هرمز، بررسی سودآوری در سناریوی های مختلف

فولاد هرمزگان در سال جاری به احتمال زیاد سودی بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ تومان به ازای هر سهم محقق خواهد کرد. در این پست بر آن هستیم تاثیر مصوبه جناب رزم حسینی را در حالت های مختلف بر سود سال آینده بررسی کنیم. ‏ شرکت سال آینده توانایی تولید ۱٫۵۸ میلیون تن اسلب را دارد و در ماه های اخیر در حدود نیمی از حجم فروش شرکت در بورس کالا عرضه شده است. در سناریوی پایه فرض شده است که نرخ گندله هم به نزدیکی فوب خلیج فارس برسد و قیمت های جهانی از نرخ های نزدیک به ۷۰۰ دلار فعلی به ۵۰۰ دلار برسد. همانگونه که مشاهده می شود سود هر سهم در این سناریوی کاملا بدبینانه ۱۸۵ تومان به ازای هر سهم خواهد شد.

‏ در ردیف دوم تاثیر پارامترهای مختلف دیده شده است. همانگونه که مشاهده می شود هر پارامتر به تنهایی می تواند تاثیر بسزایی بر سود شرکت داشته باشد و همین ابهام و ترس باعث عدم اقبال بازار به سهم شرکت و سایر شرکت های فولادی شده است.

کارگزاری بانک صنعت و معدن

#هرمز    #فولاد    #بورس

فولاد هرمزگان در سال جاری به احتمال زیاد سودی بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ تومان به ازای هر سهم محقق خواهد کرد. در این پست بر آن هستیم تاثیر مصوبه جناب رزم حسینی را در حالت های مختلف بر سود سال آینده بررسی کنیم.

‏ شرکت سال آینده توانایی تولید ۱٫۵۸ میلیون تن اسلب را دارد و در ماه های اخیر در حدود نیمی از حجم فروش شرکت در بورس کالا عرضه شده است. در سناریوی پایه فرض شده است که نرخ گندله هم به نزدیکی فوب خلیج فارس برسد و قیمت های جهانی از نرخ های نزدیک به ۷۰۰ دلار فعلی به ۵۰۰ دلار برسد. همانگونه که مشاهده می شود سود هر سهم در این سناریوی کاملا بدبینانه ۱۸۵ تومان به ازای هر سهم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *