۱) شرکت دارویی بالک البرز به همراه دو شرکت ایران دارو و البرز دارو از هشت قلم محصول جدید دارویی در حوزه مکمل ها ، مواد اولیه و داروهای ایورمکتین و موکوسیل رونمایی کردند.

۲) در بورس کالا استایرن بوتادین رابر ۳۶۰-۳۷۶ میلیون ريال، ABS هر تن ۴۹۳ میلیون ريال، PVC شغدیر ۲۸۸میلیون ريال. اسلب بورس کالا ۱۲۵٫۶ میلیون ريال، شمش فولاد خوزستان ۱۰۱٫۸ میلیون ريال.

۳) روز سه شنبه ۱۲٫۶همت ارزش معاملات. خروج پول حقیقی ۱٫۱همت. حقیقی ها افق، وهنر، شبریز، دکپسول، سرود خریدند. حقوقی ها شستا، فولاد، فملی، خودرو، شبندر، شرانل.

۴) فچار، افق، غدشت … در خصوص افزایش سرمایه گزارش جدید دادند.

۵) وسپهر با جا به جایی درون گروهی سهام صادرات ۳۰۲میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.

۶) دلار حواله سنا ۲۲٫۸۵۸ – ۲۲٫۹۵۴ تومان، دلار اسکناس تهران ۲۳٫۶۵۰ تومان.

۷) مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران می گوید “تجارت خارجی ایران در ۱۰ ماهه امسال به وزن ۱۲۲ میلیون تن و ارزش ۵۹ میلیارد دلار ثبت شد که این رقم نسبت به عملکرد ماه گذشته (آذرماه) افزایش قابل توجهی دارد”

۸) وامید قصد دارد سه زیرمجموعه سیمانی خود را بلوکی عرضه کند. تاریخ این عرضه ۱۰ اسفند ماه خواهد بود. سیلام، سکرد، سبجنو برای فروش آگهی شدند.

۹) مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران می گوید “: طرح ساخت واحد سی‌سی‌آر (اتان‌زدایی از گاز مایع و واحد اشباع بنزن) پالایشگاه تهران در مرحله نهایی فرآیند مناقصه قرار گرفته است. سودآوری حاصل از اجرای این طرح حدود یک دلار به ازای هر بشکه نفت‌خام پیش‌بینی می‌شود.”

۱۰) بلومبرگ می گوید “صادرات نفت ایران در دسامبر گذشته به بالاترین میزان از مارس گذشته رسید و انتظار می‌رود برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۹، فراتر از ۶۰۰ هزار بشکه در روز طی ماه جاری برود.”

۱۱) گروه ایران‌خودرو پس از عبور از رکورد تولید سال گذشته در پایان آذرماه، ششم بهمن‌ماه نیز، رکورد تولید سال ۹۷ را نیز پشت سر گذاشت.

۱۲) ابراهیمی مدیرعامل پالایش نفت اصفهان می گوید “با اجرای پروژه تصفیه گازوئیل، تمام ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی شپنا مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو ۵ خواهد شد. طرح تصفیه گازوئیل با هزینه‌ای معادل ۴۹۵ میلیون یورو و ۳۱۹۱ میلیارد تومان انجام می‌گیرد.”

۱۳) میانگین نرخ بهره اوراق بدهی دولتی در نتیجه حراج این هفته، برابر ۲۰٫۷ بود که نسبت به هفته گذشته (۲۱٫۱۳) کاهش نشان می‌دهد.

۱۴) نامه‌های مجلس در خصوص تخلفات بورسی به سازمان بازرسی ارجاع شد.

۱۵) برونو لو مایر وزیر دارایی فرانسه می گوید “درصورت اعمال تعطیلات سراسری دیگری، رشد اقتصادی موردنظر خود را در سال جاری از دست خواهد داد.”

۱۶) یی گانگ، رئیس بانک مرکزی چین می گوید “این بانک به سیاست های پولی حمایتی خود ادامه می دهد.”

۱۷) صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد اقتصاد ترکیه را با قابلیت دسترسی به واکسن کرونا افزایش داد.

۱۸) مدیرعامل شرکت نیروکلر می گوید “موفق شدیم عملیات طراحی، تامین و نصب تجهیزات و خطوط مربوط به طرح توسعه واحد آب ژاول را روز چهارشنبه دوم بهمن ماه و زودتر از موعد مقرر به پایان برسانیم. با بهره برداری از این طرح ظرفیت تولید روزانه آبژاول حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته و از ۶۰ به ۱۲۰ تن در روز می رسد.”

۱۹) صادرات محصولات پایانی فولاد چین در سال ۲۰۲۰ برای پنجمین سال پیاپی با کاهشی ۱۶٫۵ درصدی به ۵۳ میلیون تن در مجموع کاهش پیدا کرد.

۲۰) مدیرعامل فولاژ می گوید “محصولات این شرکت در صنایع مهم و مادر کشور از جمله نفت، گاز و خودروسازی کاربرد دارد و در حال حاظر ظرفیت تولید این محصولات به بیش از ۵۲۰ هزار تن رسیده است.”

۲۱) سنگ آهن ۶۲درصد چین ۱۶۴٫۶۵ دلار هر تن. قراضه ترکیه ۴۱۳ دلار . شمش CIS هر تن ۵۶۵ دلار.

۲۲) این هفته قیمت متانول آسیا به علت اختلال در تامین اندکی افزایش یافت.

۲۳) سخنگوی گارد ساحلی اندونزی به رویترز اعلام کرد نفتکشهای ایرانی و پانامایی که به اتهام انتقال غیرقانونی نفت در آبهای مالزی، توسط مقامات این کشور توقیف شده اند در مسیر جزیره باتام هستند تا برای تحقیقات بیشتر در این منطقه لنگر بیاندازند.

۲۴) بانک انگلیسی بارکلیز در تازه‌ترین چشم‌انداز خود برآورد قیمت نفت برای سال ۲۰۲۱ را افزایش داد.

۲۵) برآوردهای موسسه پترو لجستیکز نشان می‌دهد سطح پایبندی اوپک‌پلاس به توافق کاهش تولید در ماه ژانویه به‌طور میانگین به ۸۵ درصد رسیده است.

۲۶) مهرداد کریمخانی می گوید “پرزیدنت بایدن قصد دارد تا فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در شرکت‌های مرتبط با ارتش چین را لغو کند. در این صورت دیگر بورس‌های

۲۷) شاخص دلار به ۹۰٫۱ واحد کاهش یافته چرا که بسته بزرگ دلاری بایدن سطح کسری بودجه دولت فدرال آمریکا را به طرز بی سابقه‌ای تشدید خواهد کرد. این امر جذابیت دلار برای سرمایه‌گذاری را شدیدا تحت شعاع قرار داده است.

۲۸) مهرداد کریمخانی می گوید “بنا به گزارش انستیتوی نفت آمریکا APIسطح ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۲ ژانویه با کاهش ناگهانی ۵٫۲۷ میلیون بشکه‌ای مواجه شده در حالی که بازار انتظار افزایش ۶۰۰ هزار بشکه‌ای آن را داشت. “

۲۹) عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می گوید ” ارز ۴۲۰۰ تومانی به تاریخ پیوست. براساس مصوبه کمیسیون تلفیق و پس از تصویب نهایی در صحن علنی مجلس، ارز دارو در سال آینده تک‌نرخی می‌شود اما نرخ دقیق آن‌را دولت تعیین می‌کند.”

۳۰) زیر امور خارجه ایران امروز سه‌شنبه از ثبت واکسن کرونای روسی اسپوتنیک‌وی در ایران خبر داد.

۳۱) تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های پرسیس ژن و داروسازی اسوه در زمینه توسعه داروهای بیوتکنولوژی به امضا رسید.

۳۲) ظریف می گوید ” تا ۲۱ فوریه تحریم‎ لغو نشود، اجرای پروتکل الحاقی متوقف می‎شود.”

۳۳) دفتر ریاست جمهوری فرانسه مدعی شد که اگر ایران خواهان بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای است، ابتدا خود باید به این توافق احترام بگذارد.

۳۴) ظریف در واکنش به فرانسه می گوید “چرا در کره زمین، ایران؛ کشوری که محکم ایستاد و ۴ سال تروریسم اقتصادی وحشیانه آمریکا را که بر خلاف برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده، شکست داد، باید اول ژست حسن نیت نشان دهد؟ این آمریکا بود که بدون دلیل توافق را نقض کرد. این (آمریکا) باید اشتباه خود را جبران کند و پس از آن ایران پاسخ خواهد داد.”

۳۵) عراقچی می گوید “هیچ مذاکره ای درمورد برجام یا موضوعاتی فراتر از آن وجود نخواهد داشت”

۳۶) ییس جمهوری روسیه در نخستین گفت و گوی تلفنی با جو بایدن پس از انتخاب به عنوان رییس جمهوری آمریکا، بر لزوم بهبودی روابط مسکو و واشنگتن تاکید کرد و درباره برخی موضوع های بین المللی ازجمله برجام گفت و گو کردند.

۳۷) سخنگوی دولت می گوید “هیچ برنامه ای برای مذاکره با آمریکا نداریم” (برای مسائل دیگر هم هیچ برنامه ای ندارید دوست عزیز)

موفق باشید. ۸ بهمن ۱۳۹۹

ولید هلالات

#سهام    #بورس    #دلار     #بورس_کالا

بورس کالا / بورس کالا / بورس کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *