۱) دلار حواله سنا ۲۵٫۳۵۳ – ۲۵٫۶۳۱ تومان. دلار متشکل ارزی ۲۵٫۶۸۲ تومان، دلار اسکناس تهران ۲۶٫۰۶۰ تومان.

۲) در بورس کالا استایرن بوتادین رابر ۴۲۰-۴۵۰ میلیون ريال، ABS شبصیر ۶۲۰میلیون ريال، PVC هر تن ۳۳۰میلیون ريال، اسلب ۱۲۷میلیون ريال، شمش بلوم رزم حسینی ۱۱۷میلیون ريال.

۳) روز سه شنبه ارزش معاملات ۱۵همت، خروج پول حقیقی ۵۶۷میلیارد تومان. حقیقی ها غذایی، بیمه، زراعت خریدند. بیمه کوثر، شتوکا، چدن، غمینو، غشاذر، افق، شگل، غزر، فسپا. حقوقی ها از صنایع بزرگ حمایت کردند. تجارت، فولاد، بوعلی، شستا، خودرو، وبملت، شپنا.

۴) بورس کالا نامه رزم حسینی مبنی بر قیمت گذاری دستوری را دایورت کرد.

۵) روز جاری سپیدار عرضه اولیه می شود.

۶) خودکفا، قرن، قشیر، رانفور، غگرجی، خدیزل، وافری، دیران … در خصوص افزایش سرمایه گزارش جدید روز کدال گذاشتند.

۷) پورابراهیمی نماینده مجلس می گوید “اگر قرار است قیمت گذاری دستوری انجام شود، بورس کالا برای چه تشکیل شده؟ فلسفه تشکیل بورس کالا چیست؟”

۸) رئیس سازمان بورس می گوید ” بورس و علی الخصوص بورس کالا عامل گرانی ها نیست. بازاری که قیمت ها در آن پایین است ، چطور می تواند عامل گرانی باشد!؟”

۹) شستا با افزایش سرمایه شرکت های تابعه واجد شرایط، از محل تجدید ارزیابی موافقت اصولی می کند. (شرکت های بسیار زیادی مستقیم و غیر مستقیم زیرمجموعه شستا هستند و این مساله به معنای یک موج بزرگ از تجدید ارزیابی است)

۱۰) مدیرعامل شستا “سیمان تامین در شش ماهه سال ۹۹ موفق به تحقق سود تلفیقی بیش از کل سال ۹۸ به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان شد که این موضوع نشان از تقویت زیرساخت‌های مالی سیتا دارد. وضعیت بنیادی سهم «سیتا»، نسبت به زمان عرضه بسیار مناسب‌تر شده است.”

۱۱) بانک مرکزی نحوه واگذاری ایران مال را تایید نکرد.

۱۲) مهرداد کریمخانی می گوید “شاخص ISM تولیدی آمریکا در دسامبر به ۶۰٫۷ واحد رشد کرده که از انتظار ۵۶٫۶ واحدی بازار و همچنین ۵۷٫۵ واحد نوامبر بسیار بهتر است.”

۱۳) مرکز پژوهش‌های مجلس، تورم نقطه به نقطه تا پایان امسال را حدود ۴۵ درصد و تورم سالیانه در محدوده ۳۸ درصد پیش بینی کرد.

۱۴) پتروشیمی جم یک قدم دیگر به دریافت خسارت از پتروشیمی مهر نزدیک شد و منتظر ابلاغ دادگاه است.

۱۵) معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا می گوید “مشکل بازار فولاد این است که وزارت صمت در حوزه اختیارات قانونی خود اقدامات لازم را انجام نمی دهد و به دنبال اختیارات فراقانونی است!”

۱۶) شرکت بیمه دانا در نظر دارد نسبت به فروش املاک مازاد بر نیاز خود از طریق مزایده عمومی اقدام نماید.

۱۷) عضو هیات رئیسه مجلس می گوید “قیمت محصولات در بورس کالا، دستوری نیست و قیمت هر محصول بر اساس روند عرضه و تقاضا مشخص می شود و با دستور نمی توان قیمت را مشخص کرد.”

۱۸) وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس ضمن ارائه مجوز مجموع افزایش تولید روزانه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای به روسیه و قزاقستان برای ۲ ماه فوریه و مارس، بر سر رقم کاهش تولید روزانه ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار بشکه‌ای برای ماه فوریه و ۷ میلیون و ۵۰ هزار بشکه برای ماه مارس به اجماع رسیدند.

۱۹) ‌پنس به ترامپ گفته که نمی‌تواند مانع از تایید پیروزی بایدن در کنگره شود.

۲۰) هیلاری می گوید “هدیه‌ای که ‎ترامپ می‌تواند در ۱۵ روز آخر به کشور و دنیا بدهد این است که با ایران جنگ راه نیندازد”

۲۱) اعضای کمیسیون تلفیق با اخذ مالیات از خودروهای لوکس در سال آینده موافقت کردند.

۲۲) واکنش ژاپن به غنی سازی ۲۰درصدی ایران “دولت ژاپن نگرانی‌های جدی درباره این اقدام، که نقض‌کننده توافق هسته‌ای است، دارد”

۲۳) آمریکا چند شرکت فولادی را تحریم کرد تا پالس مثبتی به نیروهای خودی در داخل ایران بدهد.

۲۴) مرکز پژوهش ها “به دلیل کمبود منابع ارزی دولت و در هفت ماهه نخست امسال،‌ حدود ۵ میلیارد دلار برای کالای اساسی از صندوق توسعه ملی و ذخایر بانک مرکزی تهیه و منجر به افزایش پایه پولی شد.”

۲۵) ریاض روزانه تا یک میلیون بشکه از تولید خود می‌کاهد.

۲۶) مدیرعامل وبصادر می گوید “کاهش مطالبات از دولت، کیفیت دارایی‌های بانک صادرات را افزایش می‌دهد”

۲۷) چین به هیات اعزامی سازمان بهداشت جهانی برای بررسی منشا شیوع کرونا، اجازه ورود نداد

۲۸) مقامات کره ای به تهران می آیند.

۲۹) ترامپ یک روز قبل از ورود بایدن به کاخ سفید، به اسکاتلند می‌رود.

۳۰) مهرداد کریمخانی می گوید “چارلز اوانز از فدرال رزرو در اظهاراتی اعلام کرده با توجه به اینکه تحقق تارگت تورم میانگین دو درصد برای اقتصاد آمریکا چندین سال زمان خواهد برد، نرخ بهره نیز در بلند مدت در سطوح نزدیک صفر باقی خواهد ماند. “

موفق باشید. ۱۷ دی ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بازار_سرمایه     #سهام      #دلار

خروج پول حقیقی / خروج پول حقیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *