۱) روز چهارشنبه معاملات خرد ۱۳همت، خروج پول هزار میلیارد تومان. ورود پول حقیقی به سیمان. توجه حقوقی ها به چند رشته ای و بانک. حقیقی ها کی.بی.سی، شپنا، وهنر، شبریز، اسیا خریدند. حقوقی ها شستا، خساپا، خودرو، فملی، وبصادر، فولاد، بهمن.

۲) استایرن منومر ۱۸۹میلیون ريال، اسید استیک ۱۲۷میلیون ريال، الکیل بنزن خطی ۲۷۶میلیون ريال، منو اتیلن گلایکول ۱۱۶میلیون ريال، کریستال ملامین ۳۵۴میلیون ريال، شمش فایرا ۴۸۸میلیون ريال، سبد میلگرد مخلوط ۱۱۳میلیون ريال.

۳) دلار حواله سنا ۲۲٫۹۲۲ – ۲۳٫۰۰۹ تومان. اسکناس تهران ۲۴٫۱۵۰ تومان.

۴) کحافظ، ومعادن، غزر، وتعاون، زماهان، قاسم، غپینو، قچار، های-وب … در خصوص افزایش سرمایه خود گزارش جدید دادند.

۵) از ابتدای این آینده دارندگان سهام عدالت می‌توانند به واسطه سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند.

۶) تعهد پذيره نويسـي و بازارگرداني اوراق اجاره شرکت گروه توسعه مالي مهر آيندگان به لوتوس واگذار شد.

۷) سنگ آهن دانه بندی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران در تالار حراج باز بورس کالای ایران عرضه می شود.

۸) وزیر صمت در دیدار با تولیدکنندگان و اعضای انجمن سیمان گفت “انجمن‌ سیمان با ایجاد مکانیزم لازم در جهت کنترل قیمت ها و حذف رانت خواران گام بردارد. با قیمت‌گذاری دستوری مخالف بوده و هستم. دولت با واگذاری کارها به بخش خصوصی باید به دنبال اعمال سیاست گذاری های حاکمیتی باشد. وزیر صمت از انجمن تولیدکنندگان سیمان خواست تا با وحدت نظر در جهت قیمت گذاری منصفانه، کنترل قیمت ها، نظارت بر بازار و حذف رانت خواران با ایجاد مکانیزم لازم، گام بردارند.”

۹) نرخ مالیات بر عملکرد شرکت ها که ۲۵درصد سود بود به ۲۰درصد کاهش یافت.

۱۰) صندوق بین المللی پول در گزارش اولیه خود از وضعیت اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد اقتصاد ایران پس از ۳ سال از رکود خارج شود.

۱۱) مدیرعامل خودرو می گوید “موتور سه استوانه ملی وارد مرحله صنعتی سازی می‌شود. این موتور کاملا مناسب برای خودروهای هیبریدی بوده و از سطح تکنولوژی‌های روز و قابلیت اشتراک‌گذاری با سایر خودروسازان داخلی بهره‌مند است.”

۱۲) محسن رضائی می گوید ” امروز از یک طرف تورم، سیلی به صورت مردم نواخته است، از طرف دیگر، سود غیرشرعی و غیر اقتصادی شبکه بانکی به صورت تولیدکنندگان، سیلی زده است. در اقتصاد جهانی، از دهه هفتاد میلادی قرن بیستم که تورم های بزرگ را تجربه کردند، به این نتیجه رسیدند که موضوع تورم را باید از طریق سیاست پولی و کنترل نرخ بهره حل کنند و برای کاهش تورم باید نرخ بهره را پایین بیاورند. “

۱۳) مقامات اندونزی می‌گویند که تحقیقات درباره دو نفتکش ایرانی و چینی که توسط گارد ساحلی این کشور توقیف شده، یک هفته دیگر زمان خواهد برد و اگر مدرک محکمی نباشد این دو نفتکش آزاد خواهند شد.

۱۴) همتی می گوید صادرات نفت نسبت به ۵ماه قبل دوبرابر شده است.

۱۵) از روز یکشنبه تمامی سفرها از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به فرانسه ممنوع خواهد شد. این یک تصمیم کرونایی است.

۱۶) مهرداد کریمخانی می گوید “قیمت نفت‌خام در روز جمعه با رشد مواجه شد ولی این رشد به دلیل کندی در توزیع واکسن کورونا بسیار محدود شد به طوریکه اثر منفی این امر بخش مهمی از اثر مثبت کاهش سطح ذخایر آمریکا و کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولیدات سعودی‌ها را از بین برد. “

۱۷) مهرداد کریمخانی می گوید ” برخی بر این باور هستند که با توجه سیگنال‌های رسیده از کنگره، بنظر نمی‌رسد که بسته مد نظر بایدن خیلی سریع تصویب شود و فعلا برای تصویب آن باید منتظر ماند.”

۱۸) تعداد قراردادهای خرید مسکن در آمریکا در دسامبر نسبت به دسامبر سال ۲۰۱۹ با رشد قابل توجه ۲۱٫۴% مواجه شده که دلیل این امر، قرار داشتن نرخ بهره وام مسکن در کف تاریخی خود و همچنین کاهش عرضه مسکن به کمترین سطح تاریخی خود بوده است.

۱۹) پس از آن که وزارت صنعت چین خبر از کاهش تولید فولاد خام این کشور در سال ۲۰۲۱ داد، قیمت ورق گرم HRC در این کشور افزایش یافت. بنا به اعلام مقامات چینی این کشور در راستای طرح‌های کربن‌زدایی خود، قصد دارد که در سال جدید از ایجاد ظرفیت جدید تولید فولاد در این کشور جلوگیری نماید. در همین راستا دولت چین شرکت‌های بزرگتر فولادی این کشور را تشویق به تملیک شرکت‌های کوچکتر کرده است تا اهداف دولت محقق شود.

۲۰) تشدید وضعیت کورونایی در چین بعنوان اصلی‌ترین متقاضی مس و همچنین رشد شاخص‌دلار باعث افت قیمت مس شده است.

۲۱) صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد قیمت نفت خام در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۱ درصد بهبود می‌یابد و به بیش از ۵۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

۲۲) پتروشیمی جم با طراحی جدید تیپ برنرهای کوره‌های گازی، ضمن دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت تیپ‌برنرها، موفق به بهبود عملیات تعمیراتی و تولید شد و برآورد سود حاصل از این دستاورد رقمی بالغ بر ۶۰۰ هزار یورو در سال به ازای هر کوره گازی است.

۲۳) امیر صباغ می گوید “حجم بالای پروژه های زیرساختی در چین باعث شده تا تعداد بیل مکانیکی فروش رفته در این کشور طی سال گذشته با جهش ۴۰% به ۳۲۷٫۶ هزار دستگاه برسد!”

۲۴) گواهی کشف بزرگترین معدن طلای ایران صادر شد. این معدن مرتبط با تاصیکو خواهد بود.

۲۵) سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین می گوید “همکاری و حسن نیت، یک خیابان دو طرفه است و نه یک بولوار یک طرفه. امیدواریم فرصت‌ها از دست نروند، چرا‌که همکاری فوق‌العاده کنونی به همکاری عادی باز می‌گردد.”

۲۶) وزیر خارجه آلمان گفت که رایزنی‌های قدرت‌های اروپایی و آمریکا درباره بازگشت ایالات متحده به برجام احتمالا بزودی شروع خواهد شد.

۲۷) نشریه وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات دولت بایدن می گوید ” آمریکا می‌کوشد تا توافق هسته ای با ایران را به یک توافق شامل موضوعات دیگر الحاق کند.”

۲۸) قال ظریف “برای بازگشت به توافق هسته ای آمریکاباید برادری😳 خود را ثابت کند”

۲۹) گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خواست تا برای خروج از بن بست فعلی در خصوص توافق هسته ای همکاری کنند اما همزمان اذعان کرد که انتظار«نتیجه سریعی» برای این درخواست ندارد.

۳۰) «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید می گوید “پیش از در نظر گرفتن هرگونه دیدار میان مقامات ایران و آمریکا، نخستین گام این است که ایران به محدودیت‌های قابل‌ توجه تحت برنامه برجام برگردد.”

۳۱) مشاور امنیت ملی جدید آمریکا با بیان اینکه برنامه موشکی ایران پیشرفت قابل‌توجهی کرده گفته باید با این تهدید مقابله کنیم.

۳۲) رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تحولات توافق هسته‌ای را با مقام‌های آلمان، انگلیس و فرانسه بررسی کرد.

۳۳) سخنگوی سازمان انرژی اتمی می گوید “قانون هسته ای مجلس را مو به مو اجرا می‌کنیم”

۳۴) مکرون می گوید «مذاکره با ایران بسیار سختگیرانه خواهد بود. عربستان باید جرئی از مذاکره با ایران باشد»

۳۵) سخنگوی کاخ سفید می گوید “فعلاً نمی‌توانیم زمان‌بندی مشخصی برای بازگشت به برجام ارائه کنیم”

۳۶) «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش پرونده هسته‌ای ایران و چالشهای دیگر را با دولت جدید آمریکا بررسی خواهد کرد.

موفق باشید. ۱۱ بهمن ۹۹

ولید هلالات

#سهام    #بورس    #دلار     #بورس_کالا

معاملات خرد / معاملات خرد / معاملات خرد / معاملات خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *