تو از دست ندادی بفهمی چیه ترس از دست دادن

و یک روز تلخ دیگر را پشت سرگذاشتیم و بازار سرمایه با سرعتی عجیب در حال سقوط است . تقویم را نگاه میکردیم .فشار فروش ۱۹ بهمن کمتر از ۱۹ مرداد نیست و انگار نه انگار که ارزش بازار برخی شرکت ها نصف شده و سود بهتری در دل انهاست . انگار نه انگار که دلار با ثبات حرکت کرده ، ملک ۸% رشد کرده و خیار ۲۰ هزاری شده است ! انگار فقط و فقط موج شکنی تورم در بازار سرمایه بوده و چه جالب امروز باید استدلال ان ۲۵ نفر را که میگفتندتورم را بورس زاییده پرسید ! فعلا بورس چیزدیگر را زاییده …

حکایت این روزها حکایت خانه ای است که تا همین چند ماه پیش بزن و برقصی در ان به پا بود و صاحبخانه همه را دعوت کرده بود و حالا این خانه در حال سوختن است و برخی هر چه دارند و ندارند از دست میدهند . نه تنها صاحبخانه خیلی کاری نمیکند برخی اوقات یک گالن بنزین را هم برای شعله ور تر شدن روی ان میریزد و لبخند می زند .

راه حل خیلی سخت نیست انگیزه و قدرت و قاطعیت برای اجرا میخواهد .

اگر قصد نجات دارید با بازار لاس نزنید ! باید با قدرت پول به بازار تزریق شود باید اخبار مثبت و اعتماد افرین به بازار داد. چرا نباید تکلیف تحولات ارزی و نرخ هزینه ها مشخص باشد . بازار را دوشیده و حالا قربانی این تفکرات کرده اید ؟!

قدیم ترها خیلی ها که میخواستند بگویند چیزی بی ارزش است میگفتند به خیاررر فروختند طرف را !! امروز خیار نماد گرانی و تورم و بازار ما مصداق بارز فروش یک دارایی بدون فکر و تحلیل است . ای کاش فروشنده ها کمی عاقل تر شوند. خیلی به محدودیت ها اعتقادی نداریم ولی واقعا اگر برخی به این نتیجه برسند گذر زمان همه چیز را بهتر میکند شاید محدودیت دامنه نوسان به -۲و ۵% بشود فکر کرد . ولی بازهم میگوییم همه چیز باید موقت باشد کاهش دامنه نوسان فقط سرعت سوختن را کم میکند و ممکن است با تشکیل صفوف فروش بیشتر ، بازار زجر کش تر شود .

در هر صورت در حال حاضر بازار در مخمصه بزرگی گرفتار شده که انگار شدت فشار فروش امروز ۱۹ مرداد یکی است .

شاید مسیرش دامنه نوسان باشد ولی قطعا راه حل های این موضوع مواردی است که عرض شد خبرهای خوب ، اطمینان بخشی به سهامداران به خصوص در مورد آینده و تزریق پول برای خارج کردن بخشی از جامعه که اصلا دیگر دوست ندارند در بازار حاضر باشند . محدودیت دامنه نوسان یک ابزار کمکی است باید بازار را جذاب کرد و شاید شفافیت عملکرد ها و اطمینان بخشی به سهامداران بابت اینده شرکت یکی از مهم ترین اقدامات باشد …

حقیقت امر خیلی انرژی برای نوشتن نداریم نمیدانیم چه بگوییم با این بازار …
ولی عزیزان تصمیم گیر از دولت گرفته تا مجلس شما چیزی از دست ندادید بلکه به دست اوردید . با پول بازار سرمایه و جبران کسری بودجه خود تاریخی ترین قمار سیاسی را روی انتخابات امریکا کردیدو حالا او را رها کردید و ارد دلار ۱۵ هزاری میدهید … شاید به ظاهر شما چیزی ازدست نداید ولی در واقع اعتماد مردم را قربانی کردید … ولی کمی هم حال کسانی که دارایی از دست دادند را درک کنید .

بتا سهم

#گزارش_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *