۱) ارزش معاملات خرد روز سه شنبه ۱۸همت بود. خروج پول ۵۳۱میلیارد تومان. توجه حقیقی ها به کاما، کوثر، ملت، برکت، دفارا و در کل گروه دارو، کاشی، تایر بود. حقوقی ها، شستا، شبندر، خودرو، فولاد، وملل، کچاد، فملی، وغدیر، قرن، حسینا خریدند و در کل عمده توجه روی گروه های بزرگ بود.ن.

۲)فرمول قیمت گذاری برای ۱۸ مدل خودرو تغییر کرد، این خودروها بر اساس متوسط قیمت بازار قیمت گذاری می شوند. 

۳) دلار حواله سنا ۲۵٫۵۵۵ – ۲۵٫۵۹۶ تومان، دلار اسکناس تهران ۲۵٫۷۳۰ تومان، دلار متشکل ارزی ۲۵٫۳۳۷ توما

۴) چدن، خدیزل، خبهمن، قثابت … در خصوص افزایش سرمایه از تجدید گزارش دادند.

۵) سفیر ایران در عراق “از هیچ طرفی در هدف قرار دادن سفارت آمریکا حمایت نمی‌کنیم”

۶) مدیر امور مالی بانک ملت می گوید “بر اساس مصوبه دولت شرکت هایی که قرار است سهام آنها به بانک ها واگذار شود، مشخص شد اما اینکه سهم هر بانک چقدر است و یا قیمت تابلو در روز معامله که تاریخ آن هنوز مشخص نیست، چه عددی خواهد بود نیازمند اطلاعات دقیق تری است که هنوز اعلام نشده است.” وی گفته، با یک گزارش شفاف سازی نوع ب، نمادهای بانکی به تابلو باز می گردند.

۷) در بورس کالا روز سه شنبه، ABS بین ۵۱۵ – ۷۷۴ میلیون ريال معامله شد. PVC هر تن ۳۳۰ – ۳۵۸ میلیون ريال، اسلب ۱۰۴ – ۱۱۸ میلیون ريال، شمش فخوز ۱۱۹میلیون ريال، ورق فجر ۲۴۱میلیون ريال معامله شد.

۸) رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران از بلاتکلیفی ۲۲۰ میلیون دلار ارز ترجیحی تخصیص یافته به شرکت‌های دارویی در چین خبر داد و گفت، کُنلون بانک چین دیگر با ایران همکاری نمی‌کند. اگر بانک مرکزی راهی برای انتقال ارز پیدا نکند با کمبود دارو مواجه می‌شویم.”

۹) میزان واردات سنگ آهن چین در هفته گذشته با ۳/۳۶ میلیون تن افت به ۱۳/۴۴ میلیون تن رسید. میزان ورودی سنگ آهن به دو بندر تانگشان ۱۱ درصد و بنادر شاندونگ ۱۴ درصد افت داشته است.

۱۰) انجمن صنایع آهنی هند از دولت این کشور درخواست نموده تا سریعا صادرات سنگ آهن و فولاد از این کشور را ممنوع نماید.

۱۱) مهرداد کریمخانی می گوید ” شاخص‌دلار به کمتر از ۹۰ واحد سقوط کرد که دلیل آن تصویب بسته ۹۰۰ میلیارد دلاری برای تزریق نقدینگی به اقتصاد آمریکا است.”

۱۲) کلیات بودجه تصویب شد. سخنگوی دولت می گوید ” ارسال لایحه اصلاحی بودجه در دستور کار نیست”

۱۳) وزیر انرژی روسیه معتقد است که تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ به بازیابی تدریجی خود ادامه خواهد داد ولی با رشد ۵ تا ۶ میلیون بشکه‌ای در روز، به سطح پیش از کورونا نخواهد رسید.

۱۴) اداره هواشناسی چین اعلام کرده که موج جدیدی از سرما این کشور را فرا خواهد گرفت به طوری که دمای هوا در برخی نقاط شمالی چین تا منفی ۲۰ درجه هم پایین خواهد رفت. این اتفاق نیاز چین به زغال سنگ را افزایش خواهد داد اما مصرف فولاد به دلیل سردی هواکاهش می یابد. به همین علت قیمت فولاد در چین به زیر ۶۰۰دلار باز گشته اما در cis بی تغییر مانده است.

۱۵) یورو در مقابل دلار تقویت شد و به ۱٫۲۲۵ رسید. بسیاری از شرکت های ایرانی، دارایی ارزش درهم و یورو دارند که در این شرایط تغییر نسبت ها می تواند برای آن ها سود و زیان ایجاد کند.

۱۶) ارزش لیر ترک در مقابل دلار آمریکا به بالاترین میزان خود در دو ماه اخیر رسید، یکی از علل آن خوشبینی به آینده اقتصادی ترکیه است چون این کشور در حال بهبود روابط سیاسی با اسرائیل و انگلیس است که در دنیای سیاست بازیگر اصلی هستند.

۱۷) عراق پذیرفته که بدهی ۲٫۷میلیارد دلاری خود را به ایران بپردازد. ایران می خواهد به جای آن، کالا وارد کند و واکسن کرونا نیز از همین محل تامین می گردد. البته صادرات برق از ترکیه به عراق آغاز شده و در ترکیه ای که وارد کننده گاز است، حالا رقیب ایران در صادرات برق شده!

۱۸) دیوان محاسبات می گوید “میزان ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافته در سال ۹۸ برابر با ۱۵ میلیارد دلار بوده‌ است.”

۱۹) روز گذشته نرخ بازخرید اوراق توسط بانک مرکزی همچون هفته های اخیر ۲۰٫۵درصد تا ۲۱٫۵درصد بود.

۲۰) کارگزاری بانک تجارت هرگونه فروش خرد سهام عدالت در بازار را تکذیب کرد.

۲۱) صدرا، بازارگردان خود را شناخت.

۲۲) به تاریخ ۱۱ بهمن ۱۲درصد سهام نمرینو با قیمت ۸۵۰۰ تومان بلوکی عرضه می شود.

۲۳) ثبت نام و احراز هویت در سجام رایگان شد.

۲۴) جان باختگان کرونا روز گذشته ۱۳۲ نفر بودند.

۲۵) مدیرعامل شرکت بورس می گوید “‏برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه بازارگردانی اکثر نمادها برای حمایت از سهامداران خرد اجرایی شد. در گام بعدی باید کاهش حد نصاب معاملات بلوکی با هدف تعدیل Market Impact بازیگران بزرگ بازار در دستور کار قرار گیرد تا خود وظیفه بازاریابی دارائی‌های مالی‌شان را بر عهده بگیرند.”

موفق باشید. ۱۰ دی ۱۳۹۹

ولید هلالات

#معاملات  #دارویی  #قیمت_گذاری

دلار حواله سنا / دلار حواله سنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *