۱) دلار حواله نیما ۲۳٫۱۳۷ – ۲۳٫۸۲۳ تومان. دلار اسکناس تهران ۲۴٫۳۰۰ تومان.

۲) در بورس کالا ، SBR هر تن ۳۶۲میلیون ريال، اوره ۵۰-۵۵ میلیون ريال، بیلت فایرا ۵۱۲میلیون ريال، PVC هر تن ۲۸۱میلیون ريال، شمش فایرا ۴۷۴میلیون ريال.

۳) شبصیر، شسپا، شفارس، بساما، وثنو مجوز افزایش سرمایه گرفتند.

۴) ارزش معاملات ۸٫۷همت. خروج پول حقیقی ۱٫۹۵همت. ورود پول حقیقی به صندوق درآمد ثابت ۳۴۴میلیارد تومان.

۵) حقیقی ها غبهار، سخاش، ملت، مداران خریدند. حقوقی ها شپنا، فملی، تجارت، شسپا، وپاسار، فولاد، وسپهر، شتران، شبندر را حمایت کردند.

۶) بانک مرکزی با تزریق ۲۴/ ۶ هزار میلیارد تومان نقدینگی در قالب توافق بازخرید با سررسید ۱۴ روزه با حداقل نرخ ۸/ ۱۹ درصد به بانک‌های متقاضی موافقت کرد. این نرخ سود برای دومین هفته متوالی به کمتر از ۲۰ درصد تنزل پیدا کرده است.

۷) رئیس سازمان بورس می گوید ” دامنه نوسان خرید و فروش سهام منفی دو درصد و مثبت ۶ درصد خواهد بود. البته تصمیمات شورای عالی بورس پس از ۷۲ ساعت قابلیت اجرا دارد و بر همین اساس، از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه، این تغییر اعمال خواهد شد.”

۸) علیرضا باغانی می گوید “راه حل بحران کنونی، سکوت مسئولان و اجرای یک عملیات نجات واقعی است”

۹) محمد نادعلی، مدیر اداره عملیات بازار باز بانک مرکزی می گوید “عملیات بازار باز ضمن مدیریت نرخ سود در بازار بین بانکی و کاهش نوسانات آن، از تأمین کسری بودجه دولت از طریق پولی‌سازی جلوگیری می‌کند و باعث کاهش رجوع به بانک مرکزی و مهار رشد پایه پولی می‌شود.”

۱۰) رزم حسینی می گوید “نصف خودروهای فروش رفته، احتکار می شوند”

۱۱) جهانگیری می گوید “۱۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی با تحریم، سوخت شد”

۱۲) رهبری از طریق یک نماینده برای پوتین، پیام می فرستد. قرار بود قالیباف حامل این پیام باشد اما وی پروتکل‌های بهداشتی دیدار با پوتین را نپذیرفته است.

۱۳) بلومبرگ می گوید ” مقام‌های آمریکایی درباره موضوعاتی چون حمایت از صندوق بین‌المللی پول برای اعطای وام به تهران برای مقابله با کرونا و همچنین تسهیل تحریم‌هایی که در مسیر کمک‌های بین‌المللی جامعه جهانی به ایران برای مقابله با کرونا مانع ایجاد کرده، بحث‌هایی را صورت داده‌اند. آن ها گفته اند ، صدور معافیت‌های تحریمی که اجازه فروش نفت ایران در بازارهای بین‌المللی را بدهد، در حال حاضر تحت بررسی‌های جدی قرار ندارد.”

۱۴) براساس قرارداد منعقد شده بین ایران و روسیه محموله دوم واکسن “اسپوتنیک-وی” روسیه ۳۰ بهمن و محموله سوم نیز روز ۱۰ اسفند ۹۹ به تهران ارسال می شود

۱۵) «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شامگاه شنبه تلفنی با «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات گفت‌وگو کرد.

۱۶) لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم به هیئت دولت آمده اما به دلیل همزمانی با بودجه از دستور کار دولت خارج شد.

۱۷) واشنگتن از پکن به‌خاطر سوءاستفاده‌هایش از سیستم بین‌المللی حساب‌کشی خواهد کرد.

۱۸) بانک مرکزی، به منظور ایجاد تسهیل در پرداختهای الکترونیکی، بزودی، از پروژه استفاده از موبایل برای انجام تراکنش های خرید در فروشگاه ها و لذا حذف تدریجی استفاده از فیزیک کارت خرید را ، رونمایی میکند.

۱۹) روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده که آثاری از آزمایش های هسته ای در دو پایگاه اعلام نشده توسط ایران وجود دارد. ش نماینده روسیه به ادعای وال استریت ژورنال درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داده و گفته ” چه کسی به آثار مواد رادیواکتیوی اهمیت می‌دهد که از ۲۰ سال پیش، وقتی ایران خودش تصمیم گرفت برخی آزمایش‌هایش را متوقف کند، بر جای مانده‌اند. “

۲۰) بر اساس اعلام بانک مرکزی؛ نرخ رشد متغیرهای بخش پولی در سه ماهه دوم سال جاری، در حوزه نقدینگی ۱۷.۱ درصد، پول ۴۰.۶ درصد، شبه پول ۱۲.۲ درصد و سپرده‌های بخش غیردولتی ۱۷.۶ درصد بوده است.

۲۱) سازمان کنترل داروی هند به دلیل وجود گزارش‎هایی از عوارض جانبی واکسن فایزر در کشورهای دیگر، تایید ایمنی این واکسن را رد کرد.

۲۲) بانک مرکزی چین توافق کرده تا با سوئیفت جهت بین‌المللی کردن استفاده از یوآن و توسعه یک ارز دیجیتال چینی همکاری کند.

۲۳) نرخ تورم تولیدکننده محصولات صنعتی داخل کشور در چهار فصل منتهی به پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ٣٧,٤ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل، ١٣.٥ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

۲۴) مجمع تشخیص مصلحت برخلاف وعده اخیر که قرار بود اوایل بهمن در خصوص FATF بررسی و تصمیم بگیرد، از این امر خودداری نموده است.

۲۵) احتمالاً چین تا سال ۲۰۲۶ بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد.

۲۶) روزنامه دنیای اقتصاد نوشت “: برخی اخبار از برگزاری جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید با موضوع لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو خبر می‌دهند.”

۲۷) مارتين گریفیتس برای رایزنی و تبادل نظر با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل بحران یمن وارد تهران شده است.

۲۸) شرکت دارویی آسترازنکا می گوید واکسن ضدکرونای این شرکت از کارایی محدودی در برابر نوع آفریقای جنوبی ویروس کرونا برخوردار است.

۲۹) پروژه بازسازی خطوط پنی‌سیلین خوراکی شرکت داروسازی جابرابن‌حیان، همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس این شرکت افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

۳۰) فاز یک مطالعات بالینی واکسن کرونای موسسه رازی فردا یا پس‌فردا آغاز می‌شود.

۳۱) ایران سهم خود از بازار اوره ترکیه را به ۵۲٪ افزایش داده و در صدر کشورهای صادرکننده اوره به ترکیه است.

۳۲) بازار اتیلن آسیا در آستانه سال نو چینی راکد بود زیرا بیشتر خریداران چینی آماده رفتن به تعطیلاتی طولانی می‌شوند.

۳۳) بازار متانول آسیا این هفته در مناطق مختلف با روندهای متفاوتی روبرو شد. در بازار داخلی چین، پس از سه روز نزولی، به دلیل صعود بازارهای پلی‌پروپیلن و PVC، بازار متانول داخلی نیز قوت گرفت.

۳۴) ذوب قصد دارد از فرابورس به بورس بیاید.

۳۵) برنامه افزایش سرمایه ۹۵۰۰ میلیارد تومانی فولاد مبارکه طی یکماه آتی به نتیجه می رسد.

۳۶) یافتن یک ذخیره مطلوب سنگ آهن در آینده نزدیک توسط چادرملو اطلاع رسانی شد.

۳۷) کیامهستان، زیرمجموعه خبهمن به ۸۱۹میلیارد تومان سود رسیده است!

موفق باشید. ۱۹بهمن ۱۳۹۹

ولید هلالات

بورس کالا / بورس کالا / بورس کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *