۱) ارزش معاملات خرد ۱۷٫۱ همت. خروج پول حقیقی ۲۷۱ میلیارد تومان. ورود پول حقیقی به درآمد ثابت ۲۱٫۴ میلیارد تومان.

۲) در بورس کالا اسلاک واکس ۱۳۰میلیون ريال، الکیل بنزن سنگین ۱۵۸میلیون ريال، روغن پایه SN500 هر تن ۱۵۸٫۶ میلیون ريال، شمش فایرا ۴۷۹میلیون ريال، کاتد مس ۱۸۰۸میلیون ريال.

۳) حقیقی ها شستا، شپنا، سفارس، تاپیکو، پاکشو، وغدیر خریدند. حقوقی ها از شبندر، وسپهر، بوعلی حمایت کردند.

۴) دلار حواله سنا ۲۳٫۰۸۳ – ۲۳٫۰۳۰ تومان. اسکناس تهران ۲۴٫۵۰۰ تومان.

۵) در خصوص افزایش سرمایه امین، شگل، قصفها، رکیش … گزارش جدید به کدال رسید.

۶) مدیرعامل خودرو می گوید “این آمادگی وجود دارد که از تمام ظرفیت‌های موجود برای تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو استفاده کنیم.”

۷) کرازی اولین پیشبینی درآمد هر سهم سال ۱۳۹۹ را که تا ۲۰ بهمن فرصت انتشار دارد، روی کدال گذاشت. سایر شرکت ها نیز تا ۲۰ بهمن گزارش های پیشبینی درآمد خود را منتشر می کنند که می تواند بر ذهن بازار اثرگذار باشد.

۸) حریل در خصوص قرارداد جدید خود شفاف سازی کرد.انعقاد ۲ قرارداد بين المللي (فورواردري) حمل ریلی ۱۰۰ هزار تن گوگرد و گرانول به مبلغ ۶۲۵ میلیارد ریال.

۹) روز چهارشنبه نماد کزغال عرضه اولیه می شود. ۶۰ سهم ۲۰۵۰۰ ريالی می توان درخواست خرید داد. شرکت زغالسنگ پروه طبس. PARVADEH

۱۰) نخستین جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از انتصاب رئیس جدید این نهاد ، امروز ۹ صبح در ساختمان ملاصدرا برگزار می شود.

۱۱) سعدمحمدی در خصوص فملی می گوید “امیدواریم ظرفیت تولید مس در سال ۱۴۰۳ با بهره برداری از ۲۹ طرحی که آغاز شده است به ۵۵۰ هزار تن در سال برسد.”

۱۲) اعضای کمیسیون صنایع مجلس با شنیدن نظرات رئیس سازمان بورس و معاون معدنی وزارت صمت (سعد محمدی)، تصویب طرح فولادی را به پس از انجام اصلاات موکول کردند. عضو هیات مدیره ذوب آهن می گوید “دود سفید برخواسته از این جلسه امید احیای بازار سرمایه را زنده می کند”

۱۳) همتی می گوید “مسولان باید در اظهار نظرها دقت کنند. نرخ ارز تعدیل خواهد شد .دخالت بانک مرکزی باید هدفمند باشد. طرفدار سرکوب نرخ نیستم . .خودروسازی ما رونق گرفته و خوب پیش میرود. بخشی از واردات بی رویه ما باید جلوگیری شود . بانک ها فعلا دارند از بورس سهام میخرند و حمایت میکنند . هدف ما این است که طی روزهای آینده نرخ بهره بین بانکی به ۱۸ تا ۱۸.۵ درصد کاهش یابد. من به دلیل ناترازی سیستم بانکی، موافقم نرخ بالای سود بانکی نیستم. کاهش نرخ بهره بین بانکی به ۱۸ درصد به سود سپرده سیگنال می‌دهد.”

۱۴) با نزدیک شدن به زمان سررسید اوراق تبعی، کارگزاران محترم باید لیست مشتریانی که دارنده اوراق هستند را در روز اعمال و قبل از ساعت ۱۳ آن روز به بورس یا فرابورس اتوماسیون کنند.

۱۵) قالیباف می گوید “با همراهی دولت چرخ سانتریفیوژها به حرکت درآمده است و امیدواریم چرخ همه کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل نیز به حرکت درآید. دولت آقای بایدن به جای شرط گذاشتن برای انجام تعهداتش، باید معلوم کند که چگونه می‌خواهد تعهد رفع تحریم ها را به شکل عملی انجام دهد. “

۱۶) نماینده مردم خمینی شهر در مجلس می گوید “استیضاح وزیر اقتصاد با ۱۰۰ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.”

۱۷) وزیر بهداشت می گوید، نفر اول واکسن روسی را به خود و خانواده خود خواهد زد.

۱۸) اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی در تذکر شفاهی در صحن گفت “وزیر اقتصاد و سازمان بورس باید نسبت به سرمایه‌های برباد رفته مردم که با تبلیغ دولت انجام پذیرفته جوابگو باشند.هیأت رئیسه مجلس باید استیضاح وزیر را براساس آیین‌نامه داخلی اعلام وصول کنند. باید به داد سرمایه‌گذاران بورس رسید چرا که کارد به استخوان رسیده است. سفره مردم نه تنها کوچکتر شده بلکه در حال جمع شدن است.”

۱۹) سردار دهقان، مشاور رهبری در صنایع دفاعی می گوید “رشد کسری بودجه نوعی دستبرد زدن به جیب مردم است” (وی قصد حضور در انتخابات دارد)

۲۰) بنا بر داده‌های ICIS اوره (فوب ایران) در هفته اخیر با نرخ ۲۳۳ دلار معامله شده است که رشد ۱۰ دلاری را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد. چین صادرات اوره را بشدت کنترل نموده و کاهش داده که از عوامل اصلی و مهم کاهش عرضه در بازارهای جهانی بوده است. این کشور با از مدار خارج کردن واحدهای آلاینده و کاهش سطح فعالیت واحدها ، صادرات اوره را بیش از ۱۰ میلیون تن کاهش داد.

۲۱) متوسط قیمت‌ گاز در چهار هاب بزرگ دنیا در هفته اخیر ۱۷٫۳ سنت به ازای هر مترمکعب بوده است.

۲۲) شستا تا خرداد سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان در فاز ۴ شرکت سیمان دورود هزینه می‌کند.

۲۳) ذوب آهن با هیات افغانی دیدار کرد. معاون خرید این شرکت گفت “ذوب‌آهن اصفهان آماده انعقاد قرارداد و سرمایه‌گذاری مشترک با افغانستان در خرید و انتقال مواد اولیه به ذوب‌آهن و فروش تولیدات مختلف فولادی خود به این کشور است.”

۲۴) دیدار ظریف با هیئت سیاسی طالبان انجام شد. ظریف گفت “آمریکا میانجی و حکم خوبی نیست. مردم افغانستان از شما هستند و نبایستی در عملیات‌ها هدف قرار گیرند.”

۲۵) معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران می گوید “طبق مصوباتی که در ستاد اقتصادی دولت تحت عنوان شیوه نامه محصولات فولادی تصویب شده قرار بر این شدکه تمام زنجیره محصولات فولادی در بورس عرضه شود.”

۲۶) منابع خبری می گویند “اندونزی یکشنبه هفته گذشته دو کشتی ایران را که در آب‌های این کشور در حال انتقال نفت بودند، توقیف کرد. این اقدام با صدور دستور آمریکا برای توقیف یک محموله نفت به میزان ۲ میلیون بشکه که ادعا شده نفت ایران است، همزمان شد. نفتکش حامل این محموله نفتی در حال حاضر به سمت آمریکا در حال حرکت است.”

۲۷) مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی می گوید “هم‌اکنون ۲۰ درصد سهم صادرات جهانی متانول در اختیار ایران است و آمریکا هنوز وارد کننده است اما در سال‌های آینده بازیگر اصلی می‌شود.”

۲۸) مهرداد کریمخانی می گوید “شاخص مدیران خرید PMI غیر تولیدی چین که ۱۲۰۰ شرکت غیر تولیدی در چین را در نظر می‌گیرد، در ژانویه به ۵۲٫۴ واحد افت کرده که کمترین میزان این شاخص ظرف ۱۰ ماه اخیر محسوب می‌شود.”

۲۹) شاخص مدیران خرید PMI تولیدی #چین که وضعیت شرکت‌های بزرگ دولتی این کشور را بررسی می‌کند، در ژانویه به ۵۱٫۳ واحد افت کرده که هم از انتظار ۵۱٫۶ واحدی بازار و هم از عملکرد ۵۱٫۹ واحدی ماه قبل از آن ضعیف‌تر است. گرچه شاخص ژانویه از ۵۰ واحد بیشتر است که به معنای رشد فعالیت‌های تولیدی است، ولی رشد ماه ژانویه کندترین رشد فعالیت‌های تولیدی از آگست محسوب می‌شود. این کندی رشد به دلیل شیوع دوباره کورونا در برخی مناطق چین در ژانویه بود که منجر به قرنطینه دوباره ده‌ها میلیون چینی در چندین شهر شد.

۳۰) به دنبال کشف یک مورد مثبت کوید ۱۹ از نوع جهش یافته، شهر پرت، مرکز استرالیای غربی در قرنطینه کامل قرار گرفت.

۳۱) ‏رییس هیات مدیره فایزر می گوید “به احتمال زیاد جهش‌های آینده ویروس کرونا می‌تواند این واکسن را بی‌اثر کند.”

۳۲) نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید “مجلس موافق رد کلیات بودجه نیست.”

ولید هلالات

#بورس     #سهام     #ورود_پول_حقیقی

ورود پول حقیقی / ورود پول حقیقی / ورود پول حقیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *