتکلیف مانده و رقم قابل توجهی هم بوده، پرداخت می کند و بخش دوم نیز پرداخت بخشی از سهام ارزنده شرکت ها به بانک ها به صورت اقساطی و بدون بهره است که بازهم اتفاق بسیار خوبی برای بانک ها از لحاظ درآمد زایی از سمت این شرکت ها بوده و همچنین اتفاق مثبتی هم برای کل بازار است.”

۳)دلار حواله سنا ۲۵٫۵۸۵ – ۲۵٫۵۶۴، دلار متشکل ارزی ۲۵٫۲۵۰، دلار اسکناس تهران ۲۵٫۷۵۰ تومان.

۴) امین، ددام … گزارش جدید در خصوص افزایش سرمایه دادند.

۵) کاما مجوز تاسیس کارخانه تولید کنسانتره مس سولفیدی با ظرفیت سالیانه ۲۰٫۰۰۰ تن و کنسانتره مولیبدن با ظرفیت سالیانه ۵۰۰ تن دریافت کرد.

۶) در بورس کالا، پلی پروپیلن عمدتا بین ۳۳۰-۳۵۰ میلیون ريال، PVC عمدتا ۳۳۰میلیون ريال، روغن پایه SN500 هر تن ۱۷۱٫۶ میلیون ريال، مس مفتول ۲۰۴۲میلیون ريال، ورق سرد ۲۰۸میلیون ريال، ورق گرم ۱۶۴-۱۶۹ میلیون ريال، ورق گالوانیزه ۲۲۱میلیون ريال.

۷) عضو کمیسیون تلفیق می گوید “تصمیم اعضای کمیسیون بر این شد تا زمانی که دولت لایحه اصلاحی بودجه را به مجلس نیاورد، رأی‌گیری در باره کلیات لایحه بودجه انجام نخواهد شد.”

۸) نوبخت در جمله ای فلسفی فرمود “هنر نیست که بگوییم کسری بودجه داریم بلکه هنر آن است که با همین کسری‌ها، کشور را اداره کنیم.”

۹) رئیس مجلس می گوید “نکته مهم جلسه سران قوا، بحث مربوط به مسائل تحریم و خنثی سازی تحریم ها بود. با رئیس جمهور توافق کردیم که بودجه تورم زا نباشد. “

۱۰) معاون صمت می گوید “به دنبال قیمت‌گذاری دستوری با عرضه در بورس نیستیم”

۱۱) رئیس جمهور در قالب نامه‌ای به وزارت امور اقتصاد و دارایی، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم کا شامل قانون مالیات بر خانه‌های خالی است، را ابلاغ نمود.

۱۲) دژپسند می گوید “صندوق دارا دوم تا پایان سال عرضه می شود”

۱۳) دامنه نوسان برخی نمادها که ۱۰درصدی شده بودند، مجدد ۵درصدی شد.

۱۴) رییس اتاق ایران و سوئیس می گوید “خرید واکسن کرونا از طریق کانال سوییس نیاز به FATF ندارد. باید ۱۸ بانک را از لیست سیاه خارج کنیم.”

۱۵) ترامپ بسته کمک مالی ٩٠٠ میلیارد دلاری مصوب کنگره را امضا کرد و این لایحه وارد فاز اجرایی شد.

۱۶) ایران به دلیل سرمای هوا و جلوگیری از توقف تولید در پتروشیمی ها، صادرات گاز به عراق را کاهش داده و این کشور با قطعی برق مواجه شده است. زاگرس هم که روی ۸۵درصد ظرفیت کار می کرد از روز گذشته ۷۵درصد ظرفیت کار می کند. سال های قبل پتروشیمی ها ۳۰ تا ۴۰ روز توقف فعالیت داشتند اما انتظار می رود سال جاری برای یک پروسه ۴۵ روزه اندکی کاهش تولید داشته باشند و توقفی در کار نباشد.

۱۷) عضو انجمن لوازم خانگی می گوید “با خروج شرکت‌های خارجی از صنعت لوازم خانگی ایران که زمانی حدود ۷۰ درصد در بازار کشورمان سهم داشتند، پتانسیل قابل توجهی برای رشد صنعت فراهم شده است.”

۱۸) وزیر خارجه روسیه “ارائه پیشنهاداتی همچون “برجام +” اشتباه است”

۱۹) فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید “درباره دولت بایدن که گفته می‌شود شاید علاقه‌مند به مذاکره با ایران باشد، این مسأله که تمایل به مذاکره با اصولگرایان دارد، مطرح است و علائمی درباره این مسأله وجود دارد.”

۲۰) اخذ مالیات از تراکنش های بانکی تکذیب شد.

۲۱) قیمت فولاد در چین نزولی است چون شمال چین بسیار سرد بوده و توقف عملیات دارد. قیمت ها در سایر نقاط همچون cis صعودی است. احتمالا چینی ها وارد بازار صادراتی می شوند برای حدود یک ماه و اجازه رشد بیشتر به قیمت ها نمی دهند اما با عبور از روزهای سرد، مجددا وضعیت قیمت ها صعودی می شود.

۲۲) برخی تحلیلگران در بازار جهانی معتقدند که محصولات پتروشیمی به نقطه مقاومتی خود رسیده اند و احتمالا توان رشد بیشتر ندارند. آن ها می گویند محصولاتی که رشد بسیار زیادی داشته احتمالا اصلاح می کنند.

۲۳) شمش در Cis هر تن ۵۷۵دلار معامله شد. ورق گرم ۷۳۰دلار است. بیلت ایران ۵۳۰ دلار شده است که معادل ۱۳۵میلیون ريال هر تن است.

۲۴) بزرگترین معادل سنگ آهن چین از ۲۰ دسامبر با توقف عملیات مواجه شده اند چون ایمن نیستند.

۲۵) قرارداد ساخت کارخانه دوم کنسانتره سنگ آهن اپال پارسیان امضا شد.

موفق باشید. ۹ دی ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بازار_سرمایه     #سهام      #دلار

ارزش معاملات / ارزش معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *