۱) شیران، وخارزم، دکپسول، دشیمی، گکیش، رنیک، ومعادن، آریا در خصوص افزایش سرمایه گزارش جدید روی کدال گذاشتند.

۲) قائم مقام مدیرعامل سایپا ابلاغ قیمت‌های جدید خودروسازان را تایید کرده و گفته که این قیمت‌ها از بهمن‌ اعمال خواهد شد.

۳) ارزش معاملات روز دوشنبه حدود ۵همت بود که ۱٫۴۸همت خروج پول حقیقی صورت گرفت.

۴) دلار حواله سنا ۲۴٫۳۷۷ – ۲۴٫۹۸۵ تومان. دلار اسکناس تهران ۲۱٫۳۰۰ تومان.

۵) شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت‌های گروه بهمن موتورهای ۳ و ۴ سیلندر کم مصرف تولید کرده است.

۶) در بورس کالا روز دوشنبه اسلاک واکس ۱۳۰میلیون ريال، روغن پایه ۱۷۲٫۷ میلیون ريال، شمش فایرا ۵۰۸میلیون ريال، ورق گرم مبارکه ۱۶۰میلیون ريال، گالوانیزه ۲۳۵٫۵ میلیون ريال،. ورق سرد ۲۰۷میلیون ريال، لوب کات سبک ۸۲٫۳ میلیون ريال. گندله عرضه شد اما خریدار نداشت.

۷) کایتا با شهرداری قرچک بر روی زمین ها به توافق رسید و آن را افشا کرد.

۸) وگردش قصد دارد بخشی از شرکت های سرمایه پذیر خود را بفروشد.

۹) ماشاالله عظیمی، عضو شورای عالی بورس، تشکیل بازار برتر با دامنه نوسان ۱۰ درصدی را تکذیب کرد.

۱۰) داریوش اسماعیلی، ایده پرداز ارزان فروشی فولادی ها استعفا کرد. مدیرعامل فعلی ملی مس جای او را خواهد گرفت. تعویض غضنفر با رونالدو در دقیقه ۹۰!

۱۱) عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید “جلسه فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی برای بررسی آخرین وضعیت ⁧ بورس ⁩ در پی شرایط خاص بازار سرمایه، ریزش شاخص و عدم اخذ تصمیمات مناسب توسط مدیران ارشد بازار در وضعیت کنونی، فردا وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس را به کمیسیون اقتصادی احضار کردیم.”

۱۲) قاضی زاده، نماینده مجلس، لیست حقوقی های برهم زننده تعادل بازار را راسا به قوه قضائیه ارسال کرد. خالص فروش‌های این حقوقی‌های بزرگ در مرداد و شهریور، بیش از ۶۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

۱۳) شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید “‏حال که تیم اقتصادی دولت پیشبینی بهبود شرایط اقتصادی کشور را دارند، بهتر است تا این فرصت‌ها نیز از بین نرفته با سیاست‌های سنجیده اصلاح نرخ بهره، تقویت پایه پولی و هدایت نقدینگی به سمت تولید حمایت عملی خود از ‎جهش تولید و فعالان ‎بازار سرمایه را نشان دهند.”

۱۴) نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس می گوید “بورس در حال تبدیل شدن به یک بحران اجتماعی و اقتصادی است و مردم بخش زیادی از دارایی خود را در این بازار از دست داده‌اند دولت مردم را دعوت کرد اما میزبان خوبی نبود.”

۱۵) روز گذشته مردم مقابل شرکت بورس تجمع کردند. بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی به آن پرداختند.

۱۶) حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس می گوید “در روزهای اخیر بیش از ۵۰۰ پیامک از مردم رسیده که همگی از ریزش روزهای اخیر در ارزش سهام بورس گله‌مند و خواستار رسیدگی به این وضعیت بودند. چنانچه وزیر اقتصاد ظرف یک هفته آینده نسبت به شفاف‌سازی و تعیین تکلیف بورس اقدام نکند، از ابزارهای نظارتی همچون شکایت در قالب ماده ۲۳۴ و تحقیق و تفحص موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.”

۱۷) رییس کنفدراسیون صادرات ایران می گوید “تحولات کوتاه مدت رخ داده در بازار ارز را نمی‌توان به عنوان ملاکی جدی برای سرنوشت این نرخ در ماه‌های آینده در نظر گرفت.”

۱۸) عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید “واردات خودروی دست دوم شایعه‌ای بیش نیست”

۱۹) نماینده دائم ایران در سازمان ملل می گوید “موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به برجام روشن است. ما به تعهدات خود عمل می‌کنیم. کاهش تعهدات هم براساس خود برجام بوده است. در عین حال، یک زمان‌بندی در مصوبه مجلس وجود دارد و ما هم در این مسیر پیش می‌رویم.”

۲۰) یک منبع نزدیک به بایدن می گوید “اگر ایران به پایبندی به توافق بازگردد ما هم به آن باز می‌گردیم. این نخستین گام خواهد بود.”

۲۱) رئیس دفتر رئیس جمهور می گوید “آن چیزی که ما مطرح می‌کنیم این است که باید هر آنچه در دولت ترامپ اتفاق افتاده باید به قبل از دولت ترامپ برگردد؛ ما روی این جدی هستیم. باید تمامی تحریم‌ها،‌ انواع و اقسام تحریم‌های شرکت‌ها و افراد که در این زمینه مورد تحریم قرار گرفتند باید به قبل از دوره ترامپ برگردد.”

۲۲) تخت روانچی در یک مصاحبه می گوید “برجام در وضعیت خوبی نیست. روسیه نگفته اقدام ایران به منزله خروج از برجام است. در NPT درصدی برای سقف غنی‌سازی وجود ندارد. اینکه دولت آینده آمریکا چه کار خواهد کرد، نمی‌دانیم. این دولت باید کارش را از روزهای آینده دیگر شروع کند، بعد ازآن می‌توان قضاوت کرد.”

۲۳) در پی اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه چند مقام پکن، وزارت خارجه چین اعلام کرد مقامات آمریکا را که موضعی مداخله‌جویانه در مسئله تایوان داشته‌اند، تحریم خواهد کرد.۲۴) بایدن که این هفته مراسم تحلیفش برگزار می شود ، قصد دارد به سرعت مجوز ساخت خط لوله ۹ میلیارد دلاری به نام کی‌استون را لغو کند.

۲۵) امیر صباغ می گوید “چین با وجود کرونا موفق شده تا در سال گذشته رشد اقتصادی ۲٫۳%+ را به ثبت رسانده و در سه ماهه چهارم رشد اقتصادی ۶٫۵%+ داشته باشد که فرای انتطار ۶٫۱%+ اقتصاددانان است.”

۲۶) بانک آمریکا BofA روز گذشته پیش بینی خود از قیمت فلزات در سال ۲۰۲۱ را بروزآوری کرده و قیمت مس در سه ماهه چهارم امسال را به ۹۵۰۰$ /تن افزایش داده است.روی شاهد رشد ۲۰۰$ قیمت نسبت به پیش بینی قبلی بوده و پیش بینی قیمت آلومینیم نیز ۱۲۵$ بالاتر از قبل شده است.

۲۷) آمار خودروسازی چین نشان می دهد که میزان تولید و فروش در سال ۲۰۲۰ به نسبت سالانه ۲ درصد کاهش داشته است.

۲۸) قیمت قراضه اندکی کاهش یافته است. شمش CIS هر تن ۵۸۵ دلار است. سنگ آهن ۱۷۳٫۳ دلار معامله می شود.

۲۹) یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت که این کشور شناور نظامی خود را که در نزدیکی تنگه هرمز حضور یافته بود از این آبراه دور کرده است تا روحیه مثبت قبل از مذاکره با ایران در مورد نفتکش توقیف شده و ملوانان را تقویت کند.

۳۰) تولید پالایشگران چین در سال ۲۰۲۰ با سه درصد افزایش به رقمی قابل‌توجه رسید و تولید گاز این کشور حدود ۱۰ درصد افزایش یافت.

۳۱) مهرداد کریمخانی می گوید “قیمت جهانی شکر بعلت کاهش عرضه تولید کنندگان بزرگ آن در جهان و افزایش امیدها به بازیابی سریع اقتصاد جهانی به رشد خود ادامه می‌دهد.”

۳۲) بانک مرکزی چین در راستای حفظ نقدینگی در اقتصاد این کشور، به میزان ۲ میلیارد یوآن در قالب ریپوی معکوس با نرخ ۲٫۲% به بازار پول این کشور تزریق کرده است.

۳۳) مهرداد کریمخانی می گوید “گروه خدمات مالی BBVA که یکی از بزرگترین کمپانی فعال در عرصه خدمات مالی در جهان محسوب می‌شود، پیش‌بینی کرده که اقتصاد جهانی علی‌رغم افت ۲٫۶% در سال ۲۰۲۰، در سال ۲۰۲۱ به میزان ۵٫۳% رشد کند که همچنان با سطح رشد پیش از کورونا فاصله دارد. این کمپانی انتظار دارد که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴٫۱% رشد کند.”

۳۴) نروژ می گوید “هیچ ارتباطی بین مرگ‌ها و واکسن فایزر-بیونتک وجود ندارد”

۳۵) بانک مرکزی ایران اعلام کرد که حاضر نیست منابع خود را به ساز و کار حمایت از مبادلات تجاری(اینستکس) وارد کند و ترجیح می‌دهد واردات کالا به ایران را از سایر مسیرهای ممکن و بدون اتکا به کانال مالی اروپا دنبال کند.

۳۶) کانال تجارت نفت می گوید متوسط قیمت ۴ منطقه گازی ۱۰٫۲سنت است. در فرمول تعیین خوراک پتروشیمی های گازی، ۵۰درصد فرمول به این عدد وابسته است و ۵۰درصد دیگر بر اساس قیمت گاز داخلی است.

موفق باشید. ۳۰ دی ۹۹

ولید هلالات

#سهام     #بورس    #دلار

افزایش سرمایه / افزایش سرمایه / افزایش سرمایه / افزایش سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *