بازار بورس که امروز کار خود را صعودی آغاز کرده بود، در پایان معاملات با افزایش عرضه ها همراه شد و همین اتفاق مانع رشد شاخص شد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ١٢ هزار و ۶٠٨ واحد رشد به عدد یک میلیون و ٢٣۴ هزار و ۶٧٨ واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن اما در پایان معاملات امروز، با ٢ هزار و ٨١٧ واحد رشد به عدد ۴٣٧ هزار و ۵٧٠ واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد ١٧ میلیارد و ۶١١ میلیون سهم با ارزش ١۵۶ هزار و ۵١٢ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، شپنا و پارسان بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نمادهای پرتراکنش نیز، شستا، خودرو، خساپا، شپنا، فملی، وتجارت و فولاد بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با ١۴٩ واحد افت به عدد ١٨ هزار و ٢٩٧ واحدی رسید.

نمادهای کگهر، غصنو، ذوب، وسپهر، زاگرس، آریا و سمگا تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نمادهای چخزر، سپیدار، وسپهر، ذوب، زملارد، بپیوند و شگویا نیز بیشترین تراکنش ها را به خود اختصاص دادند.

بازار بورس امروز در شرایطی با افزایش عرضه ها همراه شد که در ابتدای کار، صعودی بود و شاخص کل با وجود این که تا مثبت ۲۵ هزار واحد نیز جلو رفته بود، در پایان کار به افزایش ۱۲ هزار واحدی بسنده کرد.

با این وجود وضعیت برای سهم های کوچک نامطلوب تر بود و از این رو شاهد آن هستیم که شاخص کل هم وزن با افت رو به رو شده است.

نقشه بازار نشان می دهد که سهم های پالایشی شاخص کل را در اعداد مثبت نگه داشته اند و می توان این گونه پیش بینی کرد که در صورت ادامه روند عرضه ها مانند امروز، شاخص کل نیز در معاملات فردا افت خواهد کرد.

نکته قابل توجه در معاملات امروز این بود که حجم معاملات تقریبا بیش از ٣ برابر روز گذشته بود و این می تواند نشان از خروج قابل توجه سرمایه از بازار داشته باشد.

با این حال ارزش معاملات ١۵ هزار میلیارد تومانی می تواند نشان دهد که امیدها به بازار همچنان وجود دارد و دست به دست شدن سهام، ممکن است در آینده وضعیت را بهبود بخشد ولی باید دید که آیا خریدهایی که امروز صورت گرفته می تواند جلوی عرضه های چشمگیر را بگیرد یا این که افت شاخص ادامه خواهد داشت؟

اکونومیست فارسی

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.
کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse
ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org
خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *