برآورد سود شرکتها با فرض کاهش نرخ دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان

بخش سیزدهم: پتروشيمي فن آوران

شرکت پتروشیمی فن آوران با نماد شفن در صنعت پتروشیمی فعالیت می کند. مهمترین محصول شرکت متانول می باشد. شرکت در سال گذشته مبلغ ۲۹۱۵ میلیارد تومان فروش داشته و در نهایت به سود ۱۶۰۵ میلیارد تومانی (۱۶۹۰ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.

شرکت در عملکرد ۹ ماهه خود با فروش ۳۳۲۱ میلیارد تومانی به سود ۶۵۳۶ میلیارد تومانی (۶۸۸۰ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.

همچنین در حال حاضر و تا پایان دی مجموع فروش شرکت ۳۸۸۶ میلیارد تومان است.

پیش بینی سود شرکت برای سال های مالی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰:

✅ برای سال مالی ۱۳۹۹ با فرض متانول ۲۸۰ دلاری و دلار ۲۳ هزار تومان در ۲ ماه پایانی سال، توانایی سود سازی در محدوده ۷۵۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

✅ سال مالی ۱۴۰۰: با فرض متانول ۲۵۰ دلاری و دلار ۲۲ هزار تومان، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۴۲۰۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

✅ سال مالی ۱۴۰۰: با فرض متانول ۲۵۰ دلاری و و دلار ۲۰ هزار تومان، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۳۷۰۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.

❇️❇️ اما با فرض اینکه دلار در سال آینده به طور میانگین ۱۷ هزار تومان باشد، شرکت قابلیت برآورد ۲۹۵۰ تومان سود دارد. (سناریو بسیار محتاطانه برای دلار )
این برآورد نشان میدهد که با تمام مفروضات محتاطانه در حوزه دلار، در حال حاضر شفن با پی بر ای فوروارد تحلیلی ۶ تا ۸ مرتبه ای در حال معامله می باشد

کانال تحلیلی پارسیس

برآورد سود شرکتها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *