۱) دلار حواله نیما ۲۵٫۵۵۳ – ۲۵٫۶۱۷ تومان، دلار اسکناس ۲۵٫۴۷۰ تومان.

۲) در بورس کالا ، استایرن منومر ۲۰۳میلیون ريال، الکیل بنزن خطی ۳۰۵میلیون ريال، PVC هر تن ۳۳۰-۳۵۸ میلیون ريال، سبد میلگرد ۱۲۹-۱۳۴ میلیون ريال، شمش آلومینیوم ۵۰۰میلیون ريال.

۳) گندله ۲۸میلیون ريال در بورس کالا عرضه شد اما خریدار نداشت.

۴) در هفته گذشته بانک مرکزی ۵۱٫۸ هزار میلیارد ریال نقدینگی با حداقل نرخ ۲۰ درصد در قالب بازخرید اوراق را انجام داد.

۵) روز چهارشنبه ۱٫۸همت خروج پول داشتیم. قاسم، خدیزل، پتایر، غمینو بیشترین ورود پول را از سمت حقیقی ها داشت. بانک تجارت، شستا، فولاد، وبملت، خودرو، بوعلی توسط حقیقی ها خرید شد.

۶) دیران، خودکفا، خمحور، رانفور، دماوند، جوین در خصوص افزایش سرمایه خود گزارش جدید دادند.

۷) پارسیس تحلیل می گوید وغدیر در ۵۳درصد NAV و پارسان در ۵۹٫۶د رصد NAV معامله می شود.

۸) معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از کوره شماره یک بعد از ۵ سال توقف ، گفت “با بهره‌برداری از کوره شماره یک ذوب آهن، در مجموع سه کوره تولید آنها به ۳میلیون تن خواهد رسید.”

۹) قیمت خودرو مجددا در سایت های خرید و فروش درج شد.

۱۰) قطر می گوید “در صورت پایبندی اسرائیل به طرح صلح عربی، روابط با تل آویو را عادی‌سازی می‌کنیم.”

۱۱) وزارت خزانه داری آمریکا در نظر دارد تا دارندگان ارزهای دیجیتال همانند بیتکوین را مجبور به افشای دارایی‌های خود به شبکه مقابله با جرائم مالی این کشور کند.

۱۲) نرخ بیکاری اقتصاد آمریکا در دسامبر بدون تغییر نسبت به ماه قبل در همان ۶٫۷% باقی ماند که از انتظار ۶٫۸% بازار اندکی بهتر است اما با ۳٫۵درصد قبل از کرونا فاصله دارد.

۱۳) مهرداد کریمخانی می گوید “بنا بر اعلام کمیسیون ملی مس در شیلی سطح تولیدات این کشور در نوامبر با افت ۳ درصدی مواجه شده است که دلیل آن افزایش محدودیت‌ها برای مبارزه با گسترش ویروس کورونا بوده است. کشور پرو نیز اعلام کرده که سطح تولیدات مس این کشور هم در نوامبر نسبت به سال قبل یک افت ۲٫۴ درصدی نشان می‌دهد. این کشور هم محدودیت‌های کورونایی را دلیل این افت تولید عنوان کرده است.”

۱۴) چارلز اوانز از فدرال رزرو شیکاگومعتقد است که نرخ بهره در آمریکا تا قبل از سال ۲۰۲۴ افزایش نخواهد یافت چرا که لازمه این کار، رسیدن تورم به سطح هدف میانگین دو درصدی است.

۱۵) کسری تراز تجاری آمریکا در ماه نوامبر با رشد ۵ میلیارد دلاری به ۶۸٫۱ میلیارد دلار رشد کرد که از انتظار ۶۵٫۲ میلیارد دلاری بازار بدتر است.

۱۶) قیمت شکر به بالاترین ارزش خود از ماه مِی ۲۰۱۷ رسیده است که دلیل آن افزایش تقاضا همزمان با کاهش عرضه توسط دو تولید کننده بزرگ شکر در جهان یعنی برزیل و تایلند بوده است.

۱۷) قیمت نفتا در پایان هفته با ۱۵٫۱۱ دلار افزایش به ۵۰۲٫۰۴ دلار در هر تن صعود کرد.

۱۸) همتی می گوید “در سال ٩٨ و سال ٩٩ تاكنون، درآمد ناشي از صادرات نفت ايران، جمعا كمتر از ٢٠ ميليارد دلار و دسترسي بانك مركزي به آن نيز بسيار كمتر بود.”

۱۹) نماینده مردم آبادان می گوید “با پیگیریهای به عمل آمده از سوی تاپیکو و کسب موافقت این شرکت، واحد دوم pvc آبادان (پتروشیمی دوم) در اراضی مربوط به پتروشیمی واقع در منطقه ی حفار شرقی احداث و راه اندازی می شود.”

۲۰) طبق نظر سنجی پلتس از فعالان بازار الومینیوم ، تمام مشارکت کنندگان معتقد بودند که تولید الومینیوم چین با توجه به حاشیه سود بالای ان افزایش خواهد داشت. درواقع انتظار حفظ قیمت ها در سطح فعلی و عدم افزایش قیمت الومینا ، چشم انداز سوداوری مطلوبی را به وجود اورده است. قیمت الومینا در بازار چین حدود ۳۵۱ دلار و قیمت الومینیوم در بازه ۲۱۶۷ تا ۲۶۳۱ دلار پیش بینی می شود.

۲۱) عضو هیات رئیسه مجلس می گوید “اگر تحریم رفع نشود، بازرسان آژانس را سوم اسفند اخراج می‌کنیم.”

۲۲) وزیر مسکن و شهرسازی چین میگوید خانه محل زندگی است و نباید عامل دلالی و سودجویی تجار شود. وی گفته دولت در سال جاری مقرراتی در راستای ساخت و تحویل مسکن به قشر جوان شهرها بر مبنای اجاره یا اجاره به شرط تملیک برنامه ریزی و اجرا خواهد کرد که شامل کاهش مالیات و افزایش سرمایه گذاری در این حوزه خواهد بود.

۲۳) دانش جعفری می گوید “در بحث FATF، اگر همه در شورای هماهنگی با یکدیگر متحد نباشند راه به جایی نخواهیم برد.”

۲۴) چین در واکنش به تصمیم نماینده آمریکا در سازمان ملل برای سفر به تایوان، این اقدام را همانند بازی با آتش توصیف کرد.

۲۵) میزان ذخایر ارزی چین با ۳۹ میلیارد دلار افزایش نسبت به ماه قبل به سه تریلیون و ۲۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

موفق باشید. ۲۰ دی ۱۳۹۹

ولید هلالات

#بازار_سرمایه     #سهام      #دلار

بورس کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *